kronika

Nesreča pilatusa: Za škodo ne bo odgovarjal nihče

4.7.2012 | 11:20 | T. J. G.

Aleš Štimec in Slavko Majcen (Foto: T. J. G.)

Aleš Štimec in Slavko Majcen (Foto: T. J. G.)

Brežice - Pred dobrimi štirimi leti se je nad Sevnico zgodila nenavadna nesreča – sopotnik v vojaškem letalu Pilatus PC-9M se je namreč nenadoma izstrelil iz letala. Na srečo je sicer z manjšimi poškodbami pristal na enem od dreves, a na letalu je nastalo za dobrega pol milijona evrov škode.

Za nesrečo je bil, kot je ugotovila tudi posebna komisija za preiskavo letalskih nesreč, kriv izključno človeški faktor. Katapultiranje je nehote sprožil sopotnik, Novomeščan Robert Jerin, ki je sodeloval v vojaški vaji, v katero so bila vključena tri letala. Sta pa morala zaradi nesreče na zatožno klop brežiškega okrajnega sodišča sesti pilot Slavko Majcen in Aleš Štimec, ki je takrat poveljeval letalski šoli v Cerkljah ob Krki. Zagovarjati sta se morala zaradi očitkov o nevestnem delu v službi in izpodkopavanju obrambnih temeljev.

Na prvi obravnavi je pilot Slavko Majcen povedal, da je Roberta Jerina na letališču pripravil na let in ga podučil o opremi v letalu, tudi o vseh izrednih postopkih. »Let je potekal brez posebnosti in vaje sem izvajal na višini treh kilometrov. Ko sta bili drugi dve letali bolj stran, sem se odločil, da izvedeva tono. Jerin je bil že pilot letala, zato sem mu hotel pokazati sposobnosti pilatusa. Prvi tono sem izvedel sam, pri drugem pa sem mu rekel, naj spremlja premike krmilne palice tako, da položi svojo roko nanjo, da bo videl, kaj počnem jaz, nikoli pa nisem izpustil krmilne palice in dovolil Jerini, da prevzame pilotiranje,« je dejal Majcen, ki ga čudi, da se je sopotnik katapultiral med drugim tonojem, torej ni šlo za strah, sicer bi se izstrelil že prvič. Se pa Majcen ni strinjal z ugotovitvami komisije, ki je zapisala, da je bilo očitno letalo nekaj časa nenadzorovano.

A na zadnjem sojenju je okrožna tožilka obtožbo umaknila, saj Štimcu in Majcnu ni mogoče očitati nevestnega ravnanja v službi in nevestnega ravnanja s sredstvi za obrambo.

So pa v vojski po tej nesreči zaradi zmanjšanja tveganj za ponovitev nastanka podobne nesreče uvedli dodatna varnostna priporočila, med drugim je potrebno pri letih izven letališke cone obvezno nositi popolno zaščitno opremo, v nesreči pilatusa pa pilot in sopotnik nista imela na sebi rešilnih jopičev.

‹ nazaj

Komentarji (1)

5.7.2012OceniJozo 
Otroško športna avijacija pa še kar leti po luftu in zapravlja davkoplačevalski denar. Tipično za mračno slovenijo: "Nihče ni kriv!" Al to ni več JLA in JRV, to je kindergarten.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava