mladi dopisnik

Naravoslovni dan na OŠ Dobova

27.5.2015 | 12:40 | Michelle Komočar, Pia Vašcer in Sara Cizelj, 9. r., OŠ Dobova

Naravoslovni dan na OŠ Dobova
Naravoslovni dan na OŠ Dobova

Dobova - Pred kratkim smo imeli vsi učenci na Osnovni šoli Dobova delovno soboto.

Učenci od 6. do 9. razreda smo imeli naravoslovni dan, s katerim smo v prvem delu pokazali spoštovanje do narave, saj smo s čistilno akcijo očistili okolico naše šole. V drugem delu smo izvedli gasilsko vajo v primeru požara. Vsi učenci smo z učitelji po znaku za alarm odhiteli po evakuacijski poti iz učilnic in se postavili zunaj na travnik, kjer je bilo zbirno mesto. Takoj so se pripeljale vse gasilske enote in društva iz Dobove z gasilskimi vozili. Prikazali so nam evakuacijo iz šole, Gasilska enota iz Brežic pa tudi reševanje z lestvijo. V tretjem delu so sledile različne delavnice v posameznih razredih.

V 6. razredu so si učenci pogledali, kako so lahko rastline tudi koristne za pripravo čajev in namazov ter uporabne tudi kot začimbe. Tako so pripravili čaje iz kopriv, kamilic, majarona, materine dušice, trobentic, vijolic, mete in melise. Naredili so tudi jajčni namaz z drobnjakom in regratov namaz. Iz regrata pa so skuhali kavo. Vse so lahko učenci tudi poskusili.

V 7. razredu so se v prvi polovici razreda posvečali energiji iz vode. Po skupinah so izdelali preprosto čistilno napravo tako, da so uporabili plastične lončke, filtrirni papir, kamenčke in mivko. V lonček so podstavili filtrirni papir, ga zapolnili še z mivko in s kamenčki ter ga spodaj preluknjali, da so nastale majhne odprtinice. Začeli so spuščati vodo in s pomočjo filtracije je v lonček spodaj pritekla čista voda. V drugi polovici razreda so izdelali mlinčke iz raznih materialov, kot sta plastika in les. Po navodilih so mlinček sestavili in ga na koncu s pomočjo vode pognali.

V 8. razredu so se pogovarjali o vitaminih in mineralih in zdravem prehranjevanju nasploh. Nekaj besed so spregovorili tudi o življenjsko pomembni vodi. V skupinah so s pomočjo sadja in zelenjave izdelali svoje sadne in zelenjavne krožnike. Pripravili so tudi skutni z zelišči in mesni namaz.

Učenci 9. razreda so raziskovali biotsko pestrost organizmov v okolici šole. Odšli so na njivo, travnik, pašnik, v vinograd in gozd. V skupinah po trije učenci so si izbrali svoj kvadratni meter in v njem opazovali živa bitja. Za vsako področje so tudi izračunali indeks pestrosti oz. Sipsonov indeks.

Učenci so na delavnicah spoznali veliko zanimivih in koristnih stvari ter marsikaj poskusili sami pripraviti. Nekatere delavnice so si z veseljem ogledali tudi starši in degustirali, kar so učenci pripravili.

‹ nazaj

Galerija (5)

naravoslovni dan (1)
naravoslovni dan (2)
naravoslovni dan (3)
naravoslovni dan (4)
naravoslovni dan (5)

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava