posavje

Svetniki o dirkališču na vojaškem letališču

5.5.2015 | 13:05 | M. L.

Foto: M. L.

Foto: M. L.

Aleksander Gajski (Foto: M. L.)

Aleksander Gajski (Foto: M. L.)

Anton Anderlič (Foto: M. L.)

Anton Anderlič (Foto: M. L.)

Brežice - Brežiški občinski svet je na včerajšnji 3. izredni seji večino časa obravnaval napovedano prostorsko preureditev območja Gaj v okviru vojaškega letališča Cerklje ob Krki: gradnjo proge za hitrostne preizkušnje in poligonov za šolo varne vožnje. Sejo je župan Ivan Molan sklical na zahtevo 10 članov občinskega sveta, predstavnikov strank v občinskem svetu SDS, IDS, Liste Sonce in SMC. Podpisniki so kot razloge za sklic navedli neskladnost omenjenega napovedanega urejanja Gaja z uredbo o državnem prostorskem načrtu (DPN) za letališče Cerklje ob Krki, premajhno obveščenost okoliških prebivalcev, javnosti, občine in občinskega sveta o omenjenem projektu, navoz večje količine odpadnih gum na območju Gaj in obsežen posek dreves v Gaju.

Aleksander Gajski (SDS) je v razpravi dejal, da bo predvideno dirkališče v gaju poslabšalo življenje prebivalcev okoliških krajev. »Proti smo, ker letališče že zdaj obremenjuje tukajšnje okolje. Krajani se počutijo izigrani in imajo do ministrstva za obrambo negativne občutke,« je rekel in dodal, da imajo slabe izkušnje tudi z Mobikrogom, ki je deloval v Gaju pred leti. Poudaril je, da uredba o DPN za letališče opredeljuje Gaj kot prostor za letala.

Jure Pezdirc (Lista Sonce) je sporočil stališče odbora za gospodarstvo, in sicer, da naj ministrstvo za obrambo (MORS) dovoli na letališču Cerklje ob Krki civilni letalski promet s takojšnjo najavo leta in ne z vnaprejšnjo, 48-urno.

Župan Ivan Molan je glede razlogov za včerajšnjo sejo dejal, da je Antona Anderliča, predstavnika Zveze za avto šport – AŠ 2005 ob njegovem obisku na občini opozoril, da mora proge za hitrostne preizkušnje in poligone za šolo varne vožnje graditi skladno z uredbo o DPN za letališče in v dogovoru s prebivalci okoliških krajev.

Anton Anderlič, ki je obširno pojasnil, kaj želi Zveza s partnerji narediti v Gaju, je takoj v uvodu poudaril, da se o poligonih in spremljajočih objektih v Gaju govori že dvajset let. Kot je rekel, poligone na tem delu letališča urejajo v javnem interesu, saj bodo služili treningom varne vožnje tudi za policijo, gasilce, skratka za vse vrste intervencijskih vozil. »Dobili smo pooblastilo ministrstva za obrambo, da mi, AŠ 2005, uredimo celotno območje Gaj,« je pojasnil Anderlič. Poudaril je, da vse, kar nameravajo narediti, delajo skladno z uredbo o DPN za letališče Cerklje ob Krki. »Ta projekt je dober, ker se lahko gradi postopno, objekti pa so večnamenski,« je rekel Anderlič. Po njegovih besedah pričakujejo izdajo gradbenega dovoljenja do konca maja.

Za gradnjo v Gaju bodo po Anderličevih pojasnilih združili nepovratni evropski denar, denar iz državnih virov za financiranje športa in denar domačih in tujih vlagateljev, ki naj bi že izkazali pripravljenost za vlaganje.

Željko Kralj, direktor direktorata za logistiko pri ministrstvu za obrambo (MORS), je v odzivih na razprave na seji in lokalno kritiko obnašanja MORS dejal, da so v vladi stekli leta 2005 pogovori o ureditvi območja Gaj in avgusta lani so podpisali pogodbo o ureditvi tega območja. Nameravano urejanje je skladno s sprejetimi dokumenti. Tudi za očitano sekanje dreves imajo odločbo zavoda za gozdove. MORS je izpolnil vse obveznosti do občine Brežice, kot jih določa dogovor iz leta 2007. Civilno letališče za zdaj še ne more delovati drugače, kot po vojaških določbah o prijavi letov – to pomeni predhodno 48-urno najavo letov – in določbah o zračnem nadzoru.

Razpravljal je tudi Tomo Staut, direktor podjetja Pagrat, ki ima poligon varne vožnje Raceland v Krškem. Kot je rekel, tamkajšnji poligon obratuje z nekaj več kot polovično zasedenostjo. Če bodo le kakšnih 5 kilometrov stran zgradili nov poligon, bo na krškem izgubilo delo precej zaposlenih, med katerimi je tudi nekaj ljudi iz brežiške občine. Poudaril je, da ima vloženega v nekdanjem Mobikrogu v Cerkljah ob Krki precej denarja, »da ne govorim o Tomljetu«. Kot je rekel, se je umaknil z Mobikroga, potem ko so študije pokazale, da je cerkljanski poligon za hrup, kot je na njem, preblizu naselij. Prisotnemu predstavniku MORS Jožetu Lacku, vodji posodobitve letališča Cerklje ob Krki, pa je dejal: »Vi ste mi rekli, da bo Gaj poligon za policijo in vojsko, ničesar drugega ne.«

Andrej Vizjak (SDS) je rekel, da je sodeloval v pogajanjih o letališču Cerklje ob Krki in tudi o Gaju. MORS je takrat odklonil vsakršno civilno dejavnost, češ, da je vse to območje samo za vojaško dejavnost. Zato je DPN za letališče sprejet tak, kot je. In zato ni bilo narejena celovite presoje vplivov na okolje. »Te vsebine, ki so bile danes predstavljene, niso tisto, kar predvideva DPN,« je dejal Vizjak. Poudaril je, da je treba spoštovati uredbo o DPN za letališče. Spoštovati je treba tudi voljo okoliških prebivalcev. »Vpraševati se je treba, ali bi podprli ta projekt. Jaz ga ne bi,« je rekel Andrej Vizjak.

Igor Zorčič je izrazil začudenje, češ, da nekateri zdaj razlagajo, da ne poznajo zamisli v zvezi z urejanjem Gaja. »Čudno. Imamo župana, ki menda ve za projekte na tem območju. In imamo tukaj bivšega gospodarskega ministra,« je rekel Zorčič. V SMC podpirajo naložbe, ki pomenijo zaposlovanje v brežiški občini. Zato morajo doreči, kaj pomeni upoštevati uredbo o DPN za letališče. Ali torej podpirajo poligon varne vožnje, ne pa tudi dirkališča? Rekel je tudi, da ne razume predlogov za spodbujanje civilnega letalskega prometa in nasprotovanj poligonu vožnje. Motijo motorji, letala pa ne?

Po Vizjakovem mnenju bi bilo gospodarneje razvijati predvidno poslovno cono Feniks ob letališču kot pa graditi predvideni poligon vožnje in dirkališče.

Po menju Petra Dirbeka (IDS) kapital deluje po dveh tirih. Ima potrpežljivost in naveze, da uresniči cilje in tako je več kot dvajset čakal na priložnost v Gaju. Pozdravlja nasprotovanja krajanov predvidenemu urejanju Gaja.

Marijan Žibert (ROK) je podprl načrtovano gradnjo poligonov v Gaju in se zavzel za to, da krajani v bližini Gaja dobijo odškodnino. Predvideno naložbo v Gaju je podprl tudi Ivan Urek (ROK)

Kot je dejal Tomislav Jurman (SMC), bi morala občina sprejeti vlagatelje, jim prisluhniti in biti pri tem veliko bolj podjetna. »Investitorje moramo obravnavati kot nekoga, ki nam prinaša korist, ob tam pa skušati doseči največ koristi za občino,« je dejal.

Darko Udovič (SMC) je prebral pisne zahteve vaščanov Črešnjic in Zasapa, v kateri se prebivalci zavzemajo za spoštovanje in izvajanje uredbe o DPN za letališče Cerklje ob Krki in za obveščanje krajanov o dogajanju in njihovo vključitev v dogajanja, ki vplivajo na življenje ljudi na tem območju, in sedanje urejanje Gaja pomeni tak vpliv.

Jože Lacko je v pojasnilih k razpravam dejal, da je posodabljanje letališča pri koncu. MORS bo zagotovil možnosti za civilni letalski promet v Cerkljah ob Krki, a za to potrebuje še nekaj časa.

V zvezi z letališčem res niso naredili celovite presoje na okolje, toda predpisi te presoje ne predvidevajo, ko gre za vojaške objekte.

Občinski svet je na koncu sprejel več sklepov. Z njimi občina Brežice zahteva spoštovanje in izvajanje uredbe o DPN za letališče Cerklje ob Krki. Zahteva tudi, da MORS uredi cerkljansko letališče za civilni promet ter da izpolnjuje obveznosti iz dogovora med njim in občino Brežice.

‹ nazaj

Galerija (10)

IMG_5264  seja (1)
IMG_5264  seja (10)
IMG_5264  seja (11)
IMG_5264  seja (12)
IMG_5264  seja (13)
IMG_5264  seja (2)
IMG_5264  seja (3)
IMG_5264  seja (7)
IMG_5264  seja (8)
IMG_5264  seja (9)

Komentarji (6)

5.5.2015 1 (1) (0)OceniAnton 
Kjer je "ključavničar" Anton v ozadju tam gre vedno za "veliku pljačku".
5.5.2015–1 (0) (1)OceniAnton 
Ta projekt je spet pralnica denarja SMC oziroma prebarvanih LDS, tako kot so bile registracijske nalepke.
6.5.2015Oceniups 
Ni važno, da so barve sms ali lds! Vsi so isti, vsi! Ni stranke v Sloveniji, da ne bi imela svoje grehe, samo svoje koristi, ipd!
7.5.2015Ocenitone 
Pezdirc je že nastavil svoj mošnjiček!
7.5.2015 3 (3) (0)OceniŠtajerc 
Te krajnci bi radi že 20 let sam neki izsiljeval. Sej v resnici nobenga nič ne moti, ker ves čar igre je v tem, da jim kvazi lokalni politiki in lastnik Racelanda že leta in leta prodajajo da morajo nekaj izposlovat-iztržit zaradi tega, Staut jih pumpa pa itak zarad svojih privat iteresov, ker njem v Gaju ni ratal nč nardit in se je najprej za Tomljetom skrival zdej, ko bi pa v Posavju konkurenco dobu, ki to v resnici ni pa cvili. Ma karting stezo, ki jo zdej želi prkazat kot poligon za motorje in avte... bla bla bla... dobra karting steza z zelo solidnimi objekti in nič več kot to.. nej renta svoje karte, karting dirke dela. ker driftanje, Time atack in podobne neresne prireditve ne štejejo nič v svetu oktanskih športov, da o neprimernosti te steze za motorje sploh ne govorimo. To kar se je v zadnjih letih od prireditev na Racelendu zgodilo je le pobiranje denarja peščici navdušencev in malo večji četici očkovih in maminih sinčkov z dovolj debelimi denarnicami..., torej Raceland nima nobene veze z resnim avto ali moto športom, ker kolikor je znano ata Staut pljuva tako po AMZS pod katerim okriljem je ves motoristični šport in AŠ pod katirim je avtomobilizem... Vizjak, Pezdirc in ostali lokalčki pa itak nimajo pojma o avto moto športih zato pa klobasajo že dolgo same neumnosti.. ta dva nej se kr žoganja držita, k več jima u glavi ne potegne
7.5.2015Ocenipepe 
pozdravljam vsako nasprotovanje! Tudi zaposlovanju domačinov. Seveda sem za takojšnje zaprtje vseh tovarn in nuklearke. življenje domačinov je nevzdržno. Če ne en sosed pa drugi žaga drva in kosi travo. to nikamor ne pelje. celo petelini si drznejo zjutraj kikirikati. Kdo bo prenašal tak hrup in nemir. Vse to nima nič z nameravano gradnjo, ali pa. Vsi se skrivajo za civilno družbo, ki so jo najprej "napumpali". Kasneje pa, ko pridejo na oblast s prstom kažejo nasprotnike, ki so jih sami nastavili. Zanima me, pa morda še koga, kje se po njihovem mnenju sme graditi. tudi individualne hiše nekoga motijo. Če ne drugega, pa ljubitelje takih in drugačnih insektov. pri dovoljenju za gradnjo objekta, je itak potrebno označiti namen. torej če je to dirkališče je treba povedati za kakšen rang tekmovanj se namenja.tu je pa stvar okolice z občinskimi veljaki, da povejo kaj ja in kaj ne. Ne vem kdo je dovolil gradnjo Racelanda če se sedaj takokrčevito upira kvazi-konkurenci. Ali kani na kartodromu prirejati Državno prvenstvo GP motorjev, ali DP avtomobilskih krožnih dirk? Morda celo DTM ?

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava