novice

Izteka se rok za odprtje računov pred lokalnimi volitvami

20.8.2014 | 10:30 | STA

Izteka se rok za odprtje računov pred lokalnimi volitvami

Od uradnega začetka predvolilne kampanje za lokalne volitve nas loči še 15 dni. Priprave na volitve, ki bodo 5. oktobra, pa so že nekaj časa v teku. Danes se tako izteka rok, v katerem morajo organizatorji predvolilne kampanje odpreti posebne transakcijske račune.

Kot določa zakon, mora organizator volilne kampanje poseben transakcijski račun za zbiranje sredstev za kampanjo odpreti najpozneje 45 dni pred dnevom glasovanja. Nato pa mora vse stroške volilne kampanje poravnavati izključno s tega računa, ki ga je dolžan zapreti najpozneje v štirih mesecih po dnevu glasovanja.

Določena je tudi dovoljena višina stroškov za volilno kampanjo, ki se za volitve v občinski svet in volitve župana razlikuje. Pri prvem ne sme presegati 0,40 evrov na posameznega volilnega upravičenca v občini, pri drugem ne 0,25 evra na upravičenca. Pri županskih volitvah se lahko stroški povečajo za 0,15 evra na volivca, če je potreben drugi krog.

Notranje ministrstvo pomembnejše zakonske določbe, ki so vezane na odprtje posebnih transakcijskih računov, zbiranje in porabo sredstev za kampanjo, povzema na svoji spletni strani.

Med drugim navaja, da je glede na zakonski namen po preglednem zbiranju in porabi sredstev za volilno kampanjo, potrebno za volitve v občinski svet in za volitve župana odpreti dva ločena transakcijska računa, saj je le na tak način mogoče preverjati dovoljeno višino stroškov za posamezne volitve.

Kandidati za člane občinskih svetov oz. župane so sicer dolžni hkrati z vložitvijo kandidatur oz. list kandidatov občinski volilni komisiji sporočiti tudi podatke o organizatorju volilne kampanje, vključno s podatki o transakcijskem računu. Rok za vložitev kandidatur se bo iztekel 10. septembra.

‹ nazaj

Komentarji (6)

21.8.2014OceniKobe 
Tudi v tem primeru se vidi popolnoma enaka slika kot na ostalih področjih v Sloveniji. 5 pravnikov ima glede istega zakona popolnoma nasprotna mnenja. Prilagam del mnenja Računskega sodišča, ki je na isto vprašanje podalo ravno nasprotno mnenje: "da je za zagotavljanje preglednost in zakonitosti financiranja volilne kampanje ter poročanja o financiranju volilne kampanje izvajanje plačil preko enega volilnega računa brez dvoma zelo pomemben element, ki k temu prispeva. Popolna implementacija sistema iz prvega odstavka 16. člena ZVRK za lokalne volitve bi pomenila, da bi bilo treba za vsako posamično volilno kampanjo za volitve predstavnikov v predstavniških in individualnih organih v posamezni lokalni skupnosti odpreti poseben volilni račun, tudi če bi šlo za iste organizatorje volilne kampanje, kar bi lahko zelo povečalo stroške vseh volilnih kampanj na lokalni ravni. Zato menimo, da v primeru, ko gre za skupnega organizatorja volilnih kampanj iz petega odstavka 3. člena ZVRK, ki seveda odgovarja za zakonitost izvajanja volilne kampanje, ima ta lahko odprt samo en račun za vse volilne kampanje za volitve predstavnikov v predstavniških in individualnih organih občine, če ima vzpostavljen sistem vplačil, ki mu zagotavljajo pravilno, popolno in zanesljivo evidenco o danih prispevkih za določeno volilno kampanjo in o plačilih stroških te volilne kampanje. Organizatorji večjega števila volilnih kampanj za navedene volitve pa imajo lahko odprtih tudi več posebnih transakcijskih računov, pri tem pa morajo zagotoviti spoštovanje zakonskega pogoja, da se zbiranje in plačevanje sredstev za določeno volilno kampanjo sme izvajati samo s transakcijskega računa, namenjenega volilni kampanji.
21.8.2014OceniSmrad 
Tu vedno kaj smrdi
21.8.2014OceniKobe 
Spoštovani Moderator! Dovolite da objavim celotno zgodbo, ki kaže bizarnost SLO pravnega sistema! LISTA JE NA PRISTOJNE ODGOVORNE ORGANE NASLOVILA ENOSTAVNA VPRAŠANJA KAKO POSTOPATI. ORGANI ODGOVARJAJO VSAK PO SVOJE VENDAR 100 % DRUGAČE. IN TA ISTI ORGANI GROZIJO DRŽAVLJANOM Z OGROMNIMI KAZNIMI ČE SI DRŽAVLJANI NE RAZLAGAJO ZAKONOV TAKO KOT SI JE ZAPISLIL POSAMEZNIK OZIROMA TAKO KOT SI JE ZAMISLIL DRUGI ORGAN! KOMPLETEN EPILOG: "Ali ima lahko organizator volilne kampanje en skupni transakcijski račun za volilno kampanjo za volitve v občinske svete in volitve županov, ali mora v tem primeru imeti dva ločena transakcijska računa? Na lokalni ravni istočasno potekajo redne volitve v občinski svet in redne volitve župana, posledično to tudi pomeni, da hkrati poteka dvojna volilna kampanja, volilna kampanja za volitve v občinski svet in volilna kampanja za volitve župana. Prvi odstavek 16. člena ZVRK določa, da mora organizator volilne kampanje najkasneje 45 dni pred dnem glasovanja na volitvah odpreti poseben transakcijski račun z oznako »za volilno kampanjo« in pri tem navesti tudi volitve za katerega organizira kampanjo. V 23. členu ZVRK določa dovoljeno višino stroškov za volilno kampanjo, ki pa se za volitve v občinski svet (0,40 eur na posameznega volilnega upravičenca v občini) in volitve župana (0,25 eur na posameznega volilnega upravičenca v občini) razlikuje. Za prekoračitev dovoljene višine sredstev za volilno kampanjo ZVRK v 39. členu določa globo za organizatorja volilne kampanje (od 3.500 do 15.000 eur) in odgovorno osebo organizatorja volilne kampanje (od 700 do 1.500 eur). Poleg globe pa ZVRK v 31. členu za prekoračitev dovoljenih sredstev za organizatorja volilne kampanje predpisuje tudi stransko sankcijo zmanjšanja delnega povračila stroškov za volilno kampanjo in zmanjšanje sredstev za politično stranko iz proračuna lokalne skupnosti za čas enega leta, če za več kot 10% prekorači dovoljeno višino. V kolikor pa organizator volilne kampanje za več kot 30% prekorači dovoljeno višino, izgubi pravico do delnega povračila stroškov za volilno kampanjo, politična stranka pa za čas enega leta izgubi pravico do sredstev, ki se izplačujejo iz proračuna lokalne skupnosti. Dovoljena višina porabljenih sredstev iz 23. člena je enaka tudi dovoljeni višini sredstev, ki jih lahko politična stranka kot organizator volilne kampanje prenese s svojega rednega računa na poseben transakcijski račun, odvisno od tega za katere volitve gre. Po zaprtju transakcijskega računa je potrebno ločeno oddati poročilo o vseh zbranih in porabljenih sredstvih za volilno kampanjo za volitve v občinski svet in poročilo o vseh zbranih in porabljenih sredstvih za volilno kampanjo za volitve župana. Na podlagi pravočasno predloženih in pravilno izpolnjenih poročil je organizator volilne kampanje tudi upravičen do delnega povračila stroškov volilne kampanje, če izpolnjuje kriterije za povračilo stroškov, ki jih je določila posamezna lokalna skupnost. Glede na navedeno in temeljni namen zakona po transparentnem zbiranju in porabi sredstev za volilno kampanjo menimo, da je potrebno tako za volitve v občinski svet kot tudi za volitve župana odpreti dva ločena transakcijska računa, saj je le na tak način mogoče preverjati dovoljeno višino stroškov za posamezne volitve, pripraviti poročilo o financiranju volilne kampanje in tudi omogočiti nadzor nad financiranjem volilne kampanje. Peti odstavek 3. člena ZVRK določa, da imajo lahko liste kandidatov in posamezni kandidati na volitvah predstavnikov v predstavniških in individualnih organih lokalnih skupnosti, ki jih predlagajo teritorialne organizacijske enote iste politične stranke v različnih lokalnih skupnostih, skupnega organizatorja volilne kampanje. Po posvetovanju z računskim sodiščem ne glede na zgoraj navedeno menimo, da ima skupni organizator volilne kampanje iz petega odstavka 3. člena ZVRK lahko odprt samo en račun za vse volilne kampanje za volitve predstavnikov v predstavniških in individualnih organih občine, če ima vzpostavljen sistem vplačil, ki mu zagotavljajo pravilno, popolno in zanesljivo evidenco o danih prispevkih za določeno volilno kampanjo in o plačilih stroških te volilne kampanje. Skupni organizator volilne kampanje je namreč dolžan računskemu sodišču in občinskemu svetu posamezne občine ločeno poročati o vseh zbranih in porabljenih sredstvih za volilno kampanjo za volitve v občinski svet in za volitve župana. Glej tudi mnenje Računskega sodišča (Odprtje posebnega transakcijskega računa za volilno kampanjo na lokalni ravni) z dne 7. 8. 2014. Odprtje posebnega transakcijskega računa za volilno kampanjo na lokalni ravni (7. 8. 2014) Številka: 331-2/2014/52 Datum: 7. 8. 2014 Zadeva: Odprtje posebnega transakcijskega računa za volilno kampanjo na lokalni ravni Dne 30. 7. 2014 smo prejeli vaš dopis, v katerem, na podlagi vprašanj organizatorjev volilnih kampanj (v nadaljevanju: organizatorji) v zvezi z volitvami predstavnikov v predstavniških in individualnih organih lokalnih skupnosti v letu 2014, prosite za naše mnenje pri izvajanju Zakona o volilni in referendumski kampanji 1 (v nadaljevanju. ZVRK) in sicer: • ali ima lahko organizator samo en skupni transakcijski račun za volilno kampanjo za volitve v občinske svete in volitve županov; • ali mora imeti organizator dva ločena transakcijska računa za volilno kampanjo za volitve v občinske svete in volitve županov, in sicer enega za volitve v občinske svete in drugega za volitve županov; • ali sme imeti organizator dva ločena transakcijska računa za volilno kampanjo za volitve v občinske svete in volitve županov, in sicer enega za volitve v občinske svete in drugega za volitve županov? Računsko sodišče Republike Slovenije (v nadaljevanju: računsko sodišče) je organ, ki je po Zakonu o računskem sodišču 2 pristojno za nadzor javne porabe v Republiki Sloveniji in v okviru te pristojnosti revidira poslovanje uporabnikov javnih sredstev. Ker se računsko sodišče o vašem vprašanju v reviziji še ni opredelilo, vam v skladu s 46. členom Poslovnika Računskega sodišča3 Republike Slovenije dajem zgolj osebno strokovno mnenje, ki pa računskega sodišča ne zavezuje pri izvajanju revizij. ZVRK postavlja splošno ureditev v zvezi z financiranjem volilnih kampanj za poslance državnega zbora, poslance Evropskega parlamenta in predsednika republike, pri tem pa določena vprašanja v zvezi z volitvami predstavnikov v predstavniških in individualnih organih lokalnih skupnosti posebej ureja. Tako ZVRK v 17 členu določa, da so kandidati za poslance državnega zbora, poslance Evropskega parlamenta in predsednika republike hkrati z vložitvijo kandidatur Državni volilni komisiji dolžni sporočiti tudi organizatorja ter njegovo odgovorno osebo in podatke o odprtju posebnega transakcijskega računa za volilno kampanjo (številko transakcijskega računa, naslov banke in naslov imetnika transakcijskega računa). Skladno s prvim odstavkom 16. člena ZVRK mora organizator najkasneje 45 dni pred dnem glasovanja na volitvah odpreti poseben transakcijski račun in na njem zbrati vsa finančna sredstva, ki jih sam nameni ali dobi od drugih pravnih ali fizičnih oseb za financiranje volilne kampanje, prav tako pa mora vse stroške volilne kampanje poravnavati izključno s tega računa. Ta račun je organizator dolžan zapreti najkasneje v štirih mesecih po dnevu glasovanja. V prvem in drugem odstavku 18. člena ZVRK je določeno, da mora organizator zaradi zagotavljanja preglednosti, zakonitosti izvedbe in učinkovitosti nadzora volilne kampanje najpozneje v 15 dneh po zaprtju posebnega transakcijskega računa predložiti poročilo o financiranju volilne kampanje. V tem poročilu se poroča o vseh zbranih in porabljenih sredstvih za volilno kampanjo. V prvem odstavku 24. člena ZVRK je določeno, da imajo organizatorji, katerih listam so pripadli mandati za poslance v državnem zboru ali v Evropskem parlamentu, pravico do povračila stroškov volilne kampanje v višini 0,33 evra za dobljeni glas, pri čemer skupni znesek povrnjenih stroškov ne sme preseči zneska porabljenih sredstev, razvidnega iz revizijskega poročila računskega sodišča. ZVRK v zvezi z volitvami predstavnikov v predstavniških in individualnih organih lokalnih skupnosti vzpostavlja naslednjo posebno ureditev. Tako določa v: • četrtem odstavku 3. člena, da ima lahko vsaka lista kandidatov in posamezni kandidat na volitvah predstavnikov v predstavniških in individualnih organih lokalnih skupnosti samo enega organizatorja; • petem odstavku 3. člena, da imajo lahko liste kandidatov in posamezni kandidati na volitvah predstavnikov v predstavniških in individualnih organih lokalnih skupnosti, ki jih predlagajo teritorialne organizacijske enote iste politične stranke v različnih lokalnih skupnostih, skupnega organizatorja; • četrtem odstavku 17. člena, da so dolžni kandidati za člane predstavniških in individualno voljenih organov lokalnih skupnosti hkrati z vložitvijo kandidatur podatke o organizatorju sporočiti volilni komisiji lokalne skupnosti; • petem odstavku 18. člena, da mora, ne glede na določbo prvega odstavka 19. člena tega zakona, organizator za volitve za člane v predstavniških in individualno voljenih organih lokalnih skupnosti poročilo o financiranju volilne kampanje predložiti AJPES preko spletnega portala AJPES; • drugem odstavku 19. člena, da mora poročilo iz prejšnjega odstavka vsebovati podatke iz 18. člena tega zakona o virih sredstev in načinu njihove porabe ter vse podatke iz 18. člena tega zakona; • četrtem odstavku 23. člena, da stroški volilne kampanje za volitve v predstavniški organ lokalne skupnosti ne smejo preseči 0,40 evra na posameznega volilnega upravičenca v lokalni skupnosti; • petem odstavku 23. člena, da stroški volilne kampanje za volitve individualno voljenega organa lokalne skupnosti ne smejo preseči 0,25 evra na posameznega volilnega upravičenca v lokalni skupnosti. Če pride do drugega kroga glasovanja, se stroški volilne kampanje za kandidata, ki na tem glasovanju kandidirata, lahko povečajo še za 0,15 evra na posameznega volilnega upravičenca v lokalni skupnosti; • prvem odstavku 28. člena, da lokalna skupnost pred začetkom volilne kampanje določi višino delnega povračila stroškov organizatorjem. Lokalna skupnost lahko določi, da pripada delno povračilo stroškov samo organizatorjem, ki so jim pripadli mandati v predstavniškem organu lokalne skupnosti, in samo organizatorjem volilne kampanje za individualni organ lokalne skupnosti, katerih kandidati so dosegli določen odstotek od skupnega števila volilnih upravičencev, ki so glasovali, pri čemer odstotek, ki ga določi lokalna skupnost, ne sme presegati 10 %; • drugem odstavku 28. člena, da višina delnega povračila stroškov organizatorjem volilne kampanje na volitvah za člane v predstavniških organih lokalnih skupnosti ne sme presegati višine povračila za dobljeni glas organizatorjem kampanje za poslance državnega zbora. Višina delnega povračila stroškov organizatorjem kampanje za individualne organe lokalnih skupnosti ne sme presegati višine povračila za dobljeni glas organizatorjem kampanje za predsednika republike. Če pride na volitvah za individualni organ lokalne skupnosti do drugega kroga glasovanja, sta kandidata, ki kandidirata v drugem krogu, upravičena do povračila stroškov le na osnovi dobljenih glasov v tem krogu; • 31. členu zmanjšanje povračila iz občinskega proračuna, če organizatorju kampanje za volitve članov predstavniških in individualno voljenih organov lokalnih skupnosti prekorači dovoljeni obseg sredstev za volilno kampanjo; • drugem odstavku 39. člena, da se z globo kaznuje organizator - pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki za financiranje volilne kampanje za volitve članov predstavniških in individualno voljenih organov lokalnih skupnosti v lokalni skupnosti prekorači omejitve iz 23. člena ZVRK. Skladno s prehodno odločbo iz 9. člena Pravilnika o vsebini in o obrazcih poročil o zbranih in porabljenih sredstvih za volilno in referendumsko kampanjo4 (v nadaljevanju: Pravilnik) se do zagotovitve posredovanja poročil o financiranju volilne kampanje iz 18. in 19. člena ZVRK prek spletnega portala AJPES ta posredujejo predstavniškemu organu samoupravne lokalne skupnosti in računskemu sodišču na obrazcih, ki so priloge Pravilnika, v papirni obliki. Pravilnik podrobneje ureja zakonsko ureditev, da se v poročilo o financiranju volilne kampanje poroča o vseh zbranih sredstvih in pri tem določa, da se med zbranimi sredstvi poroča o vseh denarnih prispevkih ter o drugih oblikah prispevkov iz drugega odstavka 14. člena ZVRK, kot so brezplačna storitev, izredni popust oz. prodaja storitve ali blaga organizatorju kampanje pod pogoji, ki organizatorja kampanje postavljajo v ugodnejši položaj kot druge kupce storitev ali blaga od teh oseb, prevzem obveznosti od organizatorja kampanje in druge oblike nedenarnih prispevkov. Določa tudi, da je k skupni višini porabljenih sredstev in pri posameznih stroških, treba prišteti tudi zneske drugih oblik prispevkov. V vašem dopisu prosite za mnenje o tem koliko transakcijskih računov ima lahko odprt organizator volilne kampanje za volitve predstavnikov v predstavniških in individualnih organih lokalnih skupnosti v letu 2014? ZVRK predvideva v sistemu, ki ga postavlja za financiranje volilnih kampanj za poslance državnega zbora in Evropskega parlamenta ter predsednika republike, da se za ene volitve v navedene organe izvede ena volilna kampanja, odpre en transakcijski račun, določi en organizator in pripravi eno poročilo o financiranju kampanje, delno povračilo stroškov iz proračuna pa ne sme biti višje od zneska porabljenih sredstev, ki ga na podlagi revizije poročil o financiranju volilne kampanje ugotovi računsko sodišče. Ugotavljamo, da je v zvezi z volitvami predstavnikov v predstavniških in individualnih organih lokalnih skupnosti zakonska ureditev pomanjkljiva, ker neposredno ne daje odgovora na vaše vprašanje. Zato je potrebno pridobiti odgovor na vaše vprašanje ob razlagi vseh relevantnih zakonskih določb oziroma pravnega okvira, ki ga postavljajo. Tako v zvezi z vašim vprašanjem iz ZVRK izhaja, da: • je novela ZVRK iz leta 2013 določila, da imajo lahko liste kandidatov in posamezni kandidati na volitvah predstavnikov v predstavniških in individualnih organih občinah, ki jih predlagajo teritorialne organizacijske enote iste politične stranke v različnih občinah, skupnega organizatorja volilne kampanje. Tako imajo lahko liste kandidatov in posamezni kandidati za navedene občinske organe v različnih občinah enega organizatorja; • se vzpostavlja različen režim delnih povračil stroškov za volilne kampanje na volitvah predstavnikov v predstavniških in individualnih organih občinah (župani in občinski svetniki). Glede na navedemo, menimo: • da tudi povračilo stroškov iz občinskih proračunov iz 28. člena ZVRK ne sme preseči zneska porabljenih sredstev, kot je o njem poročal organizator v poročilu o financiranju volilne kampanje (smiselna uporaba prvega odstavka 24. člena ZVRK); • da mora organizator pripraviti posamična poročila o financiranju volilne kampanje za posamezno volilno kampanjo v občinske svete in za župane v posamezni občini, seveda pa mora vsako poročilo zajeti vsa zbrana in porabljena sredstva za določeno volilno kampanjo; da je za zagotavljanje preglednost in zakonitosti financiranja volilne kampanje ter poročanja o financiranju volilne kampanje izvajanje plačil preko enega volilnega računa brez dvoma zelo pomemben element, ki k temu prispeva. Popolna implementacija sistema iz prvega odstavka 16. člena ZVRK za lokalne volitve bi pomenila, da bi bilo treba za vsako posamično volilno kampanjo za volitve predstavnikov v predstavniških in individualnih organih v posamezni lokalni skupnosti odpreti poseben volilni račun, tudi če bi šlo za iste organizatorje volilne kampanje, kar bi lahko zelo povečalo stroške vseh volilnih kampanj na lokalni ravni. Zato menimo, da v primeru, ko gre za skupnega organizatorja volilnih kampanj iz petega odstavka 3. člena ZVRK, ki seveda odgovarja za zakonitost izvajanja volilne kampanje, ima ta lahko odprt samo en račun za vse volilne kampanje za volitve predstavnikov v predstavniških in individualnih organih občine, če ima vzpostavljen sistem vplačil, ki mu zagotavljajo pravilno, popolno in zanesljivo evidenco o danih prispevkih za določeno volilno kampanjo in o plačilih stroških te volilne kampanje. Organizatorji večjega števila volilnih kampanj za navedene volitve pa imajo lahko odprtih tudi več posebnih transakcijskih računov, pri tem pa morajo zagotoviti spoštovanje zakonskega pogoja, da se zbiranje in plačevanje sredstev za določeno volilno kampanjo sme izvajati samo s transakcijskega računa, namenjenega volilni kampanji. ------------------- 1 - Uradni list RS, št. 41/07, 103/07-ZPolS-D, 11/11, 28/11-odl. US in 98/13. 2 - Uradni list RS, št. 11/01, 109/12. 3 - Uradni list, št. 91/01. 4 - Uradni list RS, št. 36/14.
21.8.2014OceniKobe 
Torej s kakšnimi nameni so pisani zakoni katere si že vsak od številnih državnih organov razlaga po svoje? Zakaj astronomske zagrožene kazni če pa si še organi niso enotni kako naj si Državljani razlagamo zakone? Zakaj so sankcije teh organov usmerjene le zoper nekatere?
21.8.2014OceniKobe 
21 Leto delam v gospodarstvu s podjetji po celi Evropi. Nisem pravnik znam pa brati. Za državnozborske volitve je odgovorna urednica televizije katero obvezno financiramo vsi Državljani razlagala kako lahko kandidira vsak, ki ima 5 minut časa in 5 EUR na volilnem računu. In sem gospo prosil če lahko objavijo vsaj naš program, pa niso objavili niti programa niti odgovora.
21.8.2014OceniKobe 
Ker sem iz gospodarstva na veliko zadev gledam drugače kot pisci zakonov povečini iz FDV. V SLO imamo hipotetično "demokracijo", kjer po navedbah urednika javne RTV lahko kandidira vsak, ki ima 5 minut časa! SEDAJ PA PREIDIMO NA PRAKSO! DRŽAVLJANI KI IMAJO POLNO KAPO UNIČEVALSKE POLITIKE IN RAZMIŠLJAJO S SVOJO GLAVO SE ODLOČIJO USTANOVITI LISTO, DA BI LAHKO AKTIVNO SODELOVALI V OBČINSKI POLITIKI. Da jim je to omogočeno morajo do 10. 09.2014 najprej zbrati 302 overjena podpisa na upravni enoti ( Torej morajo najti 302 osebi, ki so pripravljene vzeti dopust, da bodo šli na upravno enoto in bodo v času uradnih ur organa, pred organom podpisali obrazec ( Za primerjavo za ustanovitev stranke je potrebno 200 podpisov). Brez teh obrazcev ni kandidature! Vse OK? ( Uzakonimo ukalupljeno razmišljanje Državljanov in uvedimo še 2 tipa frizur tako kot Severna Koreja IN DELIMO DRŽAVLJANE NA NAŠE IN SOVRAŽNIKE). Vendar zakaj je potrebno kar 20 dni pred kandidaturo že odpirati volilni račun? Zakaj je potrebno 15 dni pred kandidaturo vložiti vlogo za oglasno mesto? Zakaj vrsta administrativnih ovir? Zakaj ni bilo ukrepanja Računskega sodišča zoper stranke, ki so porabile več kot 800.000 Eur za volilno kampanjo in kršile zakon praktično v vseh točkah? Zakaj ekstremne sankcije in kazni veljajo le za Državljane?

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava