dolenjska

Zaradi Suhokranjskega vodovoda nižja realizacija

27.5.2016 | 15:00 | Besedilo in fotografije: R. N.

Po treh mesecih je sinoči znova zasedal žužemberški občinski svet.

Po treh mesecih je sinoči znova zasedal žužemberški občinski svet.

Direktor občinske uprave Jacques Gros in župan Franc Škufca

Direktor občinske uprave Jacques Gros in župan Franc Škufca

Vodja medobčinskega inšpektorata in redarstva Marjan Menger je podal poročilo o delu skupnega organa štirih občin.

Vodja medobčinskega inšpektorata in redarstva Marjan Menger je podal poročilo o delu skupnega organa štirih občin.

Žužemberk - Po treh mesecih so za občinsko mizo znova sedli žužemberški svetniki, ki so med drugim potrdili tudi zaključni račun občine za minulo leto. Ta kaže na nižjo realizacijo prihodkov (54,5 odst.) in odhodkov (49,5 odst.) od tistega, kar so načrtovali.

Na prihodkovni strani je občina za leto 2015 načrtovala okoli 9 milijonov, uresničila pa je nekaj manj kot 5 milijonov evrov, medtem ko so na odhodkovni strani načrtovali okoli 9,6 milijona, realizirali pa 4,8 milijona evrov. Župan Franc Škufca je poudaril, da je glavni razloga za nekoliko nižjo realizacijo zamik Suhokranjskega vodovoda, medtem ko so ostale zadeve uspeli uspešno uresničiti. »Zadovoljen sem z zaključnim računom, kajti toliko smo naredili in veliko pripravili tudi za letošnji proračun. Poleg Suhokranjskega vodovoda je kar nekaj projektov, ki jih bomo v bližnji prihodnosti začeli izvajati, nekaj pa se jih že,« je dejal Škufca.

Glede Suhokranjskega vodovoda je župan povedal, da skupaj z državo pripravljajo in usklajujejo pogodbo o sofinanciranju. »Pogodba, takšna kot je trenutno, je tudi ustavno malo sporna. Verjamemo državi, da želi tudi nekoliko pritisniti in narediti red glede tega, da je treba sredstva koristno in namensko porabiti. Upam, da bo pogodba pripravljena vsaj v takšni meri, da jo bodo občine lahko sprejele.« V njej so nekatera sporna določila, med drugim tudi določba o  vnaprejšnji odpovedi pravice do pritožbe, za občine pa ni sprejemljivo tudi, da bi morale same v primeru, če bi država ugotovila kakšno nepravilnost, predhodno plačati popravke, čeprav bi se kasneje izkazalo, da država ni imela prav.

Številni svetniki so se strinjali, da je zaključni račun letos zelo dobro in pregledno pripravljen, v razpravi pa je Dare Pucelj dejal, da ob sprejemanju tega dokumenta pogreša poročila nadzornega odbora občine. »Ali je nadzorni odbor za leto 2015 pripravil plan dela in ali je v letu 2015 oddal kakšna poročila, ki jih je naslonil na občinski svet občine Žužemberk in bi jih moral župan posredovati svetnikom?« je naslovil vprašanje na župana. Škufca mu je odgovoril, da vsak organ občine naredi svoj plan dela. »Nadzorni odbor je svoj organ, ki prosto deluje. On se sestaja in nadzira, kar ima v programu. Če letos tega niso imeli v programu, jim ni dolžnost, da dajo poročila,« je odgovoril. Pucelj meni, da bi moral nadzorni odbor, tako kot mu veleva statut, dvakrat na leto poročati o svojem delu občinskemu svetu. A svetniki že vrsto let od nadzornega odbora niso slišali niti besede.

Med drugim so se svetniki sinoči seznanili tudi s poročilom o delu skupnega medobčinskega inšpektorata in redarstva, sprejeli letni program dejavnosti javne gasilske službe ter potrdili tudi poslovi plan novomeške Komunale, ki so ga pred meseci zavrnili.

Več o dogajanju na seji pa v naslednji številki Dolenjskega lista.

‹ nazaj

Galerija (10)

IMG_8232
IMG_8233
IMG_8234
IMG_8235
IMG_8236
IMG_8239
IMG_8240
IMG_8243
IMG_8244
IMG_8245

Komentarji (6)

27.5.2016 2 (2) (0)OceniDare Pucelj 
Na včerajšnji seji o suhokranjskem vodovodu, kar o njem nismo vedeli in kar bi morali vedeti. Ker mi občina kot občinskemu svetniku ni hotela dati na vpogled investicijskega programa za projekt Oskrbo s pitno vodo Suhe krajine, so mi ga kot informacijo javnega značaja skupaj z več kot dvesto stranmi dokumentacije poslali z Ministrstva za okolje in prostor. In kaj je v njem tako skrivnostnega kar si na občini nebi želeli da bi lahko prebral? Morda to, da se po investicijskem program predvideva, da se bo cena vode po zaključku gradnje iz 1,05 EUR/m3 povečala na 2,093 EUR/m3 ali povedano drugače, cena vode se bo za nas občane zvišala za 99,3% in v naši občini se bomo lahko pohvalili, da pijemo eno najdražjih, če ne celo najdražjo vodo v Sloveniji. Pod to ceno vode je izdelovalec investicijskega programa zapisal: »Povečanje cen pitne vode lahko vpliva na ekonomski in socialni vidik za prebivalce z nižjimi dohodki«. Je kdo na občini sploh razmišljal o tem? Sedaj veljavna cena za gospodinjstva v naši občini od 1. 3. 2016 dalje je 1,1361 EUR, na objavljenem ceniku za Občino Žužemberk na spletni strani Komunale Novo mesto d.o.o. pa je pripis: »OBČINA SUBVENCIONIRA CENO ZA GOSPODINJSTVA IN UPORABNIKE Z NEPROFITNO DEJAVNOSTJO V VIŠINI 33,57% (DO ZGRADITVE SUHOKRANJSKEGA VODOVODA, KI BO BISTVENO VPLIVAL NA CENO VODE, TUDI ZA OSTALE UPORABNIKE)«. Ja, prav ste prebrali, izgradnja novega vodovoda bo BISTVENO vplivala na ceno vode. Za primerjavo, po zaključku gradnje se načrtuje, da bo v naši občini cena 2,093 EUR/m3 v ostalih sosednjih občinah pa so na dan 1. 3. 2016 cene vode naslednje: Mestna občina Novo mesto 0,5223 EUR/m3, Občina Šentjernej 0,6404 EUR/m3, Občina Škocjan 0,8506 EUR/m3, Občina Mirna Peč 0,7758 EUR/m3, Občina Dolenjske Toplice 0,7866 EUR/m3, Občina Straža 0,7660 EUR/m3 in Občina Šmarješke Toplice 0,6794 EUR/m3. V dokumentaciji prejeti od ministrstva in njihovih danih opozoril v zvezi z gradnjo pa sem lahko prebral: opustili bomo 34.040 m že zgrajenega vodovoda in zgradili novega, kar bo občutno dražje kot na že obstoječi trasi samo zamenjati dotrajane cevi, zaradi dovoda vode iz druge smeri bo potrebno predelati lokalne vodooskrbne sisteme in izdelati nove hišne priključke, cevovodi so predimenzionirani in obstaja možnost, da bo v njih prišlo do zastajanja vode, zakaj delati povezave na vodovodne sisteme sosednjih občin, če imamo v občini dovolj lastnih vodnih virov, zakaj kar naenkrat vodni vir Globočec ni več primeren za zagotavljanje vode za našo občino in bomo zgradili nov povezovalni vodovod in se priključili na vodni vrtini v drugi občini kar se tudi Komunali Grosuplje ne zdi dobra rešitev, ….. . Občina pa ne vse to odgovarja, da so cevovodi dimenzionirani na življenjsko dobo in predvideno porabo vode za dobo 30 let s prirastom prebivalstva, ter upoštevanjem razvojnih potencialov posameznih naselij ter normirano porabo vode po priporočilih stroke, pri čemer so upoštevane tudi potrebe ruralnega območja oskrbe. Če si to pravilno razlagam, se nam po zaključku gradnje novega vodovoda v naslednjih 30 letih obeta razcvet naše občine. Sklep o potrditvi investicijskega programa je na podlagi sklepa občinskega sveta iz leta 2008 potrdil kar g. župan sam in ko sem ga glede tega na seji povprašal, ali bo prevzel tudi vso odgovornost glede izgradnje vodovoda, je to tudi potrdil. Res je, pred nami je največji, a jaz dodajam, tudi najdražji projekt v zgodovini naše občine, ki bi se ga dalo zgraditi z mnogo manjšimi stroški kar bi posledično pomenilo tudi nižjo ceno vode za nas občane. Na koncu pa bomo njegovo gradnjo z eno najvišjih, če ne celo najvišjih cen vode v državi, plačali mi občani. In, če bom še član občinskega sveta takrat, ko se bo glasovalo o tej ceni, sam za njen dvig prav gotovo ne bom dvignil roke. In na koncu naj še dodam. Tako kot vsa leta tudi v letu 2015 od nadzornega odbora občinski svet ni prejel njihov program nadzora niti ne dvakrat letnega poročila o izvedenem nadzoru. Ali jih nadzorni odbor res ni pripravil ali pa jih je pripravil in jih je župan zadržal, kot se je to dogajalo v prejšnjih letih in jih ni dal v obravnavo občinskemu svetu, pa bo razkrito potem, ko bom te dokumente dobil od Občine kot informacije javnega značaja.
27.5.2016Ocenibibek 
non,kapito,stari moj ....dare too much dolgo si pisao
28.5.2016Oceniobčan 
bibek mene pa to presneto zanima in hvala bogu da se je najdu človek ki nam to napiše javno, da lahko občani preberemo. bibek še enkrat si preberi.
28.5.2016 1 (1) (0)OceniDare Pucelj 
OK, bom napisal bolj kratko, da bo bolj razumljivo. Na novo bomo zgradili 40.559 m vodovoda, opustili pa bomo 34.040 m že obstoječega vodovoda. Upam, da se strinjate z mano, da bi bila cenejša varianta, če bi odprli že obstoječe kanale in zamenjali dotrajane cevi zaradi katerih prihaja do velikih izgub, kot pa, da kopljemo jarke na novih trasah, kjer bo potrebno začeti z deli od začetka (odkop zemlje, razbijati kamenje, ....). Vodovod v naši občini nas bo stal 16.672.443,89 EUR, možno pa bi ga bilo zgraditi po mnogo nižji ceni. Projekt se je pripravljal v zelo ozkem krogu ljudi, na insistiranje šestih opozicijskih svetnikov iz prejšnjega mandata je bil potem, ko je bila projektna dokumentacija že izdelana, na kratko predstavljen na eni od sej občinskega sveta. Škoda, da projekt že v začetku njegovega snovanja ni bil predstavljen nam občanom na zborih občanov in prepričan sem, da bi prejektant in vodstvo občine dobili kakšen dober predlog in pobudo, saj še ljudski rek pravi, več glav več ve. Po izgradnji vodovoda se bo zanj obračunavala amortizacija, ki pa bo vračunana v ceni vode in ta bo v naši občini 2,093 EUR/m3 ali povedano drugače, cena vode se bo za nas občane zvišala za 99,3%. Nižja ne bo, kvečjemu višja. Na jadovški planoti so si občani z lastnimi sredstvi zgradili kapnice in zanje ter za vse nas ostale bo cena vode previsoka. Logično je pričakovati, da bodo na ajdovskem koncu še naprej uporabljali kapnico, da pa bi to preprečili, bosta slej kot prej država ali pa občina sprejeli odlok ali pravilnik, ki bo to uporabo preprečeval ali pa jo s kakšno dodatno dajatvijo vsaj omejil. Sem za gradnjo vodovoda, vendar ne za tako ceno. Zato sem tudi g. župana vprašal, ali v zvezi z gradnjo vodovoda prevzema vso odgovornost. In rekel je, da jo.
28.5.2016 1 (1) (0)Oceniskrb 
očitno se že išče izgovore,zakaj pogodba še ni podpisana. Če se bo delalo pošteno in se ne bo pristavljalo lastnih piskrčkov, ne bo nobenih problemov glede pogojev, ki jih je občini postavila država. Pri pomurskem vodovodu je pisalo v časopisu, da je poniknilo deset milijonov evrov in to ne v zemljo in je zadevo vzelo v roke računsko sodišče. Verjetno se je država iz tega kaj naučila in se ne bo pustila ponovno speljati na led.verjetno se še spomnite štiristo milijonska sredstva, ki jih je dala evropa na koncu je evropa ugotovila nepravilnosti pri projektih,za katera je dala denar. In gdo je kriv? Občine same.
29.5.2016OceniBRALEC 
Kako so eni pametni.....Ne vem kdo je potem sodeloval pri projektu dvorskega vrstca in šole, da po parih letih zaradi zasedenosti poka po šivih.???

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava