novice

Traktoristi morajo od letos voziti z opozorilnimi trikotniki

21.4.2015 | 13:10 | STA

Foto: arhiv DL

Foto: arhiv DL

Lastniki traktorjev in drugih počasnih vozil z izjemo enoslednih, ki ne presegajo hitrosti 40 kilometrov na uro, morajo od letošnjega leta med obvezno opremo imeti na zadnji strani vozila ali priklopnika tablo oziroma nalepko za označevanje počasnih vozil in podložne zagozde. Nasprotniki so zbirali celo podpise proti novim pravilom.

Nove homologirane sestavne dele obvezne opreme je mogoče med drugim kupiti pri Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) in Zvezi strojnih krožkov Slovenije, a čeprav ne gre za prevelik strošek, kar priznavajo tudi zbiralci podpisov, slednje motijo predvsem obvezni trikotniki, ki po njihovem ne bodo bistveno povečali varnosti.

"Nekdo, ki ne opazi vozila pravilno označenega z vsemi svetlobnimi signali, ga verjetno ne bo opazil niti s trikotnikom," so v spletni peticiji, ki jo je na čelu z Borut Slapničarjem podpisalo že več kot 600 ljudi zapisali pobudniki, ki jim doslej niso bili predstavljeni rezultati kakršnihkoli raziskav, ki bi utemeljevale zmanjšanje možnosti naleta ob dodatnem označevanju.

Po njihovem mnenju je za povprečnega kmeta trikotnik le šara, ki jo mora namestiti nekam na vidno mesto traktorja ali drugega stroja, čeprav naj večina traktorjev ne bi bila skonstruiranih za takšne tablice, ki s svojo velikostjo skoraj na vsakem delu traktorja ovirajo tako vidno polje kot tudi funkcionalnost.

Kot poudarjajo avtorji novosti, pa so opozorilne tablice namenjene prav preprečevanju naletov od zadaj oziroma temu, da vozniki, ki vozijo za počasnimi vozili, pravočasno opazijo, da je pred njimi počasno vozilo in ustrezno prilagodijo hitrost vožnje ter vozilo na primernem mestu prehitijo.

Kot je za STA povedal v.d. direktorja Agencije za varnost prometa Igor Velov, morajo traktorji od 1. januarja letos trikotnike namestiti obvezno, saj so ti eden od pogojev za uspešno opravljen tehnični pregled pri podaljšanju registracije.

"Menimo, da to pripomore k večji varnosti, saj so počasna vozila lahko ovira v prometu in ni nič narobe, če so dodatno označena. Tudi podložne zagozde imajo namen, ki je smiseln ob njihovi uporabi," na očitke odgovarja Velov.

Za nadzor nove uredbe je zadolžena policija, ki v sklopu rednega nadzora prometa preverja tudi ustrezno opremo vozil. Kot so pojasnili za STA, so počasna vozila skoraj v večini primerov ustrezno označena in opremljena in ob tem tudi sami spomnili, da je to tudi pogoj za tehnično brezhibnost in registracijo vozila.

Policija sicer ne vodi ločene statistike o uporabi oziroma kršitvah navedene opreme, so pa za STA povedali, da so do konca marca ugotovili 2722 kršitev tehnične brezhibnosti vozil, med katere spada tudi neuporaba na novo predpisanih delov opreme.

Tudi v AMZS ocenjujejo, da lastniki počasnih vozil uredbo upoštevajo. Njihove poslovne enote sicer predstavljajo le eno od prodajnih mest obvezne opreme za počasna vozila, cene omenjene opreme pa so različne glede na materiale.

V Zvezi strojnih krožkov Slovenije so prodali okoli 2500 tabel in nalepk, ker jih je mogoče kupiti tudi drugje, pa ocenjujejo, da jih je bilo doslej prodanih vsaj 80.000.

Kot je povedal tajnik zveze Marjan Dolenšek, so lastniki traktorjev v veliki večini opremili svoje traktorje po predpisih, manj resno pa so novo obveznost vzeli lastniki in vozniki drugih delovnih strojev, predvsem gradbenih, kjer je takšna oprema prej izjema kot pravilo.

‹ nazaj

Komentarji (1)

21.4.2015Oceniklepčeplazič 
10-12 uer/kos X80.000 ?? z dobavitelji v žlahti politikov , lep finančni efekt .

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava