Najprej pregled, nato sanacija

22.8.2016 | 18:00

Železni most čez Savo so nazadnje obnavljali pred 20 leti, zdaj je spet potreben obnove. (Foto: B. B., arhiv DL)

Železni most čez Savo so nazadnje obnavljali pred 20 leti, zdaj je spet potreben obnove. (Foto: B. B., arhiv DL)

Brežice - Po tistem, ko je Infra končala sanacijo sredinskega betonskega opornika starega železnega mostu čez reko Savo v Brežicah, zaradi katere je bil most zaprt za promet, bo most zdaj deležen še podrobnega pregleda jeklene konstrukcije. Kot pravijo na občini, bo most zaradi tega za vsa motorna vozila zaprt do konca septembra.

Infra je sanacijo sredinskega opornika železnega mostu čez Savo izvedla v sklopu državnega prostorskega načrta za hidroelektrarno Brežice. Sanacija je zajemala izvedbo armiranobetonskih pilotov okoli temelja v reki Savi. Piloti so zdaj na vrhu povezani z armiranobetonsko gredo. V sklopu gradnje infrastrukturnega dela hidroelektrarne zdaj urejajo še brežine okoli mostnih opornikov na levem in desnem bregu reke Save. Urejanje bo predvidoma trajalo do konca letošnjega leta.

Kot še pravijo na Infri, so pred začetkom del izvedli tudi monitoring železnega mostu, v sklopu tega pa so opravili tudi geodetsko opazovanje mostu. Monitoring je potekal pred izvedbo del, med samimi deli in po njihovem zaključku. »Rezultati monitorniga so pokazali, da zaradi izvajanja sanacijskih del ni prišlo do negativnih vplivov na mostno konstrukcijo,« pravi vodja projekta infrastrukturnih ureditev HE Brežice Anton Vetrih.

Zdaj je občina Brežice podjetju Spit iz Nove Gorice naročila še detajlni pregled železne konstrukcijo mostu čez Savo. Most iz leta 1906 bodo temeljito pregledali, nato pa se bodo predvidoma še letos lotili njegove obnove. Kaj vse bo ta zajemala, bo pokazal temeljiti pregled, predvidoma pa bo treba ojačati konstrukcijske elemente ter izvesti peskanje in barvanje. Občina ima za obnovo rezerviranih 300.000 evrov – 150.000 v letošnjem in 150.000 v proračunu za prihodnje leto, nam je povedal David Flajnik z občinskega oddelka za komunalno infrastrukturo in gospodarske javne službe.

Tako na mostu čez Savo kot na bližnjem železnem mostu čez Krko sicer velja omejitev teže vozil na 3,5 tone, ki pa se je, sploh vozniki kmetijskih strojev, pogosto ne držijo. Po obnovi mostu čez Savo bo v prihodnjih letih na vrsto prišla tudi obnova nekaj metrov krajšega mostu čez Krko, ki je tako kot tisti čez Savo v lasti občine Brežice. Kdaj bo do tega prišlo, je odvisno od stanja proračunskih financ.

Dva železna mosta čez dve reki, Savo in Krko, so zgradili leta 1906. Mostova sta bila za tisti čas izjemen tehnični dosežek. Most čez reko Savo je dolg okoli 100 metrov in oblikovan v dveh lokih, ki ju na sredini podpira kamniti steber. Most čez reko Krko ima en lok in je nekoliko krajši, dolg je 75 metrov. Značilen videz sicer težki železni konstrukciji dajejo prefinjena secesijska ograja in drugi elementi.

Članek je bil objavljen v 33. številki Dolenjskega lista z dne, 18. avgust 2016.

Boris Blaić

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava