gospodarstvo

Renault bo ukinil 15.000 delovnih mest, Revoza na seznamu ni

29.5.2020 | 08:35 | B. B.

Foto: B. B., arhiv

Foto: B. B., arhiv

Pariz - Francoski avtomobilski proizvajalec Renault, pod katerega okrilje sodi tudi novomeški Revoz, je danes sporočil, da bo skladno z dve milijardi evrov vrednim varčevalnim programom v prihodnjih treh letih po svetu ukinil skoraj 15.000 delovnih mest, od tega 4600 v Franciji.

"Ta načrt je ključen," je informacijo po poročanju francoske tiskovne agencije AFP pospremila začasna generalna izvršna direktorica Clotilde Delbos.

Avtomobilska industrija se je zaradi pandemije novega koronavirusa znašla v hudih težavah. Povpraševanje je namreč strmoglavilo.

Na seznamu tovarn, v katerih je predvideno prestrukturiranje, ni Revoza, so nam povedali v novomeški tovarni vozil.

Krčijo stroške

Danes predstavljeni program Renaulta ima več elementov. Med drugim predvideva izboljšanje učinkovitosti in krčenje inženirskih stroškov, s čimer naj bi privarčevali 800 milijonov evrov. Optimizacija virov se v tem delu naslanja na razvoj strateških tehnologij z visoko dodano vrednostjo in večji poudarek na digitalizaciji.

Nadaljnjih 650 milijonov evrov naj bi Renault privarčeval z optimizacijo proizvodnje. V tej luči pričakuje zmanjšanje svetovne proizvodnje s štirih milijonov vozil v letu 2019 na 3,3 milijona vozil do leta 2024. V načrtu je tudi opustitev širitve v Maroku in Romuniji, preučili pa bodo še, kaj in kako s proizvodnjo v Rusiji. Spremembe se obetajo tudi v tovarnah v Franciji.

Revoza med tovarnami, ki jih čaka prestrukturiranje, ne omenjajo. Revozov sindikalist Slavko Pungeršič je s tem zadovoljen in upa, da bo tako tudi ostalo.

Protesti v Franciji

V francoskih tovarnah naj bi bil v prihodnje poudarek na strateških poslih, vezanih na električna vozila, lahka komercialna vozila, krožno gospodarstvo in inovacije z visoko dodano vrednostjo. Prav to naj bi predstavljalo temelj okrevanja.

Poleg tega naj bi francoski avtomobilski velikan 700 milijonov evrov prihranil z optimizacijo splošnih in tržnih stroškov.

Hkrati naj bi prihranke dosegel še s preusmeritvijo aktivnosti, pri čemer naj bi poskrbel za bolj primerno razporeditev virov. To naj bi zadevalo tako njegovo evropsko distribucijsko mrežo kot sistem na Kitajskem.

Varčevalni program, katerega implementacija naj bi bila skupaj vredna 1,2 milijarde evrov, bo vodstvo Renaulta zdaj predstavilo sindikatom. V Franciji se sicer že nekaj časa vrstijo zaskrbljeni odzivi delavcev in predstavnikov lokalnih oblasti, ki se bojijo odpuščanj.

Pred tovarno v južnem predmestju Pariza Choisy-le-Roi, ki naj bi jo do leta 2022 zaprli, se jih je po navedbah AFP danes zbralo okoli 100 zaposlenih, ki so vodstvu družbe očitali, da so za poslovne težave izvedeli iz medijev.

Vlada pomoč pogojuje

Renault se sicer pogaja tudi s francosko vlado glede možnosti posojila v višini petih milijard evrov. A vlada pomoč pogojuje s tem, da bi delovna mesta in proizvodnja ostali v Franciji. Država pa podjetje tudi prepričuje, naj se pridruži evropski iniciativi za električne avtomobile. Francija ima v Renaultu 15-odstotni lastniški delež.

Zaradi pandemije novega koronavirusa se je v zadnjem času v hudih težavah znašla celotna avtomobilska industrija. Povpraševanje je namreč strmoglavilo, mnoga podjetja so morala začasno prekiniti proizvodnjo.

‹ nazaj

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava