Vlak naj bi v Kočevje spet pripeljal leta 2017

15.7.2015 | 15:15

Kočevska proga je bila leta 2013 stara 120 let in takrat so Slovenske železnice v Grosupljem, od koder je fotografija, pripravile osrednjo jubilejno slovesnost. Vozil je tudi posebni vlak, a le med Grosupljim in Ribnico. Obnova kočevske proge se je sicer začela leta 2008.  (Foto: J. A., arhiv DL)

Kočevska proga je bila leta 2013 stara 120 let in takrat so Slovenske železnice v Grosupljem, od koder je fotografija, pripravile osrednjo jubilejno slovesnost. Vozil je tudi posebni vlak, a le med Grosupljim in Ribnico. Obnova kočevske proge se je sicer začela leta 2008.  (Foto: J. A., arhiv DL)

Kočevje - Prenove zadnjega, približno 12-kilometrskega dela kočevske železniške proge med Ribnico in Kočevjem, se bodo lotili prihodnje leto, v celoti pa naj bi jo usposobili do leta 2017, je ob današnjem delovnem obisku v Kočevju povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Prenova omenjenega dela naj bi državo stala približno 40 milijonov evrov.

Minister Gašperšič je na novinarski konferenci v Kočevju pojasnil, da naj bi denar za omenjeno naložbo zagotovil državni proračun. Z njim bodo nadaljevali prenovo približno 50-kilometrske kočevske železnice od Grosupljega do Kočevja, in to mesto po letu 1970, odkar je tam vozil zadnji vlak, vnovič železniško povezali z Ljubljano.

V prenovo celotne kočevske železnice so doslej vložili približno 60 milijonov evrov, celoten projekt pa bo stal približno 100 milijonov evrov. Sicer pa bo ta z železniškim potniškim in s tovrstnim tovornim prometom pomembno razbremenila zdajšnje prometne tokove na Kočevskem, je opozoril.

Ker je na Kočevskem približno 3000 ljudi zaposlenih drugje, je minister poudaril predvsem njeno vlogo pri dnevnih potovanjih v osrednjo Slovenijo in Ljubljano. S kočevskim potniškim vlakom naj bi tako delno razbremenili tudi cesto iz Škofljice v Ljubljano, ljubljanska avtomobilska parkirišča ter okolje, je dodal in hkrati zatrdil, da bodo omenjeni projekt obravnavali prednostno.

Glede problematike reševanja prometnih zagat na cesti Škofljica-Ljubljana je napovedal, da naj bi cestni priključek Šmarje - Sap začeli graditi že v jeseni, na ministrstvu pa so se že tudi dogovorili glede ukrepa štirih prometnih pasov na Dolenjski cesti do Lavrice in zanje naročili projekte. Omenjene pasove naj bi vzpostavili že v jeseni ali najkasneje do začetka novega leta, je še povedal Gašperšič.

Po besedah kočevskega župana Vladimirja Prebiliča so ministra danes seznanili tudi s problematiko tamkajšnji državnih cest in urejanja krožišč, predstavili so mu projekt kočevske kogeneracije in energetske sanacije, govorili pa so tudi o programu Pokolpje, v okvir katerega med drugim sodi tudi prenova kočevske železnice.

O tem je državna sekretarka ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo Margareta Guček Zakošek, ki se je ravno tako udeležila obiska v Kočevju, dejala, da na ministrstvu razmišljajo o njegovem podaljšanju do leta 2018. Za ta program naj bi namenili dodatnih približno 10 milijonov evrov, s čimer bi pomoč Pokolpju dosegla približno enak znesek kot program pomoči Pomurju, je še povedala državna sekretarka.

STA/B. B.

Komentarji (4)

15.7.2015 2   (2)   (0)   Ocenimotorkar 
Daj nehite lagat. Naj bi, pa naj bi, pa naj bi. Raje kaj konkretnega naredite kot vsake pol leta lagat o tej progi, da naj bi bila leta xxxx zgrajena. Sej Prebelič je tudi pred volitvami lagal o hostlu 2015, sedaj je pa jasno, da ga 2015 ne bo. Lažnivci.
15.7.2015–2   (1)   (3)   OceniPavel 
A za Rog? Sam ktere boste tam pospraul? Upam, da pave, po vojsk jih niso.
16.7.2015 2   (2)   (0)   Ocenivročina 
Pavle, a je vročina ? Pa mlaj je danes, tako, da ti ni za zamerit.
25.7.2015OceniPeter 
Edino harmonikaški general Anton lahko zrihta štreko do Kočevse Reke. saj je že 91 planiral železnico in aerodrom v Koč. Reki. Tam naj bi pristajali tudi njegovi helikopterji na gumico.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava