gospodarstvo

Dana je lani ustvarila 130 tisočakov dobička

25.3.2010 | 14:50 | Janja Ambrožič

Direktor Dane Marko Hren (Foto: J. A.)

Direktor Dane Marko Hren (Foto: J. A.)

Mirna - Mirnska družba Dana, v kateri je zaposlenih 115 delavcev, je v lanskem letu ustvarila 12,7 milijona evrov prihodkov, kar v primerjavi z letom 2008 pomeni 3,1 odstotka manj, je na današnji novinarski konferenci povedal direktor Marko Hren in dodal, da so imeli 130.000 evrov dobička. Na poslovanje podjetja je vplivala huda konkurenca, zmanjševanje kupne moči in izguba tujih trgov.

"Del dobička smo namenili tudi našim kupcem v obliki ugodnih cen ali dodane vrednosti v ugodnih pakiranjih," pojasni direktor.

Na domačem trgu so imeli za 11,3 milijona evrov prodaje, kar je za dober odstotek več kot leto prej, vendar jim je za 28 odst. padla prodaja na tujih trgih. Letos bodo največ delali na italijanskem in avstrijskem trgu, povečali pa bodo tudi aktivnosti na ameriškem in kitajskem.

Količinsko so lani prodali za skoraj 10 odstotkov manj kot leta 2008 (35,6 milijona litrov pijač), v strukturi prodaje imata voda in sokovi 82,3 odstotni delež, sirupi, gazirane pijače, alkohol in polproizvodi pa 17,7 odstotnega.

Direktor je posebej poudaril, da so ponosni na certifikat po standardu IFS Food (International Foos Standars za področje hrane), ki so ga pridobili lanskega junija. Sicer so lani v proizvodnjo uvedli logistični sistem E-logis, ki omogoča hitrejši in boljši pregled nad distribucijo, v skladišču gotovih izdelkov so postavili računalniško podprto komisionirnico, postavili so stroj za polnjenje sirupov za šankomate in pridobili nov skladiščni prostor s kapaciteto 700 palet.

Načrti za leto 2010

Letos so si zastavili cilj, da bodo prodali za sedem odstotkov izdelkov več kot lani, na trg prihajajo z novimi izdelki (Dana z okusom gozdne jagode in aloe vere, zeliščni liker Ris), v teku je projekt redesigna alkoholnega programa in proizvodna premium sirupov, pripravljajo pa tudi novo kategorijo izdelkov s sadnim deležem 10 do 20 odstotkov.

Med načrti je Hren izpostavil projekte, ki bi jih radi uresničili s pomočjo nepovratnih evropskih sredstev, to so modernizacija črpališča in zalogovnika vode, povezava s polnilnimi linijami, posodobitev siruparne, prestavitev linije za polnjenje alkohola in sirupov v steklenice, pa tudi ureditev skladišča surovin. V zadnjih petih letih jim je z dobro izdelanimi prijavnimi dokumentacijami že uspelo pridobiti 450 tisočakov nepovratnega evropskega denarja.

V Dani po besedah direktorja velik poudarek dajejo kadrom, saj se zavedajo, da le zaposleni, ki čutijo pripadnost podjetju, ustvarjajo dobro klimo in dosegajo zastavljene cilje. Z merjenjem zadovoljstva zaposlenih so ugotovili, da je bilo lani to na višjem nivoju kot leto prej.

Kupci cenijo kakovost

Sicer Dana v letošnjem letu praznuje 55-letnico blagovne znamke, ki je doslej doživela tri spremembe, podjetje pa se je glede na raznovrstne medijske razprave o tem, ali je bolj smiselno piti vodo iz vodovoda ali ustekleničeno, odločilo, da bo potrošnike obveščalo o prednostih pitja naravne mineralne vode.

"Ustreznost pitne vode iz vodovodnega vira brez obdelave je ponekod lahko vprašljiva," meni Hren in doda, da je polovica vode iz pip v Sloveniji ustrezna, druga polovica pa neustrezna ali manj ustrezna.

Med razlogi, da ima naravna mineralna voda Dana na slovenskem trgu 25-odstotni delež, je direktor navedel visoko vsebnost kalcija in magnezija, nizko vsebnost natrija in nitratov, je brez ogljikovega dioksida, gre za nizkomineralno vodo, čistost in stabilnost sestave, ugoden pH, kakovostno embalažo in dejstvo, da ima najnižjo stopnjo genotoksičnosti med embaliranimi vodami v Sloveniji, kar so po besedah Hrena pokazali biološki preizkusi.

‹ nazaj

Galerija (6)

Mrko Hren
ndl 031
ndl 032
ndl 033
ndl 036
Vodja marketniga Nataša Mejaš in direktor Marko Hren.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava