dolenjska

DL: Še zrasla niso, pa jih bodo že posekali

11.8.2016 | 13:00 | M. Žnidaršič

Drevesa ob Straški cesti bodo morali zamenjati. (Foto: M. Ž.)

Drevesa ob Straški cesti bodo morali zamenjati. (Foto: M. Ž.)

Novo mesto - Da drevored ob Straški cesti med Bršljinom in podjetjem Adrio Mobil ni takšen, kot bi moral biti, je ob pogledu nanj jasno vsakomur. Tokrat nas je Novomeščan opozoril, da bi drevesa nujno potrebovala »frizerja«. »Veje dreves na obeh straneh ceste segajo tako nizko nad pločnik in kolesarsko stezo, da morajo sploh kolesarji zelo paziti, da jih kakšna ne oplazi po glavi. Mene je že in pri večji hitrosti to ni prav nič prijetno,« je dejal.

V kabinetu novomeškega župana so potrdili, da je drevored neprimeren, saj je izvajalec zasadil prenizka drevesa, ki ovirajo tako pešce kot kolesarje. Da bi zagotovili večjo varnost, so jih že večkrat močno obrezali, vendar se izjemno hitro obraščajo, izkazalo se je tudi, da so stroški vzdrževanja zelo visoki, samo obrezovanje stane nekaj tisoč evrov. »Pri iskanju rešitev smo za strokovni pregled zaprosili tudi sodelavce ljubljanske biotehniške fakultete, ki so ocenili, da bi bilo drevesa treba odstraniti in jih zamenjati z ustreznejšimi vrstami, ki se samooblikujejo in jih je lažje in cenovno ugodnejše vzdrževati. Informativne ponudbe za zamenjavo smo že pridobili, dela pa bomo predvidoma izvedli jeseni, ko je vegetacija manjša,« so pojasnili.

V podjetju Acer, ki je projektiralo omenjeno cesto in izdelalo tudi načrt krajinske arhitekture zanjo, menijo, da je vrsta dreves ustrezna, žal pa so bile zasajene sadike slabše kakovosti, ki nato predvsem niso bile primerno strokovno vzdrževane. »Izbor drevesne vrste smo v fazi načrtovanja preverili z drevesničarji. Morali bi zasaditi sadike s koreninsko grudo, ravnim deblom, obsega 14 do 16 cm, z začetkom krošnje na višini 2,5 metra. Cena za taka drevesa je bila razmeroma visoka in prav tako preverjena pri drevesničarjih. Zaradi velikega števila enakih sadik smo vseskozi poudarjali, da jih je treba naročiti vsaj eno leto pred zasaditvijo, da se lahko dobavijo ustrezne,« je pojasnila Suzana Simič, odgovorna projektantka.

Marca 2005 so nato na željo investitorja po znižanju stroškov sicer zmanjšali število sadik iz predvidenih 271 na 203, niso pa pristali na to, da se zasadijo sadike slabše kvalitete, kar pa se je potem vseeno zgodilo. »Že takrat smo jih opozorili, da bo v tem primeru potrebno precej več strokovnega vzdrževanja, predvsem kar zadeva obrezovanje, da bodo drevesa le počasi lahko dosegla zahtevano višino začetka krošenj na 4,5 metra, kar bi omogočalo varno odvijanje prometa,« je dodala vodja oddelka za prostorsko načrtovanje v podjetju Jelka Hudoklin. O problemu, ki je nastal, so v podjetju s predstavniki občine večkrat razpravljali, še bolj celovito pa v okviru strokovnega posveta Urejanje in vzdrževanje zelenih površin, ki ga je aprila leta 2012 pripravilo Društvo krajinskih arhitektov Slovenije. Takrat so povabili tudi na praktični ogled pravilnega vzdrževanja drevoreda.

Več v tiskani izdaji Dolenjskega lista

‹ nazaj

Komentarji (11)

11.8.2016 4 (4) (0)Ocenineevedni 
Taprvo eno stran posekat,pa obvezno še RAZŠIRITI cesto!!!
11.8.2016 5 (5) (0)Oceniffl 
Jaz imam za ti dve vrli strokovnanji samo eno vprašanje: glede na to, da je to glavni dovoz do industrijske cone,zakaj hudiča se 2 tovornjaka ne moreta srečat? Ta drevesa so še najmanjši problem!
12.8.2016 1 (1) (0)Ocenisprehajalec 
Ko se je gradila ta cesta, je bila menda mišljena kot glavna dovozna cesta, cesta, ki bi izvozila z Mirnopeške, to pa naj bi bila samo lokalna cesta. Dvomim pa, da bi se ti dve gospe javljali in odgovarjali po komentarjih. To se redko dogaja. So se pa dogajala zanimiva prerekanja pred gradnjo te ceste in še dobro, da je "široka" kot je, predvidena je bila celo ožja. "Ve se"-v ožjih krogih, kdo je za vse kikse kriv-tudi za tega, vendar se v javnosti to, verjetno, ne bo nikoli izvedelo.
12.8.2016 6 (7) (1)OceniMarko 
Marija Terezija je dala zasaditi ob cestah jablane in hruške in so še danes koristi od tega. Novodobni davkoplačevalski paraziti pa sadijo grmje, katerega prodajo po ekstra cenah in potem še ekstra služijo z obrezovanjem!
12.8.2016 1 (1) (0)OceniMarko 
Navedbe davkoplačevalskih parazitov v članku so smešne. Grmovje naj bi bilo sajeno prenizko ( so premalo zaslužili). In sedaj premalo zaslužijo ko obrezujejo nizko grmje, ki ovira pešce. Torej naj bi sadili visoko grmje, za obrezovanje katerega bodo zapirali cesto saj bo grmje posegalo na sestišče?
12.8.2016–6 (9) (15)OceniObčan 
Posaditi bi morali bananovec, da bi se opice, ki so sprejemale ureditveni načrt sedaj hodile tja guncat. Ne pa da opice, ki so to potrjevale v občinskem svetu sedaj razmišljajo kako bi dodatno izpraznili občinsko blagajno, medtem ko moramo občani prekuhavati vodo katero drago plačujemo občinskemu monopolistu.
12.8.2016 4 (4) (0)OceniSpet ti 
Občan, kot običajno, si mimo vdaru. Mal se pozanimaj in preber kar je že napisano. Nihče od tebe ne pričakuje, da lapaš s komentarji.
13.8.2016Ocenitako je 
Krivda je na projektantu.A ni bil ACER? Absolutno preozka cesta.Ni krivda v drevesih ne.Oni bi morali odgovarjati za tole skrapucalo.
13.8.2016 1 (1) (0)Ocenitako je 
Krivda je na projektantu.A ni bil ACER? Absolutno preozka cesta.Ni krivda v drevesih ne.Oni bi morali odgovarjati za tole skrapucalo.
13.8.2016OceniNI ACER kriv ! 
Temu so (je), zelo odločno parametre zapovedoval(i) drug(i) . Ni bilo odvisno od projektanta, ne cestišče , ne krožišče. V stilu "šparat je treba". Prečenčani so s svojo odlčočnostjo dosegli vsaj to širino cestišča, sicer bi bilo še ožje. Za motoriste bi bilo čisto v redu :-)

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava