V Sloveniji deluje 22 romskih pomočnikov v 32 šolah in vrtcih

27.11.2015 | 18:30

ilustrativna slika (Foto: B. M., arhiv DL)

ilustrativna slika (Foto: B. M., arhiv DL)

Ljubljana - Center šolskih in obšolskih dejavnosti je včeraj pripravil sklepno konferenco projekta Skupaj do znanja - Uresničevanje ciljev strategije vzgoje in izobraževanja Romov v RS, na kateri so predstavili rezultate. V 20 mesecih se je izobrazilo devet romskih pomočnikov, ki so se pridružili 13 že delujočim. Vsi pa svoje delo opravljajo v 32 šolah in vrtcih.

Projekt Skupaj do znanja je namenjen razvijanju in nadgradnji inovativnih in alternativnih oblik vzgojno-izobraževalnega dela za uspešnejše vključevanje otrok in učencev Romov v sistem vzgoje in izobraževanja, je pojasnil vodja projekta Zoran Ogrizek iz Centra šolskih in obšolskih dejavnosti (CŠD). Dodal je, da je bil projekt zasnovan kot skupek že obstoječih projektov.

"Uspehi na terenu kažejo, da je 22 romskih pomočnikov po 32 šolah in vrtcih po Sloveniji vseh 20 mesecev vsakodnevno opravljalo svoje poslanstvo, in sicer so bili spremljevalci in podpora romskim otrokom ter vezni člen med šolo in romsko skupnostjo," je dodal Ogrizek. Glavne projektne aktivnosti so sicer romski pomočniki, romski izobraževalni inkubatorji in obšolske dejavnosti.

Posebnost projekta Skupaj do znanja je v tem, da različne aktivnosti povezuje v smiselno celoto in s tem ustvarja pozitivne sinergijske učinke, je na sklepni konferenci projekta dejala direktorica CŠD Alenka Kovšca.

Udeležence je nagovorila tudi državna sekretarka na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport Andreja Barle Lakota, ki se je zavzela za nadaljevanje projekta. To bo omogočal operativni program za črpanje evropskih sredstev za novo finančno perspektivo, je dejala in dodala, da bo program dobra podlaga za enkratne projekte.

O vlogi in pomenu romskega pomočnika je spregovorila Samira Horvat. Poleg dela v šoli romski pomočniki izvajajo še dodatne aktivnosti v okoljih, kjer živijo pripadniki romske skupnosti, in sicer samostojno, kot tudi v sodelovanju z izvajalci učne pomoči iz romskih izobraževalnih inkubatorjev in obšolskih dejavnosti.

"Romski pomočniki smo nenehno izpostavljeni opazovanju s strani staršev, pedagoških delavcev in otrok, s katerimi delamo. Tako moramo biti na delovnem mestu samozavestni in odgovorni, predvsem pa vztrajni in zelo sočutni do romskih otrok," je poudarila.

Na 15 lokacijah se izvaja program romskih izobraževalnih inkubatorjev, ki ima povezovalno funkcijo znotraj romskega naselja. V inkubatorjih organizirajo zlasti izobraževalne dejavnosti, kot je učna pomoč za romske učence in dijake ter različne prostočasne delavnice za učence in predšolske otroke.

Operacijo je delno financiral Evropski socialni sklad in ministrstvo za izobraževanje, izvajala se je v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje 2007-2013 (Izboljšanje kakovosti in učinkovitosti sistemov izobraževanja in usposabljanja).

STA, M. M.

Komentarji (3)

27.11.2015OceniRom 
Prav je da se pomaga otrokom. Izobraženi Romi bodo lažje dobili službo in tako bodo koristni tej družbi.
28.11.2015OceniSlovenec 
Seveda je prav, da se jim pomaga s konkretnimi projekti. Ni pa prav, da jim država daje potuho z neverjetnimi količinami denarja v obliki socialne podpore, otroškega dodatka in drugo.., da se jim potem dejansko ne izplača izkati službe, kaj šele delati. Nadzora nad porabo tega denarja (če res gre za otroke) pa itak nima nihče. Tako država samo spodbuja njihovo nataliteto, nedelo in s tem številne težave povezane s tem.
28.11.2015OceniZa otroke! 
Izredno sporna so visoka izplačila otroškega dodatka za romske otroke, saj si upam trditi, da denar v romskih družinah odteka drugam, ne pa za potrebe otrok. Romom se dejansko ne splača delati, saj bi s tem izgubili prenekatere socialne pravice, ki jim na račun njihove brezposelnosti pripadajo.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava