dolenjska

Da mestni avtobusi ne bodo vozili prazni

28.10.2014 | 14:00 | L. Markelj

Sploh ni enostavno z voznega reda razbrati, kdaj pride in kam gre avtobus. (Foto: L. M., arhiv DL)

Sploh ni enostavno z voznega reda razbrati, kdaj pride in kam gre avtobus. (Foto: L. M., arhiv DL)

Novo mesto - Petnajst let je že, odkar je v Novem mestu mestni avtobusni prevoz. Čeprav je sedem avtobusov, ki vozijo na petih linijah in tako omogočajo dostopnost javnega prevoza za vse mesto, bolj polnih kot na začetku, pa še vedno vozijo preveč prazni.

Mestni avtobusni prevoz ni zastonj — Mestna občina Novo mesto zanj nameni 660 tisoč evrov letno. Ker je plačan tudi iz občinskega proračuna, torej iz davkoplačevalskega denarja, in ker je namenjen tistim, ki ga plačujejo, bi morali pristojni in odgovorni bolj prisluhniti potrebam in pripombam vseh, ki ga uporabljajo. Da ne bo bolj sam sebi namen kot uporabnikom in da bodo avtobusi res bolj polni.

Prilagajanje z voznim redom

Veliko kritik leti na vozni red mestnih avtobusov. Mnogi se sprašujejo, kako je bil sploh določen — ali na podlagi meritev v prometni konici, kakršna nastane npr. v ponedeljek ali petek, ko ljudje odhajajo v šolo in na delo, ali ko npr. močno sneži ali dežuje. Novomeščanka, ki opozarja na ta problem, meni, da bi ga morali bolj prilagoditi tudi uporabnikom, torej zlasti šolarjem in zaposlenim.

»Med 7. uro in 9. uro ter med 14. uro in 16. uro, torej v času prihajanja v šolo in službo ter odhajanja domov, bi moralo biti več voznih prevozov kot v preostalem času in bi morali avtobusi hkrati voziti v obe strani. V Novem mestu pa avtobusi vozijo z enakim zamikom, ne glede na to, ali je čas prometnih konic ali ne. Če pride do zamude, prava figa, saj bodo počakali,« pravi.

Mestni avtobusi še vedno vozijo premalo polni. (Foto: L. M., arhiv DL)

Mestni avtobusi še vedno vozijo premalo polni. (Foto: L. M., arhiv DL)

Problem je tudi, ker v primeru zamude nekdo, ki čaka na mestni avtobus, ne more niti preveriti voznega reda, saj so na mnogih postajališčih objavljeni še iz časa prvega prevoznika, pa tudi sicer se je težko znajti iz tistih tabel. Manjka tudi telefonska številka za preverjanje avtobusa. Če že kako prideš do nje, pa nekdo na drugi strani pove, da ne more nič pomagati, da je pač gneča in da je treba z enim avtobusom prej na pot, če hočeš priti pravočasno,« pravi Novomeščanka.

Tako je uporabnik mestnega potniškega prometa obsojen na zamudo — če čaka naslednji avtobus ali če se na cilj odpravi sam, peš. Ko si nekajkrat v takšni situaciji in se ne moreš zanesti na avtobus, ga naslednjič pač ne uporabiš več in se znajdeš kako drugače. Ali to pomeni, da je mestni promet primeren le za upokojence, ki se jim nikamor ne mudi?!

Število potnikov raste

Na Mestni občini Novo mesto (MONM) trdijo, da je vozni red določen glede na potrebe po prihodih na delo ali v šolo v jutranji prometni konici, sicer pa je bil določen glede na znane potrebe občanov. »Vozni red se glede teh potreb spreminja sproti. Prilagajamo ga, a največ dvakrat do trikrat letno. Prepogoste spremembe namreč že imajo negativne učinke,« pravijo na občini in dodajajo, da predloge in pripombe uporabnikov sprejemata tako izvajalec prevozov Arriva (z njim ima občina sklenjeno koncesijo do leta 2016) kot MONM.

»Zamude avtobusov se pojavljajo v prometnih konicah zato, ker avtobusi nimajo posebnih prometnih pasov za izogibanje prometni gneči,« še dodajajo in sporočajo telefonski številki Arrive: 33-21-856 in 33-240-90. Ali bodo po avtobusnih postajališčih preverili in popravili morebiten star vozni red ter ga opremili z navedenima telefonskima številkama, ne obljubijo.

Na MONM trdijo, da je odziv potnikov na mestni avtobusni promet sicer deljen, a so zadovoljni z uvedbo novih vozil, tudi manjših avtobusov, ter s tem višje kakovosti prevoznih storitev. Število prepeljanih potnikov se je v času od leta 2006 do danes povečalo skoraj za polovico, vendar številke ne izvemo. »Vsekakor pa je treba še naprej tekoče spremljati potrebe uporabnikov in se jim v okviru možnosti tudi prilagajati,« še pravijo.

Članek je bil objavljen v aktualni 43. številki Dolenjskega lista z dne 23. oktober 2014.

‹ nazaj

Komentarji (3)

28.10.2014 2   (2)   (0)   Oceninovomeščanka 
Naj opišem dogajanje, ki sem ga bila priča nedavno nazaj, ko sem prišla iz ene izmed večjih trgovin v Novem mestu: na avtobusni postaji mestnega prometa pred trgovino je na avtobus čakalo pet oseb: en otrok in štiri starejše gospe, od katerih sta dve, kot se je že od daleč videlo, težko stali in hodili. Avtobus je pripeljal in odpeljal naprej z nezmanjšano hitrostjo in, seveda ne, da bi ustavil. Ženske so mahale, se jezile, spraševale kaj zdaj, .... Kaj so nato naredile "potnice" mestnega prometa ne vem, ker sem odšla naprej po svojih opravkih, seveda peš kot sem tudi prišla. Sicer pa ni čudno, da se avtobusarji tako obnašajo, ker jim občina daje denar - če bi se morali "preživljati" s prevozi potnikov, se tako, kot sem opisala, sigurno ne bi obnašali. Če pa bi se slućajno, bi zelo hitro propadli....
30.10.2014Ocenijohan 
Če koncesjonar (ARRIVA) ne bi sam nabavil novih avtobusov MPP v NM ne bi bilo. O
30.10.2014Ocenikoncesnina 
S čigavim denarjem konkretno, jih je pa nabavil?

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava