dolenjska

Kdaj avtobusno postajališče v Maharovcu?

18.10.2016 | 11:15 | Besedilo in foto: L. Markelj

Dušan Kodelič kaže, kje na cesti so še do nedavnega morali izstopati otroci iz avtobusa.

Dušan Kodelič kaže, kje na cesti so še do nedavnega morali izstopati otroci iz avtobusa.

Gorenji Maharovec, Šentjernej - Krajani Gorenjega Maharovca že leta zaman opozarjajo odgovorne o nujnem avtobusnem postajališču ob zelo prometni državni cesti v križišču pri gostilni Pri Slavcu, kjer ustavljajo tako delavski kot šolski avtobusi - do nedavnega resnično na cesti. Talne označbe za avtobus so le na strani proti Šentjerneju, kjer je več prostora, otroci pa so morali nato cesto prečkati brez označb prehoda za pešce. Nevarnost je velika, ker tu avtomobili in tovornjaki po ravnini resnično brzijo, večina še veliko hitreje, kot je omejitev hitrosti, 90 kilometrov na uro.

»Za avtobusno postajališče vaščani na občino pišemo dopise že od leta 2005, saj gre vendar za varnost naših otrok. Ker se toliko časa nikamor ne premakne in je vedno odgovor le, da gre pač za državno cesto, kjer občina sama ne more nič, imamo počasi teh izgovorov dovolj. Zakaj pa so ob isti državni cesti lahko zgradili postajališča v Grobljah, Šentjerneju, Brezovici, Gradišču? Le v Maharovcu je nemogoče?! Ne moremo si razlagati drugače, kot da nekdo »bremza«, da so zadaj neki interesi, za katere ne vemo,« pravi Dušan Kodelič, oče dveh majhnih otrok, tretješolca in vrtičkarja.

Nevarno križišče v Maharovcu. Kdaj bodo tu pločnik, prehod za pešce, avtobusno postajališče?

Nevarno križišče v Maharovcu. Kdaj bodo tu pločnik, prehod za pešce, avtobusno postajališče?

OD SEPTEMBRA BOLJ VARNO

A Občina Šentjernej pravi, da od začetka šolskega leta ni več tako in je poskrbela za boljšo prometno varnost šolskih otrok, ki so morali prej izstopati iz avtobusa na zelo prometni in nevarni državni cesti v križišču v Maharovcu, kjer ni avtobusnega postajališča, pločnika ali prehoda za pešce.

»Tretji šolski dan smo spremenili vozni red in avtobus naših šolskih otrok ne spušča več na sredi ceste, na kateri je dovoljena hitrost 90 kilometrov na uro,« pravi Darja Will, na občini Šentjernej zadolžena za družbene dejavnosti. Šolski avtobus sedaj pripelje iz Gorenje Gomile in tamkajšnje otroke spusti pri gasilskem domu v Dolenjem Maharovcu, kjer je označba za avtobus. Tiste otroke, ki živijo v Gorenjem Maharovcu, pa isti avtobus pripelje na avtobusno postajo pri gostilni, torej na drugo stran ceste kot prej, tako da otroci ne potrebujejo več hoditi čez cesto in se izpostavljati veliki nevarnosti. S spremembo voznega reda so tako dosegli, da otroci izstopajo na označenih mestih ob cesti in ne več na cesti

Od vasi do kapelice v križišču vodi makadamska pot - vsaj tu otroci pridejo po varni cesti do križišča.

Od vasi do kapelice v križišču vodi makadamska pot - vsaj tu otroci pridejo po varni cesti do križišča.

ODGOVOR DIREKCIJE: OBČINA NAJPREJ OPPN

Direktor občinske uprave na občini Šentjernej Samo Hudoklin razume stiske krajanov, a zadeva je komplicirana, pravi, ker gre za križanje državne in občinske ceste, kar pomeni, da občina sama ne more začeti investicije. Resnično je bil idejni projekt za ureditev križišča že pred leti narejen in menda tudi uvrščen v državni načrt razvojnih programov, a je potem izpadel - verjetno zaradi pomanjkanja sredstev.

Na Direkciji RS za infrastrukturo so potrdili, da je bil projekt ureditve križišča v Gorenjem Maharovcu leta 2010 uvrščen v NRP in sicer kot rekonstrukcija ceste Novo mesto - Šentjernej. »Občina je že pridobila idejni projekt (IDZ) za križišče v dveh variantah: poleg štirikrakega z levimi zavijalnimi pasovi je predlagano tudi krožišče.

Za umestitev katerega koli križišča, ki posega izven območja ceste, mora Občina Šentjernej najprej z občinskim podrobnim prostorskim načrtom (OPPN) umestiti križišče v prostor, šele nato je možno naročiti projektno dokumentacijo za izvedbo (PZI). V postopku sprejemanja OPPN morajo nosilci urejanja prostora, npr. kmetijsko ministrstvo, dati soglasje, da se z izgradnjo križišča lahko zasedejo kmetijska zemljišča,« pravijo in glede financiranja pojasnjujejo, da se sofinancerski delež izdela na osnovi projektne dokumentacije, ker pa ta ni izdelana, se ti še ne morejo določiti. V zvezi z marčevskim sestankom na občini na direkciji pravijo, da so se za ureditev križišča in avtobusnih postajališč v Maharovcu dogovorili, da vso projektno dokumentacijo pridobi občina.

‹ nazaj

Galerija (5)

MAHAR_001
MAHAR_002
MAHAR_003
MAHAR_004
MAHAR_005

Komentarji (47)

18.10.2016–1 (0) (1)OceniLokalpatriot 
Maharovčani so prejšnjega župana podpirali skozi vse mandate. Imeli so torej vse možnosti za ureditev problema, pa sami in župan niso naredili domače naloge. Sedaj pa bi radi vse čez noč! Tudi postajališče, na katerem dvakrat dnevno na avtobus čaka nekaj šolarjev in mogoče en ali dva odrasla občana. Ne rečem, da postajališče ni potrebno, a če se niste vsa ta leta zanj prizadevali, boste morali pa še malo počakati....
19.10.2016Ocenixxx 
Spet en obseden z bivšim županom, pa častilec novega.
19.10.2016OceniLokalpatriot 
@ XXX Hahahaha, resnica boli, a ne?Ne častim pa nobenga. Ne sedanjega , še manj pa bivšega. Je pa Radko malo bolj realen in pošten, podžupana pa ne boljša in ne slabša od prejšnje dvojice. Pečar s svojim primitivnim humorjem ni bil vreden počenega groša :-))))!
19.10.2016OceniPostaja 
Ha ha. Lokalpatriot ce bi mal vec vedu o tej zadevi nebi neumnosti klatu. Tle se ne gre kdo je bil in kdo je zupan ampak se gre za krizisce in postaje.
19.10.2016 1 (1) (0)Ocenixxx 
lokal patrijot. -par otrok čaka avtobus zato. -da prideš do postaje vodi pot po blatnem makedamu,poziimi ko je sneg ni prehodn. -mimo gost. Turk redko kdo vozi samo 90 km/h. -trenutno v vasi je edino sreča ta, da je skoraj v vsaki družini otrok v vrtcu, in se otroke vozi v šole. -drugače pa jaz svoje ne bi puščal na avtobus in s tem tvegal da ga povozi, ti bi? -vse kari ma gor. mah. od občine je dve lopate asfalta v luknje, pet lopat peska na bankine, promet čez vas pa je obupen. -zelo očitno, da za občino nismo zanimivi, ničvredni, pa je.. be se njim za naše otroke, prejšnji, ali pa sedanji župan, važen pa je da majo na trdinovi vse urejeno.
19.10.2016–3 (0) (3)OceniLokalpatriot 
XXX in Postaja problem bi lahko že zdavnaj rešili, pa zato kot kaže niste bili dovolj zainteresirani. Vprašanje postaje in ureditve križišča obstaja že vsaj tri mandate. Prejšnjega župana ste res močno podpirali. Dol. Maharovec je pridobil pločnike, javno razsvetljavo, cestišče pa je obnovilo takratno Cestno podjetje Novo mesto. Istočasno bi lahko že takrat uredili tako križišče, kot postajo. Tudi v času sprejemanja OPN je bilo dovolj časa in prilik, da se izdela projekt, postaja pa se umesti v prostorske akte občine. Pa se je? Kot kaže ne! Niste bili dovolj aktivni in zainteresirani!! Verjetno bi bilo tudi danes mogoče kaj bolj na hitro, a cesta Šentjernej- Novo mesto je državna in ne občinska cesta. Da pa po njej mimo Turka avtomobili vozijo tudi 90km na uro, pa nič čudnega. Omejitev na takih cestah je 80km na uro. Kolikor mi je znano tako iz šentjernejske kot iz novomeške smeri ni nobenega prometnega znaka, ki bi hitzrost omejeval na nižjo vrednost. To pa tudi ni stvar občine, temveč agencije za ceste RS. XXX zate še posebej : kolovoz , ki vodi iz Gor. Maharovca je že kar jaz in Mahorovčani pomnimo le navaden poljski kolovoz in ne kategorizirana občinska cesta! Promet v sami vasi pa ustvarjate sami. Redki tranzit v smeri Loke najbrž ni tako gost, da morate pol ure čakati na vključitev . Če pa se vem zdi, da je vaško cestišče preozko, je zdaj zadnji čas, da vložite predlog za širitev. V teku je popravek oz. nadgraditev obstoječega OPN. Delujte takoj, sicer boste spet dolga leta čakali in bentili. Morate pa računat , da bo širitev nekaj stala tudi prebivalce vasi. Tako, kot je stalo po drugih vaseh v občini. Vidiš, po občanih na Kotarjevi pa se lahko zgledujete. Tudi ti so prejšnjega dolga leta fehtali, naredil pa ni nič!Realiziral je šele sedanji. Zdej pa v akcijo, in malo zaprežte Borseta. Ta ima na občini dobre zveze, drugače s postajo in križiščem še dolgooooo ne bo nič!! Je pa oboje kot sem že zapisal - potrebno!
19.10.2016 2 (2) (0)Ocenixxx 
Okoli 15 otrok je v vrtcu, okoli 10 v šoli, tako da prej ni bilo možno načrtovat, da bo v tem problem. Drugače pa promet iz strani Maharovčanov, je sam okoli 5 %, vsi ostalo pa kar gre čez je Vrhpolje , Cerov log, Orehovica, ....... vse kar gre čez Kronovo,pa vsakih 5min. kamijon. lahko pa sam preveriš, drugače pa 80 km/h je bilo še v bivši državi, pa tisti kolovoz, pa kolovoz proti Brezovici je občinski.
19.10.2016 3 (3) (0)Ocenipostaja 
lokalpatriot Nekaj veš ampak očitno premalo. Ta zadeva se vleče že kar nekaj let več kot 15.Veliko prošenj na občino in na državo pa nobenga interesa od njih.Kaj pa prčakujes od nas da bomo stali na občini 3 x na teden kot stojijo drugi,lej zate ne vem ampak eni imamo službe in druzine in je dovolj da se parkat da prošnjo in se zadeva začne obravnavat ne pa da se meče v smeti. Omejitev izven naselja je 90km/h in ne 80 tolk o poznavanju cpp. Izgovor kot je ta, da je to državna cesta je že močno izrabljen kajti vse postaje iz smeri Kostanjevice proti NM so narejene razen v Maharovcu pa so tudi ob državni cesti tako da nehajte s tem izgovorom. Kar se pa tiče D Maharovca ja cesta je bila narejena na račun izgradnje avtoceste in tudi na ta račun je bila uničena.Kdaj si se pa nazadnje peljal tam čez? Kar se pa tiče makadamske poti pa enkrat vključi Garmin pa boš vidu po kateri cesti te bo peljal . Kar se tiče Kotarjeve je pa tud zanimivo na cesti kjer je cona 30 jo je bilo potrebno se posebej uredit no tolk o razumevanju prioritet .
19.10.2016 1 (1) (0)Ocenixxx 
drugač pa okoli bivšega župana, Šentjernej je iz sela postal lepo urejen kraj, kar nam marsigdo priznava.
19.10.2016–1 (0) (1)Ocenipriden maharovčan 
xxx@ bivšega župana si vtakn v ....... če bi imel takrat posluh bi Vam že pomagal, tako pa ste dali glasove takrat "džabe" - tud nam ni pomagal nič, ko je rabil glasove da je obstal je pa "fehtal", fehtar od fehtarjev tako je to, "uzdaj se use i u svoje kljuse"

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava