3RO: prednost ima novomeška obvoznica

26.11.2014 | 12:00

3RO: prednost ima novomeška obvoznica

Ljubljana, Novo mesto - Belokranjske občine so pred kratkim opozorile, da naj bi vlada umaknila sredstva, predvidena za razvojni program Pokolpje, in da naj bi gradnjo tamkajšnje ceste tretje razvojne osi prestavila na leto 2029. Na pristojnih ministrstvih so pojasnili, da vlada programa ne opušča, pri gradnji navedene ceste pa naj bi prednost dobila novomeška obvoznica.

Na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo so v svojem odzivu za STA zapisali, da podatek, da vlada opušča izvajanje programa Pokolpje 2016, ne drži in da ga bodo izvajali do predvidenega leta 2016.

3RO: prednost ima novomeška obvoznica

Vlada je sicer navedeni program doslej dvakrat spremenila, v pripravi pa je tretja sprememba, ki je usmerjena v pripravo enotnega in celovitega programa za vsa problemska območja, med katerimi so navedli Pomurje, Pokolpje, širše območje Maribora in območje občin Hrastnik, Radeče ter Trbovlje.

Od denarja oz. 20 milijonov evrov za obdobje med letoma 2011 in 2016, ki je v proračunu tega ministrstva namenjen za izvajanje prvega programskega ukrepa spodbujanja konkurenčnosti Pokolpja, pa so doslej v Pokolpju porabili polovico, so še sporočili z gospodarskega ministrstva.

Brez datumov

Na ministrstvu za infrastrukturo so za STA medtem navedli, da so za projekt prvega odseka južnega dela ceste tretje razvojne osi od Novega mesta-vzhod do priključka Maline na belokranjski strani Gorjancev izdelali prometno in ekonomsko analizo etap izgradnje.

Pri zaporednosti njegove gradnje so upoštevali, da je treba najprej dokončati priključek na vseevropsko prometno omrežje TEN-T oz. povezavo avtoceste z Novim mestom, nato pa nadaljevati z visoko kakovostno cesto proti Beli krajini oz. Metliki in Črnomlju. Predvidenih datumov gradnje niso navedli.

Kot so pojasnili, želijo boljšo dostopnost do evropskega avtocestnega omrežja zagotoviti predvsem zaradi krepitve regionalnih razvojnih zmožnosti in ohranjanja delovnih mest v vseh slovenskih regijah.

V okviru operativnega programa za izvajanje kohezijske politike do leta 2020 bodo vlagali v izvedbo posameznih delov projekta, v okviru tehnične pomoči pa tudi v pripravo izvedbene projektne dokumentacije za posamezne odseke na različnih delih navedene ceste, ki bodo prostorsko umeščeni in se neposredno navezujejo na evropsko omrežje.

Gradili bi v treh etapah

Predvidevajo tudi izvedbo projekta na južnem delu ceste tretje razvojne osi, ki predstavlja cestno povezavo čezmejnega pomena oz. povezavo z avtocesto Ljubljana-Obrežje pri Novem mestu in na hrvaški strani z avtocesto Zagreb-Dubrovnik.

Prvi del projekta, ki obsega avtocestno vozlišče Novo mesto-vzhod oz. priključek na evropsko omrežje in navezavo pretežnega dela novomeške gospodarske cone, pa je na podlagi strokovnih podlag določen za prednostni ukrep celotnega projekta razvojnih osi.

Projekt novomeške obvoznice namreč zagotavlja neposredno cestno navezavo novomeškega nacionalno pomembnega gospodarskega predela, kakor tudi povezavo središč regionalnega pomena, kot sta Črnomelj in Metlika, so pristavili.

Glede na prometno-ekonomsko oceno posameznih etap pa predlagajo gradnjo v treh delih. In sicer v prvem gradnjo novomeškega vozlišča do priključka Osredek pri tovarni Revoz, v drugem od Osredka do Pogancev in v tretjem od tam do Malin v Beli krajini, so še navedli na ministrstvu za infrastrukturo.

STA, M. M.

Komentarji (14)

26.11.2014Oceniiii 
"Pri gradnji južnega dela 3RO prednostna novomeška obvoznica" ali po domače: sklenjen obroč okrog nm, za ostalo se slikajte za naslednjih 50 let..
26.11.2014OceniJan 
Brez tega nobena cesta čez Gorjance čisto nič ne pomeni, ker se bo Novo mesto samo še bolj zabasalo. Seveda je potrebno VSE, ampak če tukaj začnemo, bo vsaj efekt takojšen (manj gužve v Žabji vasi in potem dalje po vhodni cesti in severni "obvoznici" do avtoceste. S tem takoj profitirajo tako meščani, kot okolica oz. vozači na delo in šolo v mesto, ali potem naprej proti Ljubljani.
26.11.2014Ocenikriminal 
S povezavo avtoceste z Novim mestom nimamo nobenih težav. Zakaj je "avtocestno vozlišče Novo mesto-vzhod" zdaj kar naenkrat taka prioriteta? Torej bodo rušil sedanje že zgrajene ceste, ki so čisto v redu, medtem ko je toliko cest na psu! To je kriminal!!!
26.11.2014OceniJan 
Načrt ni ravno takšen kot si ga ti očitno predstavljaš. Kdo je pa s trenutnim stanjem ob konicah zadovoljen, pa najbrž že 40 let ni bil v mestu.
26.11.2014 1   (2)   (1)   Ocenikobilica 
Jan, kje živiš, na kateri ulici? Vzhod ali zahod? Zakaj je potrebna najprej obvoznica na vzhodu? Cesta sedaj tam že je, morda bi jo bilo potrebno za začetek le nekoliko razširiti. Raje bi obvoznico naredili na zahodu, s tem rešijo celoten jug in zahod Novega mesta. Veliko je površin, ki kar kličejo po investitorjih potem, ko bo enkrat narejena obvoznica, medtem, ko je na vzhodu že sedaj vse zabasano z Revozom in Krko. Po mojem je napaka, da se dela vzhodna obvoznica saj je za razvoj novih zadev veliko bolj zanimiva zahodna. nje.
26.11.2014—   (2)   (2)   Ocenikobilica 
Pa še to. Ni treba biti preveč pameten, da se ugotovi, da se ta cesta ne bo delala za rešitev prometnih zagat Novomeščanov ampak za vse kamionarje, firme in tranzitarje.
26.11.2014OceniJan 
A ni cilj vseh, da se tranzit in predvsem tovorni promet spelje izven mestnih cest in ulic? S tem ne razbremenis mesta, da ne govirim o povecanju varnosti? Enim res ni jasno cemu se kaj gradi.
26.11.2014 2   (2)   (0)   Ocenisamo za tranzit 
To novo avtocestno vozlišče Novo mesto-vzhod se bo gradilo samo za tranzit čez Gorjance proti Hrvaški. Novo mesto od tega ne bo imelo nič, samo izgubilo bo prostor in zaradi tranzita bo več onesnaževanja zraka.
27.11.2014Ocenisova 
Jan, ker si tako pameten in razsvetljen, razloži vsem kako bo vzhodna obvoznica rešila prometne zagate Novomeščanov? Nato ti jaz razložim kako bi prometne zagate rešila zahodna obvoznica. In ja. Z načrtovano obvoznico Novomeščani dobijo bore malo, ker obvoznica bo del nečesa drugega in ne prometnih zagat Novomeščanov za katere jim je v LJ skoraj da ne povsem vseeno.
27.11.2014Ocenicicamica 
Govora je o gradnji s koncesijo kar pomeni da bo ta cesta plačljiva! Kot taka prav gotovo mestu ne bo služila kaj dosti.... Revozovi tovornjaki pa se bodo še vedno vozili tam kjer bo zastonj. Bolje bi bilo da Krki zagotovijo direkten dostop v rondo pred Qlandio. Plačljivo cesto pa čez Žabjak.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava