razstave

Jerca Šantej in Windows 20 10 v novi Mosconovi galeriji na gradu

6.6.2010 | 16:30 | Besedilo in fotografije: P. P.

Jerca Šantej, Tatjana Pregl Kobe in Šukar.

Jerca Šantej, Tatjana Pregl Kobe in Šukar.

Sevnica - Dolgoletna želja, predvsem sevniških umetnikov je bila, da bi likovno galerijo na sevniškem gradu preselili v prostore nekdanje Galerije krasilne umetnosti Ivana Razborška v prvem nadstropju. To se je uresničilo na prvi junijski petek z razstavo sevniške slikarke Jerce Šantej. Ime je galerija dobila po nekdanjem lastniku gradu Mosconu – Mosconova galerija. Umetnici sta v imenu zavoda KŠTM, ki zdaj upravlja z gradom, in novodobnega lastnika – občine, čestitala tudi Rok Petančič in sevniški župan Srečko Ocvirk.

Tudi župan Srečko Ocvirk je čestital umetnici.

Tudi župan Srečko Ocvirk je čestital umetnici.

Likovna kritičarka in umetnostna zgodovinarka Tatjana Pregl Kobe, ki že dolgo spremlja ustvarjanje sevniške slikarke Jerce Šantej, je dejala, da jo je presenetilo, da se je v Ljubljani in drugje, tudi po svetu, Jerca predstavljala predvsem z živobarvnimi abstraktnimi slikami, brezčasnimi v svoji sporočilnosti, zdaj pa je začela povsem drugo zgodbo… Ko je potovala po svetu, bila je tudi v Ameriki, je Šantejeva dosti razstavljala in dobivala tudi nagrade. Ko se je vrnila v Sevnico, je začutila svoje korenine in da mora to poiskati v domačem okolju, pri obnovi hiše, ob zamenjavi oken pa je dobila idejo za nov ustvarjalni cikel.

Jerca Šantej in Tatjana Pregl Kobe.

Jerca Šantej in Tatjana Pregl Kobe.

Tudi Microsoft se je zanimal za Jerčina okna

"Ustvarjanje Jerce Šantej je živo, udarno, nekompromisno. Motive vizualizira v različnih tehnikah in v stilno heterogenih pristopih, in sicer od realizma, pri katerem veristično sledi podobi, pa do preoblikovanj, predvsem pa do simbolično in alegorično naravnanih variacij. Njen tokratni cikel slik Windows 20 10 se dogaja na dveh prizoriščih, dvajset slik je ustvarjenih na platna, razpetih na klasične podokvirje, deset pa določajo in sooblikujejo stari okenski okvirji. Slikarska pripoved se osredotoča na tri cikle: Vrednote, Njihovi pogledi in Realnost," pravi Tatjana Pregl Kobe in poudarja, da tudi ta cikel slik kaže, da se je "slovenska umetnost v svojih najnovejših delih otresla temin modernizma in zakorakala večji sproščenosti naproti."

Šantejeva v svojem najnovejšem ciklu tenkočutno prisluhne preteklosti in jo šele nato nadgrajuje s pripovedjo. Z avtorskim pristopom prikazuje svoj pogled na današnji agresivni in kaotični čas, pa tudi svoj lasten pogled na zgodovino Slovenije. Po mnenju Kobetove je le na tak način, kot razmišlja Šantejeva, možna sprava, o kateri toliko govorimo, pri čemer pa bi nekateri najraje poteptali kakšno obdobje preteklosti.

Prijatelji Jerčine umetnosti.

Prijatelji Jerčine umetnosti.

Jerca je povedala, da živimo v času, ko se je tudi Microsoft "zanimal", kaj pomeni ta razstava v Sevnici z blagovno znamko njihove multinacionalke. Pojasnila pa je tudi, od kod izvira dvajsetletno prijateljevanje s skupino Šukar, po otvoritvi, ki jo je ob koncu popestril tudi krajši nastop Igorja Misdarisa in njegovih glasbenih prijateljev, so si obiskovalci v dvorani Alberta Felicijana ogledali dokumentarni film Mirka Simića "Vonj po zemlji" o potovanju članov skupine Šukar v Francijo - v romsko Meko, za številne pa je bil morda vrhunec večera ravno nastop te etno skupine v grajskem atriju gradu. Z odličnim lovskim golažem se je izkazal Luka Zagode, kmetija Črnko pa je razveselila še ljubitelje dobre kapljice.

‹ nazaj

Galerija (54)

IMG_0093
IMG_0096
IMG_0098
IMG_0099
IMG_0103
IMG_0105
IMG_0108
IMG_0109
IMG_0110
IMG_0112
IMG_0113
IMG_0114
IMG_0118
IMG_0119
IMG_0120
IMG_0121
IMG_0127
IMG_0128
IMG_0129
IMG_0132
IMG_0133
IMG_0134
IMG_0138
IMG_0139
IMG_0140
IMG_0143
IMG_0145
IMG_0147
IMG_0149
IMG_0151
IMG_0152
IMG_0153
IMG_0155
IMG_0156
IMG_0157
IMG_0158
IMG_0159
IMG_0161
IMG_0162
IMG_0165
IMG_0169
IMG_0170
IMG_0173
IMG_0177
IMG_0178
IMG_0181
IMG_0187
IMG_0203
IMG_0204
IMG_0207
IMG_0208
IMG_0212
IMG_0213
IMG_0214

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava