kolesarstvo

Prvega junija na velodromu lov na slovenski rekord

11.5.2016 | 14:15 | M. M.

Na velodromu, ki že dolgo čaka na svetlejše čase, bo živahno vsaj 1. junija. (Foto: M. Ž., arhiv DL)

Na velodromu, ki že dolgo čaka na svetlejše čase, bo živahno vsaj 1. junija. (Foto: M. Ž., arhiv DL)

Češča vas - Kolesarska zveza Slovenije, Frutabela in kolesarski klub Adria Mobil bodo 1. junija na velodromu v Češči vasi, ki letos praznuje dvajseto obletnico, pripravili poseben dogodek, na katerem bodo skušali podreti slovenski rekord v vožnji na eno uro. Lastnik rekorda je Boštjan Mervar, ki je leta 1999 prekolesaril 45,498 km.

Novomeški velodrom je bila leta 1996 ob odprtju eden redkih v Evropi, ki ga je Mednarodna kolesarska zveza uvrstila v najelitnejši razred, v zadnjih letih pa je v uporabi manj, kot bi si kolesarji želeli, o čemer smo sredi marca podrobneje poročali v tiskani izdaji Dolenjskega lista (članek v celoti objavljamo spodaj).

Trenutni slovenski rekorder je Boštjan Mervar, nekdanji reprezentant, zdaj pa trener Adrie Mobil, ki je 14. septembra 1999 postavil rekordno znamko 45,498 km.

Prvega junija v Češči vasi po poročanju STA ne bo potekal le poizkus izboljšave rekorda v vožnji na eno uro v absolutni moški konkurenci, ampak bo prvič v Sloveniji rekordna znamka postavljena tudi med kolesarkami. Rekord bodo skušali izboljšati tudi amaterji, po stezi pa bodo lahko zapeljali še povabljeni in izžrebani v nagradni igri.

"Predvsem v zimskem obdobju zaradi vremenskih razmer velodrom sameva. Poleti se na njem organizira nekaj treningov s kolesarji, predvsem iz ekipe Adrie Mobil, ki so tukaj doma. Ostali ga uporabljajo redko, tudi dirke za državno prvenstvo mlajših kategorij ne organiziramo na tem velodromu, ker je za mlade tekmovalce pretežak za uporabo. Lahko rečemo, da je trenutno bolj ali manj neizkoriščen, zato smo veseli pobude sponzorskega partnerja zveze, da ga z dogodkom 1. junija na nek način skupaj 'oživimo'. Objekt je sicer lep, narejen po vseh standardih, tudi preizkušeno zelo hiter in dejansko bi se na njem dalo narediti marsikaj več. Če pa bi bil pokrit, bi tudi pozimi dobil uporabno vrednost," pravi športni direktor pri KZS in selektor mlajših članov Martin Hvastija.

Pokritje velodroma kot zgodba o jari kači

Potem ko je lani že kazalo, da bo velodrom v Češči vasi, ki bo letos star že dve desetletji, končno dočakal lepše čase in z njim tudi novomeški šport, se je zaradi denarja znova ustavilo.

Atletska in kolesarska zveza sta si za pokritje lesenega dirkališča in ureditev 200-metrske krožne atletske steze, s čimer bi v Češči vasi nastal nacionalni olimpijski vadbeni center za kolesarstvo in atletiko, obetali 680 tisoč evrov. To je bil le manjši del potrebnega denarja, ki pa ga potem v državnem proračunu ni bilo. Gradbeno dovoljenje, ki je bilo pridobljeno decembra leta 2010, je poteklo konec lanskega leta.

Po pojasnilu kabineta novomeškega župana se občina vseskozi ukvarja s projektom velodroma, vendar je pred vsakršno naložbo najprej treba prestaviti primarni plinovod. Kot so dejali, je odločitev o izbiri izvajalca že pravnomočna, vrednost prestavitve pa znaša okoli 70 tisoč evrov in bo izvedena v prihodnjih mesecih. Pripravili so tudi idejni projekt, na podlagi katerega so ocenili tri različne obsege naložbe v velodrom. »Trenutno se tudi intenzivno iščejo viri financiranja in usklajujejo tehnologije ter vadbene površine,« so še dejali na občini. Pri pridobivanju denarja in vseh ostalih aktivnostih pa po svojih najboljših močeh sodelujeta tudi Kolesarski klub Adria Mobil in Atletski klub Krka.

NI POGOJEV, NI REZULTATA

V novomeškem atletskem klubu se zimskih sezon ne veselijo, saj vedo, da bodo njihovi atleti v primerjavi s kolegi iz drugih klubov, ki imajo atletsko dvorano za treninge, znova v podrejenem položaju. »V resno in sistematično delo z mladimi vlagamo veliko energije. V organizirano klubsko vadbo je letos vključenih kar 455 vadečih v kategorijah cicibanov, pionirjev in mladincev, s čimer smo glede na finančne zmožnosti kluba prišli do skrajnih meja. Tu izstopajo tudi stroški za zimski trening. Lani so znašali 6.570 evrov, od tega smo za najem telovadnic po Novem mestu, v Trebnjem in Šmarjeti, kjer gostujejo mlajše selekcije, dali 2.920 evrov, 1.170 evrov je šlo za gostovanje v Ljubljani, za prevoze najboljših atletov na treninge v Ljubljano, Celje in Zagreb pa 2.480 evrov,« je povzel predsednik kluba Mario Mohorovič.

Del mladih atletov in članov pozimi, k sreči ta letos ni bila radodarna s snegom, trenira na stadionu Portoval. Če dežuje ali sneži, se ogrevajo kar v bližnji parkirni hiši, nato pa se stiskajo v majhnih vadbenih prostorih v stavbi na stadionu. Mlajši, ki vadijo po telovadnicah, so sicer pod streho, a zaradi prostorske omejitve ne morejo opraviti pravih treningov teka, nekaj mesecev tudi ne stopijo v startne bloke, v daljino ne skačejo v pesek ipd. »Pogojem treninga so primerni tudi rezultati na dvoranskih prvenstvih. Ko se treningi spomladi preselijo na prosto, se že po mesecu oziroma raje dveh pokaže bistveno drugačna slika, a je žal zimska sezona takšna, kot je,« je dejal Mohorovič. Kljub vsemu je bila lanska poletna sezona po osvojenih medaljah na ekipnih prvenstvih Slovenije ena najbolj uspešnih glede ekipnih uvrstitev v zgodovini kluba,« je še poudaril Mohorovič.

NA VELODROM LE V SUHEM

S pokritjem velodroma bi veliko pridobila tudi KK Adria Mobil in celotno slovensko kolesarstvo, saj ga lahko trenutno uporabljajo samo v lepem vremenu. »Težava je v tem, da je mednarodna kolesarska zveza postavila vsa velika tekmovanja v zimsko obdobje, ko pri nas ni mogoče trenirati ali organizirati tekmovanj. Zato se na vrhunskem nivoju, razen pri mladincih, ki imajo tekmovanja poleti, nihče v Sloveniji ne ukvarja z dvanajstimi disciplinami v moški in ženski konkurenci, ki so vse del olimpijskega programa. Če bi za to imeli izpolnjene pogoje, bi se v naslednjih olimpijskih ciklusih kakšen novomeški kolesar gotovo uvrstil na olimpijado. Poleg tega bi lahko v zimskem obdobju več treningov naredili doma. Stezo bi prek zime ne nazadnje lahko uporabljali tudi rekreativni kolesarji,« je izpostavil Bogdan Fink, direktor novomeškega kolesarskega kluba.

Razlogov za pokritje velodroma je več kot dovolj, sta tudi volja in moralna podpora na vseh straneh, a kaj ko se vse začne in ustavi pri denarju.

M. Žnidaršič

‹ nazaj

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava