Najprej tam, kjer ni drago in je korist največja

17.12.2014 | 13:05

Boštjan Pucelj in predsednik NKM Marko Arnuš

Predsednik Novomeške kolesarske mreže Marko Arnuš je oba dokumenta predal podžupanu Boštjanu Groblerju (Foto: I. V.)

Novo mesto - Danes dopoldne so člani Novomeške kolesarske mreže predstavili dva za mesto in mestno občino dragocena dokumenta, s katerima želijo, da bi mesto postalo kolesarjem prijazno, da bi bile mestne kolesarske poti bolj varne in bi se zaradi tega več ljudi odločilo, da za vsakodnevne potrebe uporabljajo kolo namesto avtomobila.

Novomeško kolesarsko mrežo oblikuje skupina Novomeščanov, ki uporabljajo kolo za vožnjo na delo in po vsakodnevnih opravkih in imajo s kolesarjenjem po mestu veliko izkušenj in najbolje poznajo pomanjkljivosti mestne kolesarske infrastrukture. Novomeška kolesarska mreža je bila ustanovljena spomladi neposredno po tako imenovani Pravokotni mizi o mestnem kolesarjenju, člani pa so hitro vzeli stvari v svoje roke, izpeljali več odmevnih akcij, s katerimi so opozarjali na slabo vzdrževano kolesarsko infrastrukturo in vzpodbujali someščane, naj bolj pogosto uporabljajo kolo.

Član NKM Boštjan Pucelj je s pomočjo kolegov iz mreže že spomladi izdelal elaborat Stanje 0, v katerem je podrobno analiziral stanje kolesarskih stez in poti ter med drugim tudi možnosti za parkiranje koles. Člani mreže so elaborat predstavili tudi nekaterim pristojnim na mestni občini in z dobro voljo nekaterih občinskih uslužbencev je bila marsikatera pomanjkljivost popravljena oziroma odpravljena, precej pa se je varnost mestnih kolesarjev izboljšala z uvedbo tako imenovanega sistema sharow na Kandijski cesti in na Kandijskem mostu.

Tokrat je Novomeška kolesarska mreža tako javnosti kot tudi predstavnikom lokalne skupnosti s podžupanom Boštjanom Groblerjem na čelu predstavila dva dokumenta. Prvi nosi naslov Pobude Novomeške kolesarske mreže 2014 - 2018, v njem pa kolesarji na osnovi analiz iz elaborata Stanje 0, občinskih načrtov in področne zakonodaje občini ponujajo neke vrste akcijski načrt za urejanje kolesarske infrastrukture v mestu od leta 2014 do leta 2018.

Tako dajejo prednost ukrepom, ki sorazmerno malo stanejo in veliko prinesejo. Kot je na današnji novinarski konferenci dejal predsednik Novomeške kolesarske mreže Marko Arnuš, so resnično uporabne le neprekinjene oziroma zaključene kolesarske steze, ki kolesarju brez prekinitev omogočajo varno pripeljati od točke A do točke B, zato je treba dati poudarek ureditvi kolesarskih stez na primer tam, kjer le nekaj sto metrov manjka, da bi bile zgrajene v celoti.

Kot je povedal avtor obeh dokumentov Boštjan Pucelj, za leto 2015 predlagajo dokončanje kolesarske steze od Broda do pokopališča v Srebrničah, gradnjo manjkajočega dela kolesarske steze med ulico Slavka Gruma in avtobusno postajo ter med križiščem na odcepu za Lastovče in križiščem z Mirnopeško cesto, s čimer bi s kolesarskimi stezami brez prekinitev povezali Prečno in Ločno, ter poleg tega pripravo dokumentacije za kolesarsko povezavo Žabje vasi in Ločne ter izdelavo enotne rešitve za ureditev kolesarskih parkirišč pred vsemi osnovnimi in srednjimi šolami.

V Novomeški kolesarski mreži so zadnje dni precej časa in energije posvetili drugemu dokumentu, pobudam za spremembo in dopolnitev trase kolesarske transverzale Sava - Krka bike oziroma nadgraditev novomeškega dela daljinske kolesarske poti D2 in G19. Po Pucljevih besedah so pri tem sledili cilju, da kolesarskega popotnika čim hitreje in čim bolj varno popeljejo skozi novomeško občino ter se, če je le mogoče, izognejo v Novem mestu ne tako redkim klancem, ki športnim in rekreativnim kolesarjem ne predstavljajo težav, za tiste, ki se na kolo usedejo le enkrat ali dvakrat na mesec, pa so to morda celo nepremagljive ovire.

Podžupan Boštjan Grobler je dokumenta označil za zelo kakovostna in kot dragocen prispevek k prizadevanjem za meščanom bolj prijazno mesto ter izpostavil dejstvo, da Novomeška kolesarska mreža ne ponuja le spiska želja, pač pa daje predloge in pobude, ki temeljijo na veljavnih planskih dokumentih in obstoječi zakonodaji ter upoštevajo finančne zmožnosti občine. Obljubil je, da bodo pristojni na občini dokumente preučili in se v najkrajšem možnem času lotili dela. "Večino teh stvari lahko uredimo s sorazmerno malo denarja in brez dodatne dokumentacije, saj za večino tega niso potrebna gradbena dovoljenja in podobno," je še dodal podžupan.

Predsednik Novomeške kolesarske mreže Marko Arnuš pa je za konec napovedal naslednjo akcijo - ko bo zapadel prvi sneg, se bodo člani mreže lotili čiščenja snega s kolesarskih stez, s čimer želijo someščanom pokazati, da se da v mestu uporabljati kolo tudi pozimi, če so le kolesarske poti primerno in pravočasno očiščene.

I. Vidmar

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava