posavje

Anderlič: Center Gaj ni muha, ampak potreba 

10.4.2015 | 10:00 | STA, M. M.

Ob cerkljanskem letališču nastaja novo dirkališče. (Foto: T.J.G., arhiv DL)

Ob cerkljanskem letališču nastaja novo dirkališče. (Foto: T.J.G., arhiv DL)

Ljubljana, Cerklje ob Krki - Zveza za avto šport Slovenije - AŠ 2005 je na včerajšnji novinarski konferenci odgovorila na nekatere očitke v zvezi z projektom Center Gaj v Cerkljah ob Krki. "To ni neka muha Antona Anderliča ali AŠ 2005, ampak je potreba države. Ta je tovrstne potrebe opredelila že v 90. letih," je poudaril predsednik zveze Anton Anderlič.

Projekt vključuje večnamenski objekt in dirkališče. Anderlič in direktor zveze Dagmar Šuster sta pri tem opozorila, da je Slovenija skoraj edina država, ki takšnega objekta za avtomobilizem nima. Projektne rešitve predvidevajo tudi novosti, kot sta vadbena proga z nevarnostmi za tovorna vozila in avtobuse ter vadbena proga za ABS sistem, ki ju obstoječi poligon oz. centri varne vožnje v Sloveniji nimajo, je navedeno v gradivu z novinarske konference.

Kot je dejal Anderlič, je iz pisanja nekaterih medijev izhajalo, kot da se je vse zgodilo čez noč in sta zadevo uredila dva prijatelja, on in nekdanji obrambni minister Roman Jakič. Poudaril je, da takšne navedbe nikakor ne držijo. "Te aktivnosti potekajo dlje časa, kot je trajanje mandata enega ministra," je opozoril.

Območje Gaj je bilo po njegovih navedbah že v letu 2008 v državnem lokacijskem načrtu opredeljeno za mešano rabo: vojaško za razmestitev letal ter poligonov za šolo varne vožnje in ostale aktivnosti v civilne namene. V sporazumu iz leta 2010 je takratno ministrstvo za promet skupaj z obrambnim ministrstvom predvidelo realizacijo tega dela državnega lokacijskega načrta. Poskrbelo je tudi za pripravo projektnih nalog in idejnega načrta. Ker je država v finančnih težavah, pa ministrstvo za infrastrukturo ne sodeluje kot investitor pri tej zadevi tudi vnaprej, je pojasnil Anderlič.

Pogodba med obrambnim ministrstvom in AŠ 2005 je bila podpisana avgusta lani. Januarja letos je agencija, ki je v sestavu ministrstva za infrastrukturo, dala soglasje k izdelavi načrtov.

Anderlič je zanikal, da bi zadeve potekale mimo javnega razpisa in mimo zakonskih podlag. Mesec dni je bila objava na straneh ministrstva, razen njih pa se ni prijavil nihče, je dejal. Prav tako so projekt po njegovih besedah predstavili tudi lokalni skupnosti. Občina Brežice je dala tudi soglasje k državnemu lokacijskemu načrtu. Dodal je še, da bodo skladno z zakonom izvajali tudi monitoring hrupa.

Glede financiranja je Anderlič pojasnil, da se zavedajo, da sami tega niso sposobni zgraditi. Dodal je, da taka infrastruktura tudi ni namenjena njihovim potrebam. A po njegovem mnenju ni nobenega dvoma, da so v Sloveniji športni objekti delno financirani tudi iz javnih sredstev. K sodelovanju pri projektu bodo povabili zainteresirane domače ter tuje vlagatelje, kandidirati nameravajo tudi za sredstva Mednarodne avtomobilistične zveze, je navedel.

Po načrtih naj bi gradbeno dovoljenje dobili do 30. maja. Do srede junija nameravajo usposobiti obstoječo dvokilometrsko progo za promocijske vožnje ter jo do jeseni preplastiti. V letih 2016 in 2017 pa naj bi med drugim izgradili večnamenski objekt, vadbene poligone za usposabljanje letaliških gasilcev in reševanje s helikopterjem, pa tudi poligone varne vožnje.

Na AMZS so sicer včeraj pojasnili, da v njihovem Centru varne vožnje na Vranskem že vrsto let poleg zakonsko predpisanih programov izvajajo tudi programe varne vožnje za voznike tovornih vozil in avtobusov. Prav tako na omenjenem poligonu omogočajo testiranje ABS sistema na različnih površinah (suhih, mokrih, zasneženih, na asfaltu, na makadamski cesti; kombinacijo oprijemov, ovinek, klanec navzgor, navzdol).

Izvajajo tudi programe varne vožnje za voznike specializiranih vozil, za gasilce, reševalce, kot tudi za voznike avtodomov.

‹ nazaj

Komentarji (13)

10.4.2015—   (1) (1)Oceniups 
Seveda to ni muha, ampak je resna zadeva, katero bo financirala država! Oslarija na kubik! Taki že znajo in bodo druge Stožice! Z drugimi rokami je lušno kače loviti!
10.4.2015Oceniizo 
vojska ni s.p., d.d. ali d.o.o, da se gre lahko biznis ipd (sploh na državne ali eu struške, kar je eno ta isto), in tudi opletanje z državni denarjem po koprivah naj bi bilo kaznivo..
10.4.2015Oceniizo 
stožice so načeloma bile komercialni projekt z vlagatelji ipd, tole je pa čisto nategovanje države.
10.4.2015 2 (2) (0)Ocenikrajan 
Seveda, najbolj proti je Staut, se boji konkurence.
10.4.2015 1 (1) (0)OceniJelko 
Hm ja vse skupaj je nekoliko bizarno če se mene vpraša. Skratka vojska je dala v najem prostor za 5 let, kjer se bodo postavili neki zidani objekti in izgradila asfaltna proga in to baje z zasebnim kapitalom. Skratka in kaj bo če se bo vojska odločila čez 5 let da želijo ta prostor nazaj zase? Da ne pozabim omeniti še ves tisti požagan les in nenazadnje, čemu je ta zadeva sploh namenjena??
10.4.2015 1 (1) (0)Ocenidacar 
tako je za too bando vas bomo odtale še bolj davčno privili in kaznovali zato d abodo oni imeli in na lahkoto s praznim žepom imeli vi podjetniki pa to plačujte in ščite kri za to bando, sprašujem s ekdaj s ebo enmu odklopilo in bo dobesedno znoru..........
10.4.2015OceniJanez 
To je ropanje države!
11.4.2015Oceniinside 
Anderlič je že od nekdaj bil barabin, tudi zdaj s tem poslom vozi vodo na svoj mlin, in pridno kasira oz. to še bo, saj čisto ignorantsko računa na javni denar...... Pokažejo naj investicijski program in kako je kaj tam predvideno glede financiranja. Se mi zdi, ko je konkretno vprašanje je samo izmikanje, pravega odgovora pa ni.....
12.4.2015Ocenivnuk 
ja, glih njega smo čakali, nakladača še iz titovih časov, da nam bo povedal, kaj je naša potreba, ha ha ha ha he he he
14.4.2015OceniJožica 
Iz titovih časov je tudi pastir iz dobaJanez, pa Cerar, pa tajkuni Šrot, Zidar, Tovšakova itd...., ki so povrhu vsi nakladači na kubik, mi pa to le spremljamo in "kot da se" strinjamo, moramo trpeti ves ta režim, ki je za v Q...!

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava