kronika

Pri Rožancu potniški vlak trčil v delovni stroj

29.10.2014 | 14:05 | M. K.

Foto: STA

Foto: STA

O nesreči na železniških tirih danes poročajo iz Bele krajine. Pred pol ure, ob 13.26 uri, je namreč na relaciji Semič-Črnomelj, pri Rožancu, iztiril potniški vlak. Uradnih  informacij še ni, po neuradnih podatkih pa naj bi bilo okoli deset ljudi lažje ranjenih.

Dodano ob 14.50 uri:

S policijske uprave Novo mesto poročajo, da je do nesreče prišlo, ko je potniški vlak trčil v delovni stroj, ki naj bi ob progi opravljal zemeljska dela. Na kraj so bili takoj napoteni policisti, gasilci in reševalci. Po prvih informacijah ni nihče od potnikov huje poškodovan. Lažje poškodovane potnike so oskrbeli reševalci.

Policisti na kraju nesreče nadaljujejo s preiskavo in ugotavljanjem okoliščin nesreče. Več informacij bo znanih po zaključku preiskave, še dodajajo na PU Novo  mesto.

Dodano ob 16.15:

S Slovenskih železnic so sporočili, da je prvi del vlaka iztiril in se prevrnil na bok. Po prvih informacijah je lažje poškodovanih pet potnikov ter strojevodja potniškega vlaka in voznik delovnega stroja.

Omenjena železniška proga je do nadaljnjega zaprta za ves promet. Med Semičem in Metliko pa potnike vozijo nadomestni avtobusi, so še sporočili.

‹ nazaj

Komentarji (10)

29.10.2014 1 (2) (1)Ocenibrzina tle ni glih vrlina 
Vrhunsko poročanje. Uro ste potrebovali, da ste zvedeli da se je vlak zaletel v delovni stroj in dve uri da ste napisali, da se je vagon prevrnil na bok. Odlično sploh ne vem kaj sploh delam na teh straneh ??? evo drugje imajo že slike: http://img.rtvslo.si/_up/upload/2014/10/29/65157024_20141029_135834_show.jpg
29.10.2014Ocenicenzura 
Odgovor komentarju uporabnika brzina tle ni glih vrlina je preprosto cenzura. Vsakokrat je veliko novinarjev in "novinarjev" prisotno ob dogodkih, članki so pa vsepovsod enaki. Kaj še niste opazili tega?
29.10.2014—   (1) (1)OceniŠlamparija 
Videti ni signalov za počasno vožnjo, verjetno tudi nadzornika del ni bilo, strojevodja bi tudi bil lahko bolj pazljiv, vprašanje je tudi, če je dobil splošni nalog o poteku del na določenem kilometru ... etc. Skratka, če bi bila osnovna preventiva, določena po pravilnikih opravljena, do tega ne bi smelo prit.
29.10.2014—   (1) (1)Ocenioseba 
"Šlamparija" ali misliš da strojevodja vozi bicikel in lahko zavije v stran ali pa ustavi v petih metrih?Svoje bebave komentarje raje obdrži zase!Splošnih nalogov za omenjena dela se ne izdaja strojevodji,tu je izključna krivda delavcev na in ob progi,ne pa takoj "strojevodja bi lahko bil bolj pazljiv",lahko je maksimalno zavrl vlak,hupal kot nor in to je to.Občutek je pa sigurno grozen,ko gre za tako situacijo,tako za bagerista kot strojevodjo!
29.10.2014 1 (1) (0)OceniŠlamparija 
oseba, takole je ta zadeva: tako kot sem zapisal in to iz dolgoletnih lastnih izkušenj. Kdo si ti model, da pisariš kar pisariš. Še enkrat si preberi to kar sem napisaril in se zamisli in se ne zafrkavaj s takimi pisarijami. Zatajila je vsa veriga, ki je zadolževa za pravilno ravnanje. Iz zapisanega se vidi, recimo, da se to ne izvaja kar sem napisal, da gre v teh časih na ajzenponu marsikaj narobe, če ni tako, kot sem zapisal s predpisi vred. Vedi pa ti oseba, da pravega ajzenpona, kot je bil, več ni. In ti oseba si celo mogoče eden od teh. Kolesa ob progi in prevrnjen motorc, je simbol tega stanja. To je sedanji "ajzenpon".
30.10.2014Ocenizatajila organizajija okrog varnosti 
Če so bila dela v dolžini 300 m na tem odseku prijavljena, potem je moralo biti tudi osebje na SŽ na tem delu proge obveščena o morebitnih nevarnosti.Nastav ljen je bil čuvaj , ki naj bi bil polno prisoten vizuelno-audio ,ter po potrebi momentalno komunikacijsko sposoben opozorit podizvajalce, ki se bi morali strogo držat čuvajevih navodil o sproščanju železniškega tira že pred situacijo , ko lahko nastopi nesrečni slučaj, Vozni red je znan, ter vsi akterji so morali bili seznanjeni ,kot tudi oseba za varnost na tem projektu, ki je zadolžena za preverjanje dosledno spoštovanje izvajanje varnostnih predpisov.Kakšna je varnost potnikov se je videlo iz tega nesrečnega spleta okoliščin .Ali je imel čuvaj kljub opozarjanju , če je ? Kdaj? Na kakšen način ?Možnost sporočit vlakovodji za morebitno nevarnost. Vlakovodja ali že sam zmanjša hitrost na tem odseku ?, Podizvajalec ima razdelano oceno tveganja ob prihodih vlakov ( tukaj vlaki bolj redko vozijo, kot na nekaterih drugih progah ) , Veriga varnosti , je zatajila , tokrat ni bil samo en člen neustrezen, sreča v nesreči, da so bile počitnice, ter vreme ugodno, kar bi lahko bilo…
30.10.2014OceniNejc 
Velika sreča, da nihče ni bil hujše poškodovan. Dobro je tudi, da je naša proga tako zastarela, da ni velikih brzin. Na železniški postaji Črnomelj so ene tračnice iz leta 1913.
30.10.2014OceniRopez 
Baje je novi slogan SLO železnic "Peljite se z nami - počasi, vendar razburljivo."
30.10.2014Ocenioseba 
"šlamparija",preberi svoj komentar!Napisal si,da bi strojevodja bil lahko bolj pazljiv.Kako? Kaj naj bi po tvoje pazil?Kot je bilo napisano je oddajal signalni znak "PAZI" s hupo in zaviral in to je to!In res je,sem eden od "ajzenponarjev" in svoje delo POŠTENO in VESTNO naredim in to že polnih trideset let na kolesih!Dnevno vozim mimo takšnih in drugačnih gradbišč ob in na progi,za 99% nisem obveščen,razen morda z progovnim opozorilnikom,če ni drugače varnost delavcev urejena.Tako to je, taki so predpisi,ki jih ne pišemo tisti ki jih uporabljamo,ampak jih sestavijo strokovnjaki,ki mogoče niso nikoli bili na tirih in zato so predpisi taki kot so,jebiga.Počasne vožnje mimo takih gradbišč ni,razen zaradi stanja proge ali mogoče večjega remonta!Na glavnih progah vozijo vlaki na deset minut in to po dveh tirih in tu delavci ob progi vejo,da ni zajebancije,se pa strinjam,da na stranski progi ni prometa toliko in se bolj ležerno odvija tudi varovanje.Je pa zanimivo,da je železnica takoj kriva v očeh javnosti,pa naj bo ta primer ali pa obvoz zapornic prepotentnežev,ki ne morejo minuto počakati(primer Notranje Gorice,kjer je kreten potegnil v smrt še nedolžno dekle).Dela pa izvajajo zunanji izvajalci in ne SŽ,ker pa je slučajno pripeljal vlak in je tu nesreča udri po železnici in njenem stanju.Za stanje na železnici NISMO krivi delavci,saj velika večina svoje delo opravi tako kot je treba!Marsikaj je šlo narobe pri teh izvajalcih,ki delajo ob progi,zato stojim za svojim komentarjem zgoraj in se "šlamparija" niti slučajno ne zafrkavam!!!
2.11.2014OceniŠlamparija 
Nisem skoz zraven, pa nisem čital naprej teh komentarjev. Iskal sem na hitro zbrisan komentar pri drugi temi, pa naletel na te odgovore. "Oseba", v redu, v redu. Mal si iztrgal besede iz konteksta. Nisem jezen nate ampak na tiste, ki jih sam omenjaš. To je žalostno in na to sem besen. Vzeli so vam vleko, kot samostojno enoto. Komandirajo vam drugi. Stari pokojni kurilničarji se obračajo v grobu kot ringlšpil na vse to, kar se dogaja na železnici (mislim na "bajto"). Predpise, ki bodo, taki kot so, lahko hitro pripeljali do podobnega primera. Ti že veš, če si že 30 let na ajzenponu, kako je blo, zato ti ne bom razlagal. Baje še obveščajo vas ne več o križanjih vlakov. Noro ! Pa smo svojčas preprečili kako čelno trčenje na odprti progi, ker smo vedeli za križanja. In ne samo enkrat. Še dobro, da ni huje. Saj veš kot za ta primer: ustno obveščanje + splošni nalog, opozorilne table o delu na progi, signalni loparji, s tem večja pazljivost strojevodje, pogostejše piskanje in ne more prit do takega primera, kot je tole. Seveda ne more bit kriv strojevodja (ne vlakovodja - eni še vedno mešajo pojme), če to ni tako. Po Slokarju je šlo navzdol. Rekar je imel veliko dobre volje, dobro zastavljeno, vendar ni uspel pri takih "pomočnikih". Ti so prišli na ajzenpon pri zadnjih vratih in sedaj "vodijo železnico". Simbol tega "vodenja" je to kar sem napisal. In to je ta "šlamparija". Pa se spomnim, kako smo "angleža" izvajal, pa odbijali na vse mogoče in nemogoče konce, pa kak vagon, če je padu po tleh, na hitro nazaj na glajz postavl, z nabitimi garniturami vozili na zaseden tir, itd. In vse je blo OK. Pa tudi kakega predrzneža, kot ga omenjaš, naučili pameti, največkrat proti Kamniku. Bilo nekaj let in je mimo. Že davno. Sicer se pa zelo dobro poznamo. Držte se fantje in bodite odločni ! Srečno !

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava