FOTO: Vozniki so bolj prijazni, vendar vse le ni v redu

19.6.2014 | 09:30

Oznake na cesti voznike motornih vozil opozarjajo na prisotnost kolesarjev. (Foto: I. Vidmar)

Oznake na cesti voznike motornih vozil opozarjajo na prisotnost kolesarjev. (Foto: I. Vidmar)

Novomeška kolesarska mreža na Kandijski cesti (Foto: I. Vidmar)

Novomeška kolesarska mreža na Kandijski cesti (Foto: I. Vidmar)

Voznica Peugeota je grdo izsilila otroka na kolesu. (Foto: I. Vidmar)

Voznica Peugeota je grdo izsilila otroka na kolesu. (Foto: I. Vidmar)

Novo mesto - Zaradi razburjenja Novomeščanov, ko so ob koncu obnove Kandijske ceste na njej z znaki prepovedali vožnjo kolesarjem, je ta precej prometna novomeška cesta pred mesecem dobila posebne oznake in poseben režim prometa, tako imenovani sharrow sistem, po katerem si označeni del cestišča delijo motorni promet in kolesarji.

Po besedah kolesarjev, ki se po Kandijski cesti vsak dan vozijo na delo in po opravkih, je ukrep prinesel pozitivne posledice: vozniki so bistveno bolj pozorni na kolesarje in do njih tudi bolj prijazni. "Zdaj mi več ne trobijo in ne kažejo prsta," pravi fotograf Boštjan Pucelj, ki je tudi eden izmed ustanovnih in najbolj dejavnih članov Novomeške kolesarske mreže, ki je včeraj popoldne skupaj z mladimi kolesarji kolesarskega kluba Adria Mobil in članico novomeškega triatlonskega kluba spoznavala pravila in pasti kandijskega sharrowa.

Ta poleg vseh dobrodejnih učinkov prinaša tudi nevarnosti, predvsem v Kandijskem križišču v smeri proti Dolenjskim Toplicam, saj je tam kolesarska pot začrtana tako, da je oznake težko razumeti, nekateri zavoji pa so tako ostri, da se mora kolesar, če jih želi izpeljati dosledno tako, kot so začrtani, skoraj ustaviti.

Da tam nekaj ni v redu, je bilo jasno tudi včeraj, ko je prav na tem delu pri prehodu za pešce na začetku Kandijskega mosta voznica črnega peugeota grdo izsilila otroka na kolesu, kar je vidno tudi na fotografijah v galeriji.

Na pomanjkljivosti novomeškega sharrow sistema opozarja tudi neformalni vodja Novomeške kolesarske mreže Marko Arnuš. Sharrow sistem namreč nima oziroma še nima zakonske podlage, zaradi tega pravil vožnje po Kandijski cesti niso mogli pojasniti policisti, ki jih je novomeška kolesarska mreža povabila k sodelovanju na včerajšnji akciji. Ob tem Arnuš opozarja, da so nekatere občine ta sistem začele zlorabljati, saj je bistveno ceneje enostavno naslikati nekaj oznak na cestišče, kot pa zgraditi pravo kolesarsko stezo. Tako rišejo oznake sharrow sistema tudi na cestah, na katere ta ne sodi, to je na zelo prometne ceste z veliko tovornega prometa in omejitvijo hitrosti celo do 90 km/h. Kot opozarjajo strokovnjaki, je sharrow sistem primeren predvsem na cestah s sorazmerno malo prometa in omejitvijo hitrosti na 30 km/h.

I. Vidmar

Galerija

Komentarji (9)

19.6.2014OceniJan 
Pa je to pravilno da se vozijo v tako strjeni koloni. Ker vendarle se pas deli z vozniki, ni to dejanska kolesarka pot. Vozniki avtomobilov v taki strjeni kololni nimajo možnosti prehiteti kolesarjev. Ne vem če je to smisel te proge, da se potem jajcajo vsi 1h po Kandijski in vohajo izpuhe.
19.6.2014Oceninn 
neeeee, pravilno je da se vozta dva vštric, s tem je kolona pol krajša.
19.6.2014Ocenimercedes 
Lahko gre pa tudi peš ali s kolesom in ne bo težav s prehitevanjem ter izpuhi.
19.6.2014OceniJan 
Ja, ker smo vsi iz mesta in ne rabimo avtomobila. Dajmo še tovarne zapret, pa se spravit drevesa objemat. Pa nehat zelenjavo jest, da ne bodo šli iz naših auspuhov toksični plini gnitja neprebavljivih stvari. Neka pravila na cestah obstajajo glede gruče kolesarjev. Sprašujem če tudi na teh pasovih.
19.6.2014Oceni43543 
jan ti si butl
19.6.2014OceniJosko 
Jan, avtomobilisti lahko vozijo v koloni?
19.6.2014OceniJan 
Avti razen ob stoječi koloni ne ovirajo prometa. Kolona kolesarjev pa ga. Tako kot traktorji.
19.6.2014OceniJosko 
Jan, pozabil si še na semaforje, pešce na zebrah in tiste, ki vozijo po predpisih ... Ti najbolj ovirajo promet. ...
27.6.2014Oceniiniciativa 
Sistem Sharrow je namenjen (vsaj v razvitem - kulturnem delu sveta) kot souporaba voznega pasu, pomeni promet vozil in kolesarjev se odvija pod pogoji oz. načeli Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). Talne označbe služijo zgolj za opozarjanje in nenehno opominjanje voznikov o prisotnosti kolesarjev na vozišču - ZPrCP. Glede izsiljevanja kolesarja s strani črnega Peugeota, bi bilo dobro, če bi si komentator tudi prebral zakon in tako s korrktnimi komentarji pripomogel k ozaveščanju voznikov in dviganju kulture udeležencev v prometu, namesto, da seje negatvna semena ... Rešitev je glede na okoliščine zelo dobra, sevrda pa popolne varnosti ni, daj je slednja odvisna zgolj od kulture nas samih...

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava