Z modro frankinjo razvijajo modro priložnost

19.4.2015 | 08:35

Foto: KŠTM

Foto: KŠTM

Z modro frankinjo razvijajo modro priložnost
Z modro frankinjo razvijajo modro priložnost

Sevnica - V sevniškem KŠTM so pred dnevi v Vinski kleti Kobal  predstavili letošnje izvedene in načrtovane aktivnosti v zvezi z modro frankinjo ter napovedali mednarodni 5. Festival modre frankinje, ki bo potekal 11. in 12. septembra v Sevnici z osrednjim dogajanjem na sevniškem gradu. Prizadevajo si, da bi vino modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, regija pa po kakovosti in razširjenosti eno od prepoznavnih središč modre frankinje v Evropi.

Decembra lani zaključen dvoletni projekt »Modra frankinja – žametno vino Posavja«, podprt s sredstvi LAS Leader, je ustvaril primerne temelje za »dvig« modre frankinje, so prepričani v KŠTM, ki torej tudi letos nadaljuje z aktivnostmi, usmerjenimi v povečanje prepoznavnosti, kakovosti in razširjenosti njene uporabe. V okviru omenjenega projekta so izdelali skupen prepoznavni znak (logotip) sorte Modra frankinja, ki ga nekateri vinarji že uporabljajo na svojih promocijskih materialih.

S promocijo modre frankinje (vinarjev, ponudbe …) so prisotni na številnih vinskih, kulinaričnih in ostalih dogodkih v Sloveniji in tujini. V januarju so v grajskem vinogradu izvedli tradicionalno rez trt modre frankinje, ki je doživela lepo pozornost v lokalnih, regionalnih in nacionalnih medijih. Modra frankinja je bila posebej poudarjena tudi na sejmu Turizem in prosti čas konec januarja na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Marca so pripravili predavanje s pokušino modrih frankinja v lokalu Mala Mačka v Novem mestu in se udeležili večjega promocijsko-prodajnega dogodka »Mini festivala modre frankinje« v starem delu Celja, kjer so se predstavili vinarji Kobal, Kozinc, Kerin, Dular in Vinska klet KZ Krško, spremljali pa so jih izdelki Grajskih mesnin KZ Sevnica.

Nadaljujejo z aktivnostmi in dogovarjajo načine povezovanja vinarjev, gostincev in skupne promocije modre frankinje. 25. aprila se skupaj s šestimi slovenskimi vinarji udeležujejo največjega festivala modre frankinje na Madžarskem v Budimpešti, v maju (29. – 31. maja) se bodo udeležili največje prireditve dolenjskih vinogradnikov – 43. Tedna cvička v Kostanjevici na Krki, 6. junija bodo na trgu v starem mestnem jedru Sevnice v sodelovanju z Zvezo društev vinogradnikov Dolenjske organizirali »Mali festival modre frankinje« s pokušino najbolje ocenjenih modrih frankinj na 43. Tednu cvička. Sredi junija se bodo udeležili tudi Malega festivala velikih vin v Novem mestu. Začele so se tudi že priprave na ocenjevanje modrih frankinj, ki bo potekalo v avgustu pred tradicionalnim mednarodnim 5. festivalom modre frankinje, ki ga načrtujemo na Gradu Sevnica v petek, 11. septembra (strokovni del) in soboto, 12. septembra (družabno-zabavni del). Po festivalu pa se bodo najboljši pridelovalci modrih frankinj predstavili na posebnem vinsko-kulinaričnem večeru 25. septembra v Vinski knjižnici Grand Hotela Union v Ljubljani, najboljšim bodo ponujene številne možnosti in priložnosti za predstavitev in prodajo modre frankinje. V jeseni bodo organizirali grajsko trgatev, na kateri bo predstavljena tudi prva grajska penina iz modre frankinje. Prizadevajo si tudi za vzpostavitev »modrih polic« v trgovinah z vini (dogovor s trgovino Izidor (KZ Sevnica) v Sevnici je že sklenjen), kjer bi kupci imeli možnost nakupa v domačem okolju pridelanih modrih frankinj v trgovinah, saj je ponudba modrih frankinj pri vseh trgovcih žal še vedno zelo slaba. Redno pripravljajo t.i. Modre novice (novice, povezane z modro frankinjo), ki jih po e-pošti pošiljamo vedno večjemu številu vinarjev, gostincev, medijev …

Vse informacije (novice, strokovne članke, zanimivosti…) o modri frankinji zbirajo in redno objavljajo na portalu www.modra-frankinja.com. Pripravljajo tudi podlage in nabor idejnih projektov za prijave na različne državne in mednarodne razpise.

A cilji še zdaleč niso doseženi, sporočajo iz KŠTM, želijo si, da bi Posavje postalo prepoznavno po modri frankinji, saj ima le-ta potencial, da postane svetovno poznano vino. Modra frankinja bi tako v Posavju postala tudi turistični produkt (vključno z vso ponudbo, vezano nanjo), s čimer pa se morajo najprej celostno poistovetiti in priložnost zagrabiti predvsem turistični ponudniki.

M. K.

Galerija

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava