dolenjska

Marca poskusno nov prometni režim

9.2.2015 | 13:45 | B. B.

Glavni trg, kjer zdaj kraljujejo avtomobili, bi po prenovi radi spet namenili pešcem. (Foto: B. B.)

Glavni trg, kjer zdaj kraljujejo avtomobili, bi po prenovi radi spet namenili pešcem. (Foto: B. B.)

Novo mesto - Med 9. in 29. marcem bodo na Kandijskem mostu in Glavnem trgu poskusno uredili promet po režimu, ki ga predvideva predlog konservatorskega načrta za prenovo mestnega jedra. Hkrati bodo na nekaterih izbranih lokacijah vzorčno predstavili tudi talne tlake, ki bi lahko po prenovi nadomestili sedanje.

Promet bo v tem času po Kandijskem mostu potekal le enosmerno, in sicer z Glavnega trga proti Kandiji. Sokolska ulica bo za avtomobile zaprta, na Glavni trg pa bo možno z avtom priti le po Florjanovi ulici (med tržnico in poslopjem gostišča). Na križišču Florjanove in Glavnega trga bodo vozila lahko zavila desno proti mostu oz. Kandiji in levo proti Rozmanovi oz. Gorenjim vratom. Vozni pas bodo v tem času zožili le na širino enega avtomobila, ostala površina bo namenjena pešcem, le v spodnjem delu trga pa še vedno tudi parkiranju.

Pred tem bodo 28. februarja organizirali prvo delavnico o urejanju mestnega jedra, po koncu poskusnega prometnega režima pa še drugo, ki bo dala že bolj konkretne rešitve.

Kako po komunalni obnovi?

V Novem mestu v zadnjih mesecih poteka javna razprava glede prenove Glavnega trga, Rozmanove ulice in Kandijskega križišča. Župan Gregor Macedoni je na današnji novinarski konferenci povedal, da namerava občina do konca leta zbrati vso potrebno dokumentacijo za prenovo komunalne infrastrukture Glavnega trga in Rozmanove, s katero bi predvidoma začeli prihodnje leto.

Ob tem se odpirajo vprašanja nove ureditve površin ter prometnega, socialnega, ekonomskega, kulturnega in identitetnega pomena mestnega jedra. To je bilo zadnje temeljite prenove deležno pred 60 leti, ko je bilo urejanje podrejeno uvedbi dvosmernega motornega prometa (Kandijski most je bil edini daleč naokoli). Ta podoba in vloga je v prostoru dominantna še danes.

Občina je novomeški enoti zavoda za varstvo kulturne dediščine naročila izdelavo konservatorskega načrta za prenovo mestnega jedra. Kot je povedal nosilec načrta Tomaž Golob, je predpogoj nove ureditve, ki bi mestno jedro rešila tranzitnega prometa, ureditev parkirišč na njegovem obrobju. Z omejitvami in oženjem koridorja za motorni promet bi več prostora dobili pešci in kolesarji, mestno jedro pa bi bilo z avtomobilom kljub temu še vedno dostopno, a predvsem stanovalcem in tistim, ki imajo v njem zagotovljena parkirna mesta.

Vrednosti prenove na občini še niso ovrednotili, pri navedenih projektih pa računajo na denar evropskih skladov za t. i. trajnostne urbane projekte., kjer bo za 11 slovenskih mestnih občin na voljo 130 milijonov evrov.

‹ nazaj

Zvočni zapisi

Gregor Macedoni o konservatorskem načrtu za novomeški Glavni trg in novi prometni ureditvi

Komentarji (26)

9.2.2015 1   (5)   (4)   Oceniincam 
Končno.končno.Upam,da bo hitro prišlo do spremenbe.
9.2.2015 1   (3)   (2)   Ocenipoživitev 
Bravo! Zelo lepa novica.
9.2.2015 1   (8)   (7)   Oceniana 
.Še tistih nekaj trgovcev bodo pregnali iz trga.
9.2.2015 5   (6)   (1)   OceniFeri 
Najprej bo treba tistim, ki imajo prazne prostore, neko takso zaračunat, vkolikor bi radi previsoke najemnine. Potrm subvencionirat obnovo fasad, odkupovat prostore in namensko oddajat za mesnico, delikatesno trgovino, mlečno trgovino... Jedro bi zapirali ljudje, ki celo življenje sesajo na prsih javnega sektorja. Študentski lobi bo tukej največ potegnu, Situla, Goga in Lokalpatriot delajo zgubo, živijo le od javnih razpisov. A se motim? Macedoni jim bo pa finančne injekcije dajal. Koliko parkurnih prostorov bo manj?
9.2.2015 2   (3)   (1)   OceniJan 
Parkirišče pri bivšem hotelu Kandija je ogromno. Samo podgurce navadit da je treba 150m prehodit je najbrž pa tudi hud posel. Sicer pa pozdravljam. To bi morali že 20 let nazaj naredit. Ne pa da je Glavni trg postal namenjen samo pretoku vozil.
10.2.2015—   (1)   (1)   Ocenikosilo@siol.net 
Kakšni trgovci bodo pregnani? Kaj tisti ki italijanske cote prodajajo po 150 flik na kos? Takih v jedru ne rabim.
10.2.2015 18   (18)   (0)   OceniKobe 
- Glavni trg in Rozmanova ulica sta potrebna temeljite komunalne in infrastrukturne prenove, - Pri spreminjanju prometnega režima je potrebno upoštevati želje stanovalcev in lastnikov stavb, - Pri uvajanju neželenih vendar potrebnih ukrepov je potrebno upoštevati načelo sorazmernosti, - Do vseh objektov mora biti neoviran dostop z avtomobilom tudi v primeru uvajanja cone za pešce, - Vsi objekti morajo imeti zagotovljeno parkiranje v neposredni bližini objektov za vsaj toliko mest kolikor je kapaciteta stanovanjskih objektov ( npr. 2 parkirišči na stanovanje) oziroma kapaciteta storitvene dejavnosti ( npr. na vsako hotelsko sobo vsaj eno parkirišče) - Potrebno je pripraviti projekte, da se lahko s pripravljenimi projekti kandidira na sredstva državnih in EU skladov
10.2.2015 16   (17)   (1)   OceniKobe 
Če se bo uporabnikom storitev na Glavnem trgu prepovedalo dostop z avtomobilom, bodo dejavnosti propadle. Pa ne zaradi lenih "Podgurcev" kot je nekdo navajal zgoraj, temveč zaradi preprostega dejstva, ker noben hotelski gost ne bo parkiral pri Kandiji in se po dežju s kovčki namenil do Situle. V evropskih mestih so mestna jedra večinoma urejena po sistemu, katerega smo predlagali. Bojim se da snovalci pozabljajo, da Novo mesto ni milijonsko mesto s podzemno železnico, kjer je center hitro dostopen vsem. Prav tako Novo mesto ni Beograd, kjer gredo zvečer meščani na "korzo" v center.
10.2.2015 3   (3)   (0)   OceniJoco 
Ob tej priložnosti pa je potrebno primerno označiti tudi smer hoje pešcev po mostu - pločnikih. Prav nevarno je srečevanje pescev na pločniku s tistimi, ki gredo v napačno smer, posbno ob slabem vremenu z dežniki. Marsikdo ob srečanju stopi iz pločnika na cestišče pred avto, kar je zares nevarno. Prosim odgovorne, da poskrbijo za opozorilo pešcem o pravi smeri hoje. Včasih je tako opozorilo že bilo.
10.2.2015 4   (8)   (4)   OceniMiha 
Smešno se mi zdi vse tole, samo razmišlja se kaj vse ukinit ljudem, ne pa kako jim kaj približat. Kako se lahko pričakuje, da bomo zunanji hodili v center Novega mesta po nakupih, če praktično ne boš imel kje parkirat. Tudi v Kandiji je že sedaj večkrat polno, pa kot se sliši še brezplačno ne bo več. Tudi zaposleni v centru ne bomo imeli več kje parkirat, da bomo pa vse plačal, bo pa prevelik strošek. Če ne bo dostopnih parkirišč,. tudi ljudi, ki bi se sprehajal po Glavnem trgu ne bo in tudi kupcev v trgovinah in drugih lokalih ne. Potrebno malo širše razmišljat, ne samo kot enosmerna ulica.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava