Rodila se je Novomeška kolesarska mreža

24.4.2014 | 13:25

Ideja za ustanovitev Novomeške kolesarske mreže je nastala na pravokotni mizi Društva arhitektov Dolenjske v Situli. (Foto: I. Vidmar)

Ideja za ustanovitev Novomeške kolesarske mreže je nastala na pravokotni mizi Društva arhitektov Dolenjske v Situli. (Foto: I. Vidmar)

Novo mesto - Sinoči se je v čajarni Stari most sestal ožji odbor pred dnevi v Situli ustanovljene Novomeške kolesarske mreže, skupine Novomeščanov, ki si želijo, da bo mesto postalo kolesarjem in kolesarjenju prijazno, da bi na mestnih ulicah videli več meščanov, ki uporabljajo kolo kot vsakodnevno prevozno sredstvo, gredo na kolesu na popoldanski ali nedeljski družinski "sprehod" ali pa s kolesom skrbijo za zdravje in dobro telesno pripravljenost.

Udeleženci pravokotne mize na temo mestnega kolesarjenja, ki jo je v sredo. 16. aprila, v Situli pripravilo Društvo arhitektov Dolenjske, so v en glas ugotavljali, da Novo mesto vsekakor ni kolesarju prijazno mesto. V ožjem središču skoraj ni kolesarskih stez, če pa so, so dolge le nekaj deset metrov, kolesar pa mora, če se želi držati predpisov, 'slalomirati' med pešci in celo nekaterimi sredi steze postavljenimi prometnimi znaki, in če k temu dodamo še zelo razgiban teren, vse skupaj marsikoga prepriča, da raje sede za volan avtomobila, ko gre po opravkih. Precej uporabnejše kot tiste v središču so v Novem mestu kolesarske steze, ki so speljane ob obvoznici, a to ni dovolj, da bi Novomeščani bolj množično uporabljali kolo kot prevozno sredstvo v vsakdanjem življenju.

Urbanistične načrte v zvezi s kolesarskim prometom je na pravokotni mizi predstavil Radovan Nikić iz podjetja Acer, trenutno stanje in dejavnost mestne občine na tem področju pa Tomaž Praznik in Jure Duh z občine, kot gost iz Maribora pa je na pravokotni mizi sodeloval Jože Kos Grabar iz Mariborske kolesarske mreže, kjer imajo veliko izkušenj pri urejanju kolesarskega prometa.

Prav Mariborska kolesarska mreža ima precejšne zasluge, da je Maribor postal kolesarju prijazno mesto. Mariborske kolesarska mreža je nastala kot neformalno združenje mestnih kolesarjev, ki se je kasneje tudi formaliziralo in postalo pomemben sogovornik mestne občine pri načrtovanju urejanja prometnih poti. Jože Kos Grabar je poudaril, da se morajo kolesarji pojaviti v mestu, sicer jih ne bo nihče upošteval, niti tisti, ki planirajo, ne.

Damir Skenderovič je za pravokotno mizo zastopal novomeške mestne kolesarje, jih razdelil na dve skupini, na športno in urbano, in predstavil različne interese obeh ter opozoril na težave, s katerimi se srečujejo družine, če želijo z otroki kolesariti v Novem mestu.

Več kot dve uri trajajoča razprava na tokratni pravokotni mizi je dala tudi odločen odziv udeležencev, ki so, podobno kot so to pred leti storili že mariborski in ljubljanski kolesarji, ustanovili Novomeško kolesarsko mrežo, ki bo zaenkrat še neformalno združenje. Vodi jo gimnazijski profesor geografije Marko Arnuš, za tajnika pa se je javil njegov sodelavec Uroš Lubej, samo ta večer pa se jima je pridružilo več kot dvajset Novomeščanov, ki si želijo, da bi bilo njihovo mesto do kolesarjev prijaznejše.

Na prvem sestanku ožje koordinacijske skupine Novomeške kolesarske mreže so člani sprejeli tudi smernice delovanja mreže in nanizali ideje za akcije, s katerimi bi tako ostale udeležence v prometu kot tudi tiste, ki odločajo o urejanju prometne infrastrukture v mestu opozorili na kolesarje, le nekaj ur po tem sestanku pa je Novomeška kolesarska mreža dobila tudi svojo facebook stran.

Več o pravokotni mizi o mestnem kolesarjenju v današnji tiskani izdaji Dolenjskega lista.

Igor Vidmar

Galerija

Komentarji (2)

24.4.2014Ocenigofo 
Bravo! Zdaj pa direktne akcije delat. Moj predlog: voznja cez glavni trg po celotni sirini in se kaksno manjse presenecenje za zacetek :)
26.4.2014Ocenidrummer 
Sami pomladniki. Kako bi da ne bi? Ne serite s temi društvi, ker jih je že danes preveč. Pa po pločnikih vozte. Moj predlog.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava