Občina pomaga mladim družinam, pri čistilnih napravah in kanalizaciji

2.2.2018 | 13:00

Semič - Tukajšnji občinski svetniki so včeraj zasedali na 24. redni seji v tem mandatu. Sprejemali so predvsem pravilnike in odloke v prvem ali drugem branju. Med drugim so v drugi obravnavi sprejeli tudi letošnji občinski proračun. Načrtujejo, da bodo imeli za 3.996.000 evrov prihodkov in za 5.157.000 evrov odhodkov.

Svetniki so se seznanili tudi z nekaj poročili. In sicer o dodeljenih sredstvih za sofinanciranje obnove kulturne dediščine, obnove fasad in dodelitvi enkratne denarne pomoči, ki so jo mlade družine prejele lani za prvo reševanje stanovanjskega problema. Lani so za sofinanciranje obnove kulturne dediščine prejeli eno vlogo, vseh 30.000 evrov pa so namenili za obnovo strehe na cerkvi Marjinega rojstva na Vrčicah ter delno za obnovo strehe na zvoniku župnijske cerkve sv. Štefana v Semiču. 5.000 evrov, ki je bilo namenjenih za obnovo fasad, so razdelili med tri upravičence, pomagali pa so tudi petim družinam pri reševanju stanovanjskega problema, vendar pa je od 15.000 za to namenjenih evrov ostalo nerazdeljenih 2.500 evrov.

Pač pa je bilo več interesentov za nepovratna finančna sredstva za nakup in vgradnjo malih čistilnih naprav. Vloge je dalo pet prosilcev, ker pa so za ta namen v občinskem proračunu namenili le 2.000 evrov, jih bo nekaj dobilo denar – gre za dodatnih 2.590 evrov – v letošnjem letu. Prav tako je pet vlog prišlo za nepovraten denar za individualne priključke na javno kanalizacijo, če upravičeni stroški presegajo 1.500 evrov. Za ta namen so v občinskem proračunu namenili 7.000 evrov, ker pa so dodelili dobrih 600 evrov več, bo eden od upravičencev dobil ta znesek v letošnjem letu.

Besedilo in fotografije: M. B.-J.

Galerija

Komentarji (63)

3.2.2018 2   (2)   (0)   Ocenisamohranilka 
Lepo da pomagajo obubožani cerkvi, mogoče pa bojo šli direktno v nebesa.
3.2.2018 1   (5)   (4)   Ocenimatej 
že če se pogleda sestav občinskega sveta, je lahko takoj jasno, da bo cerkev dobila denar. Velika večina svetnikov so redni gostje nedeljskih (in drugih) maš, poleg tega pa se lahko vidi tudi vpliv duhovnika, ko obiskuje raznorazne prireditve in tudi posameznike (družine), ki na takšen ali drugačen način izstopajo v okolju. Jaz se načeloma strinjam, da bi se določen del denarja le moral dati cerkvi, da se tako pomaga pri obnovitvi, a pred tem bi morala cerkev JASNO in TRANSPARENTNO predstaviti svojo bilanco - koliko denarja je dobila npr. s cerkvenimi nabirkami, koliko so ji ga verniki dali, kako je bil ta denar do sedaj porabljen in podobno. Jasno je kot beli dan, da cerkev kot objekt ni v takšnem stanju od včeraj, pač pa že vrsto let in zdaj ta na vrat na nos dobiva (praktično soglasno) odobritev občinskega sveta. DUHOVNIK MORA PREDNO DOBI JAVNA SREDSTVA JAVNOSTI PREDSTAVITI FINANČNO STANJE. Jaz kot davkoplačevalec sem odločno proti temu, da se tako dela z javnim davkoplačevalskim denarjem! Če se bo to še tako naprej dogajalo, se bo treba na lokalnih volitvah zamisliti in dobro pretehtati, komu bomo dali glas in kdo si ga več ne zasluži! Takšnih, ki si ga ne zaslužijo, je namreč vse več! Po drugi strani pa se ne sme pozabiti, da ima semiški lokalni župnik za lokalne razmere luksuzni avto, pa motorno kolo, ki je bolj prestiž kot kaj drugega, da o opremljenosti njegovega farovža niti ne govorimo. Ni nobene logike v tem, da župnik na mašah pridiga o skromnosti, sam pa živi boemsko življenje. Ljudje smo res kratkovidni, da vsega tega ne vidimo in se nas lahko hitro zapelje na led. Dober pokazatelj vsemu temu je tudi to, ko vidimo, da semiška županja na vse večje prireditve povabi župnika, ki vse to blagoslovi, a kot vemo smo ljudje v Semiču zelo raznoliki in v javnem življenju bi le bilo potrebno, da je občina kot predstavnica vseh ljudi, do vseh enaka in se ne dela nobenih razlik! Njeni "topli" nasmeški in vseprisotnost (zlasti v cerkvi) volivcev ne smejo zmesti in jih speljati na tanek led. In ko do živijo takšne in podobne kritike, takoj na plano povlečejo vse svoje uspehe in kaj vse so dobrega ti lokalni veljaki naredili za skupnost. Res je - AMPAK TO JE NJIHOVO DELO! KOT JE NAŠA ODGOVORNOST, DA SMO DOBRI IN USPEŠNI DELAVCI, KJER SMO ZAPOSLENI!
3.2.2018 2   (6)   (4)   OceniAbcd 
Matej tvoja babica hodila k sveti masi tudi v pusčico kaj dala pomoje ne ve kakšne neumnoeti piše vnukec
3.2.2018 1   (5)   (4)   Ocenimatej 
lepo pozdravljen ABCD in hvala za komentar. Zanima me, ali res nimaš močnejšega in boljšega argumenta kot pa to, da omenjaš neko domnevo v zvezi z mojo babico? Cerkev ne samo uči, pač pa zapoveduje verovanje v večne resnice, v katere se ne sme dvomiti, pa vendar niso bile nikoli znanstveno dokazane. Zakaj to pišem? Zato, ker je podobno tudi v tem primeru, ko je "potreba" po denarju, natančneje davkoplačevalskemu denarju, denarju od vseh nas, ki smo nenazadnje različnih ver, pa tudi tistih, ki so/smo ateisti ali pa nenazadnje tistih, ki se jim po domače povedano "fučka" za vero. Dejstvo je, da če hočeš kot navaden državljan dobiti javna sredstva, moraš napisati goro papirjev, priložiti vse možne dokaze o tem in onem, soglasja in kaj vem kaj še vse, tukaj pa cerkev samo nekaj prosi (čeprav je beseda "prosim" cerkvi bolj ko ne neznana, ker ona običajno uči in zapoveduje) in se to tako vernikom (ki so - glej ga zlomka - večinsko tudi v občinskem svetu, pa tudi županja mislim, da je med njimi), takoj "skočijo" in ji ustrežejo. Razumem, da je potrebno finančno pomagati, a prej mora cerkev položiti karte na mizo, kot se temu reče - koliko denarja že ima, kako ga je nabrala, kako bo zadeva še sfinancirana in to mora biti javno objavljeno, da bomo davkoplačevalci vedeli, da ta denar ne bo zlorabljen. Skratka, mora biti transparentno! Ampak relacija duhovnik-verniki (v cerkvi) je očitno podobna relaciji cerkev-občinski svet, ko gre komunikacija bolj ko ne samo v eno smer, torej nekdo govori, drugi to slepo verjame. IN TO NI PRAVILNO! Upam, da se bodo ljudje, vsi, tudi verniki kot tudi vsi ostali, toliko postavili zase, da bodo zahtevali odgovore in pojasnila. Cerkev, kot rečeno, ni od včeraj v tako slabem stanju in duhovnik je verjetno moral kaj "šparati" - naj pojasni, koliko je privarčevanega, od kje in vse ostalo. ... ali je morda ves do sedaj pridobljen denar vernikov porabljal zase? Naj pojasni, potem se pa lahko naprej pogovarjamo o občinski pomoči. Kot tudi vidimo iz zgornjega teksta, odhodki krepko presegajo prihodke, tako da je treba biti še dodatno previden. Valjda se ne bo občina zadolževala za cerkev, namesto da bi cerkev kot pravna oseba zasebnega prava pridobila kredit. Raje nepovratna občinska (beri: državna) sredstva, ne? Ljudje smo res ovce (kot to tudi cerkev pravi),ker se ne postavimo zase in zahtevamo pojasnila. In koliko denarja bo dobila od novomeške škofije, od nadškofije... morda bi lahko celo Vatikan (če sem banalen) kaj prispeval?! Ampak ne, treba je izžemati majhnega človeka! Koliko vernikov je že prispevalo (kot vemo, je bil poziv za denarne darove za cerkev)!? Moj namen je izključno, da se ljudem odpro oči in da začno razmišljati, ne pa slepo verjeti. Kar pa se tiče občinskih svetnikov, pa bodo tudi oni morali enkrat pojasniti svoje odločitve! Ne bo veljalo, da "smo pred božjim sodiščem vsi enaki". Pred tem sodiščem obstaja še eno, bolj strožje, ljudsko, ki bo zahtevalo argumente. Se bodo morda na ta račun znižala denarna sredstva v javno dobro - ceste, razsvetljava, komunala, vodovod.... in kot vidimo, je šlo večino denarja ravno za cerkev! Morda bi bilo dobro, če bi ljudje videli in spregledali sprego politike in cerkve in bi bilo morda tedaj več stvari jasnih. Res je, zelo sem kritičen, ampak na srečo lahko v demokraciji povemo na glas svoje mnenje. Ni moj namen nikogar užaliti, pač pa da se zadeve razjasnijo. Morda bi lokalni župnik tudi moral kaj ljudem pojasniti, ne pa da je komunikacija enostranska. Politični sistemi prihajajo in odhajajo, cerkev pa je, očitno, večna... je pa sposobna prilagajanja. Pred nekaj sto leti je še čarovnice kurila na grmadah... tudi danes jih bi, samo so, na srečo, civilni zakoni močnejši od cerkvenih. In ABCD, poskušaj malce bolj argumentirati, mojo babico pa pusti pri miru, ker sploh ni hodila v cerkev.
3.2.2018–1   (3)   (4)   OceniMiha 
Matej, najboljše da obiščeš župnika in ti bo pokazal kaj vse je bilo narejeno v zadnjih desetih letih. Če te res tako skrbi poraba denarja na župniji, potem boš to pokazal tudi tu ko nam boš to predstavil. Pa prosim najdi tudi podatek kje je kakšna cerkev kurila čarovnice... večkrat je šlo za montirane procese, ko so se zaradi zavrnitve moški odločili maščevati nekaterih mladenkam...
3.2.2018OceniJožica 
Ko gledam te slike ugotovim, da mi je najlepši Nande.
3.2.2018 1   (2)   (1)   Ocenimatej 
Miha, kaj je bilo narejeno v zadnjem času, mi je jasno, ker situacijo bolj ko ne spremljam, druga stvar pa je, kako je bilo to financirano. Tukaj je šlo ampak res ogromno denarja, ki so ga prispevali verniki oz. obiskovalci maš, ki jih je župnik konstantno nagovarjal k temu, da naj darujejo. Nenazadnje imamo tudi t.i. "maše za duhovnika", ko gre denar za duhovika (in njegovo skromno življenje). Hočem povedati zlasti to, da so vse tiste nabirke NEKONTROLIRANE in se ne more kontrolirati koliko denarja je in kako se porablja. Predlagam občini, da uvede t.i. "cerkveni davek". Tisti, ki so se opredelili za rimokatolike, naj ta davek tudi plačujejo, s tem denarjem pa naj se potem financirajo takšne in podobne stvari. To bi bilo treba narediti tudi na državnem nivoju, ker se cerkev vse bolj "zažira" v javno sfero življenja in ima vse večje apetite. Nekje je celo duhovnik pri maši sugeriral, koga naj se voli... da ne naštevam dalje. Kje je kakšna cerkev kurila čarovnice? To je sicer splošna razgledanost, ampak ti bom vseeno povedal. V google napiši "Marija Češarek". To je bila zadnja 'čarovnica', ki je bila leta 1701 zakurjena na grmadi na Slovenskem, torej dobrih tristo let nazaj! V Sloveniji, v Ribnici! Sojena je bila "po božjih zakonih in cerkveni postavi" in, seveda Miha, to so bili montirani procesi, kakopak! Montirala jih je pa cerkev! Ampak, bistvo je sledeče: za porabo javnega davkoplačevaskega denarja je potrebno še kaj več kot pa, da nekdo (kdorkoli, v tem primeru cerkev) reče, da ga potrebuje. Potrebna je transparentnost, odprte karte, vpogled v finance in pojasnila! Tudi, ko se pojaviš na bančnem okencu in prosiš za kredit, te banka premeri od glave do pet, kajne?!
3.2.2018–1   (4)   (5)   Ocenidarinka 
Matej , kaj praviš na to ,da občina Velenje gradi spomenik diktatorju, TITU ZA 150000 eurov
3.2.2018 1   (3)   (2)   Ocenimatej 
Darinka, mislim, da si malce zašla s teme oz. poskušaš vse skupaj preusmeriti. Bo že držalo, da ko zmanjka argumentov, je treba stvari preusmerjati.... klasično opravilo tistih, ki jim zmanjka besed. Kar pa se tiče Velenja, pa spomenik tam že stoji in ne vem, da bi postavili še enega. No, če grem še jaz po tvojih stopinjah in malce preusmerim temo, mi odgovori, zakaj se cerkev skupaj z domačimi izdajalci noče priznati in se opravičiti za kolaboracijo z okupatorjem med vojno? Torej, lahko se gremo tudi tako, da preusmerjamo teme, čeprav jaz osebno nisem za to. Vse, kar sem hotel povedati, je to, da mora biti denar transparenten, občina kot taka pa mora v prvi vrsti skrbeti za VSE svoje občane ne glede na, v tem primeru, versko pripadnost. V konkretnem primeru pa ni tako, ker župnik javnosti (če že želi javni denar) ne predstavi svojih financ in argumentira, koliko že ima, koliko še rabi, ker tukaj je očitno, da želi čim več... kaj tisto, kar bo ostalo, bo pa zase porabil ali kaj?
3.2.2018Ocenicedevitas 
nije u šoldima sve...

Komentiraj prispevek