Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
torek, 23. april 2024
18:00 Literarno-glasbeni večer s Ksenijo Medved in Matejem Krajncem, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
18:00 Predstava: Čarodej Sam Sebastian - Knjige velikanke, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
19:00 Rebeka Dremelj: Jamska ženska, KCPT Šentjernej
19:00 Brez filtra z Anušo - Ana Petrič, ArtCaffe KCJT Novo mesto
sreda, 24. april 2024
08:00 Regijsko srečanje otroških gledaliških skupin, KD Mokronog
VečBela krajina
torek, 23. april 2024
18:00 Večer iger in pice za mlade, MC Metlika
18:00 Predavanje ''Trajnostno vinogradništvo'', ZIK Črnomelj
18:00 Predavanje: Demenca - od zavedanja k ukrepanju, večnamenski prostor Cerovec pri Črešnjevcu
19:00 Noč knjige – predstavitev pesniških zbirk Mladena Babiča, Ljudska knjižnica Metlika
sreda, 24. april 2024
19:00 Zajeti v izviru - Slovenski otroci Lebensborna (pogovor z režiserko Majo Weiss), KD Črnomelj
VečPosavje
torek, 23. april 2024
17:00 QL predstava za otroke ''Trije prašički'', Qlandia Krško
18:00 Slovesnost v počastitev krvodajalstva v sevniški občini, Kulturna dvorana Sevnica
18:00 Plesna predstava Iz/najdena, KD Krško
sreda, 24. april 2024
17:00 - 20:00 Keramična delavnica, VGC Brežice
četrtek, 25. april 2024
18:00 Sanjski muzikal Polna luna, KD Krško
Več18.9.2019 | 15:15 | Igor Vidmar
Krško - V Galeriji Krško je na ogled razstava akademskih grafičark Novomeščanke Nataše Mirtič in Vesne Drnovšek iz Zagorja Dve v vrsto. Gre za nekoliko nenavadno oziroma bolj rečeno neobičajno razstavo. Pod vsa razstavljena dela sta namreč podpisani obe umetnici, ki sta, čeprav živita na različnih koncih Slovenije, usodno povezani.
Spoznali sta se med študijem na ljubljanski akademiji za likovno umetnost, kjer sta bili sošolki tako na dodiplomskem študiju slikarstva pri profesorju Andreju Jemcu, kot tudi na magistrskem študiju grafike pri profesorju Lojzetu Logarju, v stiku pa sta ostali do danes, čeprav je od konca študija preteklo že za eno polnoletnost let.
Da sta pod deli podpisani obe, ni naključje, saj sta vsako od razstavljenih grafik ustvarili skupaj, vsaka je prispevala svoje matrice, ki so nekatere tudi predstavljene na razstavi. S tem na simbolni ravni predstavljata prepletenost in dopolnjenost njunega delovanja na več ravneh. Če lahko tovrstno sodelovanje dveh slogovno na nek način precej različnih avtoric označimo za inovativno in hkrati drzno, lahko z enakimi pridevniki označimo tudi pristop kustosinje razstave Nine Sotelšek, ki se je odločila, da bo v spremnem besedilu dala besedo umetnicami v obliki intervjuja, v katerem sta sami spregovorili o razstavljenih delih in njunem sodelovanju.
Čeprav ju marsikdaj označujejo za naslednici tako imenovane Ljubljanske grafične šole, sami tega ne čutita tako, saj je njuno ustvarjanje precej samosvojo, kar je nedvomno tudi vpliv profesorja Lojzeta Logarja, ki je študente vzpodbujal k raziskovanju in iskanju lastnega izraza, kar sta sošolki tudi s pridom izkoristili.
Pri tokratni razstavi gre za neke vrste reciklažo. Nataša je že v preteklosti rada ponovno uporabila že uporabljene matrice in jih med sabo kombinirala ter tako ustvarila nova dela, tokrat pa sta to storili skupaj in prišli do zanimivih kompozicij. A pojem reciklaža se pri razstavljenih delih s tem še ne konča, najdemo ga tudi v Vesninih odtisih najdenih predmetov. V intervjuju Vesna tudi pojasni korenine njene in verjetno tudi njune nagnjenosti k recikliranju: »Recikliranje se je pojavilo iz nuje, ker sem bila že na faksu brez denarja. Takrat sem ponovno delala z že uporabljenimi ploščami, z matricami, ki so ležale naokoli. Obrnila sem ploščo in delala svojo podobo.«
Nataša sicer reciklažo razume drugače. Da bi začela reciklirati, se je morala osvoboditi tega, da mora biti matrica uporabljena le enkrat in oštevilčena. Potem je začela matrice najprej dodelovati in jih dodelane ponovno uporabljati, kasneje pa stare matrice kombinirati z novimi. »V nasprotju z Vesno delam grafike, ki jih je težje dodelovati, zato jih raje vkomponiram v nove,« svoj pristop k reciklaži pojasni Nataša Mirtič. Kljub različnemu slogu in pristopu pa njuna skupna dela, njuna izmenjava matric, deluje kompaktno in sporočilno enotno. Kostosinja Nina Sotelšek je njuno sodelovanje posrečeno opisala z ugotovitvijo, da v vsaki Nataši najdemo Vesno in v vsaki Vesni prepoznamo Natašo.
Razstava Dve v vrsti bo v Galeriji Krško odprta do 13. oktobra.
Galerija (20)
Slika 1: Vesna Drnovšek in Nataša Mirtič
1/20: 20190913_04528
2/20: 20190913_04534
3/20: 20190913_04535
4/20: 20190913_04536
5/20: 20190913_04540
6/20: 20190913_04554
7/20: 20190913_04555
8/20: 20190913_04559
9/20: 20190913_04563
10/20: 20190913_04578
11/20: 20190913_04590
12/20: 20190913_04594
13/20: 20190913_04596
14/20: 20190913_04597
15/20: 20190913_04599
16/20: 20190913_04601
17/20: 20190913_04603
18/20: 20190913_04605
19/20: 20190913_04607
20/20: 20190913_04610
Povezane objave
Ocene komentarjev