Računsko sodišče ugotavlja velike razlike cen vrtcev

25.11.2015 | 17:00

ilustrativna slika (Foto: B. B., arhiv DL)

ilustrativna slika (Foto: B. B., arhiv DL)

Ljubljana - Računsko sodišče v reviziji poslovanja 22 občin glede dodeljevanja tekočih transferov ugotavlja velike razlike med občinami v cenah programov vrtcev in na področju institucionalnega varstva odraslih. To postavlja občane in občine, ki plačujejo za storitve, v neenakopraven položaj in pod vprašaj postavlja sistem določanja teh cen, ugotavlja sodišče.

Kot navajajo na računskem sodišču, so tekoči transferi med odhodki občin v osemletnem obdobju od leta 2007 do leta 2014 predstavljali več kot tretjino vseh odhodkov, velika večina jih je bila namenjena financiranju obveznih nalog. V osemletnem obdobju ugotavljajo nadpovprečno povišanje tekočih transferov za institucionalno varstvo odraslih, ki so se povečali za skoraj dvakrat, in tekočih transferov za plačilo cene vrtca, ki so se povečali za polovico.

Pri revidiranih občinah so ugotovili, da znaša razlika v cenah programov vrtcev v letu 2012 med najnižjo in najvišjo ceno za prvo starostno obdobje 211 evrov, za drugo pa 224 evrov.

Razmerje med najnižjo in najvišjo ceno organiziranega prevoza učencev osnovne šole na kilometer v občinah, ki so bile vključene v revizijo, je v letu 2012 znašalo 1:49. Razmerje med najnižjo in najvišjo ceno za oskrbo institucionalnega varstva odraslih v letu 2014 pa je bilo 1:2.

Tudi izračun letnega zneska tekočih transferov na uporabnika storitve za 22 občin, vključenih v revizijo, po ugotovitvah računskega sodišča kaže na velike letne razlike med občinami v odhodkih na uporabnika storitve. Ugotovljena razmerja med razlikami v znesku tekočih transferov na prebivalca ali na uporabnika storitve tako znašajo od 1:1,8 do 1:9,2.

Ker te razlike pri vsaj dveh vrstah tekočih transferov (za plačilo cene vrtca in za institucionalno varstvo odraslih), ki skupaj predstavljata kar 20,2 odstotka vseh odhodkov občin, lahko pripišemo dejavnikom, ki niso povsem odvisni ali niso odvisni od občin, računsko sodišče ugotavlja, da povprečje odhodkov občin za te naloge lahko močno odstopa od njihovih dejanskih odhodkov.

"Velike razlike v cenah programov vrtca in cenah oskrbe institucionalnega varstva postavljajo plačnike storitev, tako občane kot občine, v zelo neenakopraven položaj in s tem nastane vprašanje sistema določanja teh cen, ki je opredeljen z državnimi predpisi," so navedli v poročilu.

Računsko sodišče je zato podalo več priporočil tako občinam kot pristojnim ministrstvom. Glede tekočih transferov za plačilo razlike med ceno programov v vrtcih in plačili staršev občinam med drugim priporočajo, naj preverijo možnost zagotavljanja sredstev vrtcu, katerega ustanoviteljice so, po posameznih namenih, ki predstavljajo posamezne vrste stroškov. Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport pa priporočajo, naj prouči razloge za tako velike razlike v cenah programov vrtcev v občinah in po potrebi spremeni metodologijo za določitev cene, tako da bodo cene za enak standard oskrbe primerljive.

Glede transferov za institucionalno varstvo odraslih pa občinam priporočajo, naj sklenejo pogodbe, v katerih bodo opredelile medsebojna razmerja pri zagotavljanju institucionalnega varstva. Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti pa priporočajo, naj prouči razloge za tako velike razlike v cenah oskrbnin v posameznih domovih in po potrebi spremeni metodologijo za določitev cene, tako da bodo cene za enak standard oskrbe primerljive.

STA, M. M.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava