dolenjska

Kdaj bomo z vlakom do Ljubljane prispeli v eni uri?

11.11.2019 | 17:10 | M. M.

ilustrativna slika (Foto: arhiv DL)

ilustrativna slika (Foto: arhiv DL)

Novo mesto - Gostiteljica jesenskega urbanega foruma, ki ga dvakrat letno pripravljata ministrstvo za okolje in prostor ter Združenje mestnih občin Slovenije, je Mestna občina Novo mesto. Potekal bo v četrtek v Knjižnici Mirana Jarca, okoli 80 udeležencev, kolikor jih pričakujejo, pa bo prisluhnilo razmišljanjem o pomenu železniškega prometa za trajnostni razvoj, mobilnost in za mesta.

Izidor Jerala in Gregor Macedoni sta danes na rotovžu predstavila četrtkov Urbani forum, ki bo potekal v Knjižnici Mirana Jarca. (Foto: M. M.)

Izidor Jerala in Gregor Macedoni sta danes na rotovžu predstavila četrtkov Urbani forum, ki bo potekal v Knjižnici Mirana Jarca. (Foto: M. M.)

Kot sta na današnji novinarski konferenci povedala novomeški župan Gregor Macedoni, tudi aktualni predsednik ZMOS, in pa Izidor Jerala, podsekretar za prostorsko načrtovanje na MO Novo mesto, so evropske smernice tako glede trajnostne mobilnosti kot podnebnih ukrepov znane, naša država pa tovrstne strategije sprejema prepočasi in ne tako celovito, kot bi si to v posamičnih mestih, predvsem regijskih središčih želeli.

»Na ravni države govorimo o zgolj enem strateškem železniškem projektu, tj. drugem tiru. Nimamo pa odgovora na vprašanje, kako bolje povezati regijska središča, kjer je največ stanovalcev in delovnih mest in kjer ne more biti edini odgovor zgolj širitev cest,« je dejal Macedoni in spomnil na povezovanje mest od hrvaškega Karlovca do Ljubljane pri revitalizaciji železniške povezave. »Glavni doprinos tega Urbanega foruma naj bi bil bolj celovit in strateško usmerjen nacionalni dokument na tem področju,« je še dodal.

Tudi Jerala je dejal, da država snuje zgolj posamične tehnične posodobitve, nihče pa se denimo ne vpraša, kdaj bomo lahko z vlakom iz Novega mesta do Ljubljane prispeli v eni uri in ali je denimo proga skozi Zidani most še vedno tista, ki naj bi predstavljala glavno povezavo z jugom, ko pa se je razvoj gospodarskih con zgodil ob avtocestah in je vezan pretežno na motorni promet, ki ga v luči izpolnjevanja podnebnih ciljev v bodočnosti zagotovo čakajo rezi. »Zagotovo bi bila rešitev tudi v novih trasah proge, s katerimi bi povezali regijska središča in si zadali tudi časovne smernice, primerljive evropskim,« je rekel in nadaljeval, da bodo na forumu spregovorili predstavniki pristojnega ministrstva, ZMOS, nevladne Koalicije za trajnostno prometno politiko idr.

‹ nazaj

Komentarji (3)

11.11.2019 2 (2) (0)Ocenimiha 
Jst mislim da nikoli, niti ne tedaj ... Sicer 60 minut za 60 km je še vedno veliko, vendar bi bilo po mojem še vedno sprejemljivo z določenimi zadevami. Prvo kot prvo je treba nabavit nove vlake ki ne bodo tako ropotali (ne vem, kaj mislijo s temi ropotajočimi dizli - ob pol petih zjutraj zbujajo pol mesta) bodo imeli boljše vzmetenje, klimo, wi-fi ...., to kar imajo v normalnem svetu.
11.11.2019 4 (4) (0)OceniJožko 
Po trasi sedanje proge - nikoli ! Ne bo pomagala nobena prenova tako ovinkaste proge ne nova vozila. Pomagala bi samo nova trasa, ki je v tem času čista utopija, saj se nikakor ne morejo zmenit niti glede drugega tira proti Kopru. Razpravljati o tem projektu kakorkoli drugače, dokazuje, da se na te zadeve sploh ne razumejo. Vseeno pa je lepo, da se zberejo skupaj tam okoli martinovega in kakšno rečejo :-))
12.11.2019 1 (1) (0)Ocenimiha 
No ja, zeleni vlak je včasih vozil v LJ 1 uro in 20 minut, s tem da se je ustavil vmes samo v Trebnjem, Grosuplju in Rakovniku, za Ivančno gorico nisem prepričan... Tako da načeloma s posodobitvijo vlakov bi se to morda celo dalo storiti ob pogoju da se ustavlja samo na omenjenih postajah. Se pa strinjam, da bi bilo treba narediti kaj na infrastrukturi in pa varnosti. Sedajšna trasa je neugodna tudi iz tega vidika, saj vozi čez vasi ....

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava