Odprto pismo novomeškemu županu: Zakaj Dars skriva javno študijo?

18.6.2020 | 10:40

Tretja razvojna os bi v Mačkovcu in Ločni potekala tik ob stanovanjskih  hišah in ločila ta del Novega mesta na dva dela, zaradi gradnje pa bo predvidoma za štiri leta zaprt tudi avtocestni priključek Novo mesto - vzhod. (Vizualizacija:  3ROS-jug)

Tretja razvojna os bi v Mačkovcu in Ločni potekala tik ob stanovanjskih hišah in ločila ta del Novega mesta na dva dela, zaradi gradnje pa bo predvidoma za štiri leta zaprt tudi avtocestni priključek Novo mesto - vzhod. (Vizualizacija: 3ROS-jug)

Novo mesto - Civilna iniciativa tretja razvojna os-jug (3ROS-jug), ki je letos nastala na pobudo krajanov KS Ločna – Mačkovec in ki šteje več kot 370 prebivalcev Novega mesta in sosednjih občin, je na novomeškega župana Gregorja Macedonija včeraj naslovila odprto pismo, v katerem ga sprašuje o vlogi in stališčih občine glede načrtovanje gradnje prvega odseka tretje razvojne osi na območju avtocestnega priključka Novo mesto – vzhod.

Pismo, pod katerega je podpisana predstavnica 3ROS-jug Mateja Jaklič, v nadaljevanju objavljamo v celoti:

"Spoštovani župan mag. Gregor Macedoni.

V članku z dne 12. 6. 2020, dostopnem na spletni povezavi: https://www.24ur.com/novice/slovenija/dars-pozval-k-oddaji-ponudb.html smo zasledili, da velenjski župan v zvezi z gradnjo tretje razvojne osi na severu, od Dars d.d. zahteva, da občino redno obvešča o tem, kako je s projektiranjem hitre ceste skozi naselje in da mu Dars d.d posreduje prometno študijo s predvidenimi obremenitvami lokalnih cest v času gradnje.

Znano je, da naj bi se z gradnjo tretje razvojne osi-jug (v nadaljevanju 3ROS-jug) v Novem mestu poseglo v obstoječi avtocestni priključek NM-vzhod, zaradi česar bo ta zaprt 4 leta. Za predmetno rešitev poteka 3ROS-jug ni bila izdelana nobena študija variant, ki bi vključevala presojo ustreznosti umestitve 3ROS-jug v mestni prostor s posegom v obstoječi priključek AC NM-vzhod (okoljski, prostorski, gradbeno-tehnični, ekonomski in prometni vidik). Na to zelo veliko pomanjkljivost prostorskega načrtovanja smo opozarjali predstavnike državne in lokalne oblasti že leta 2011, t.j. v času javne razgrnitve, za nas že takrat spornega, osnutka državnega prostorskega načrta.

Zaradi zaprtja priključka NM-vzhod bi bilo namreč treba za 4 leta vse delovne migracije in poti speljati čez preostali priključek (NM-zahod) in druge lokalne ceste. To pa bo z emisijami in hrupom nedvomno močno vplivalo na lokalno prebivalstvo. Kje bo potekal ves preusmerjeni promet? Kako se bo organiziralo življenje Novomeščanov? Kje, kdaj in koliko časa se pričakujejo zastoji? Kako bodo organizirane intervencijske poti (glede na širino obstoječih lokalnih cest)? Na ta in še druga vprašanja naj bi odgovorila Študija prometa v času gradnje 3. razvojne osi jug na odseku od AC A2 Ljubljana – Obrežje priključek Novo mesto vzhod do priključka Osredek (v nadaljevanju Študija prometa), ki naj bi bila že recenzirana.

Investitor (Dars d.d.) je Študijo prometa predstavil zgolj nekaterim predstavnikom novomeškega gospodarstva, ostala javnost pa ni imela možnosti sodelovanja pri njeni predstavitvi. To pa je sporno, ker je dne 12. 6. 2020 Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP), na svoji spletni strani objavil odločbo št. 090-72/2020 z dne 4. 6. 2020 , s katero je odločil, da Študija prometa predstavlja okoljski podatek, ki je absolutno javen. To pomeni, ne le, da bi morali biti izsledki študije prometa del Poročila o vplivih na okolje, ki je podlaga za izdajo okoljevarstvenega soglasja, ki pred Agencijo RS za okolje traja že več kot dve leti. Ampak bi morala biti Študija prometa že v maju 2019, skupaj s Poročilom o vplivih na okolje, gradivo javne razgrnitve. Tega pomembnega okoljskega in ekonomskega podatka pa nam investitor še vedno noče razkriti.

Zato nas zanima:

1.Ali ste kot župan občine, ki bo neposredno zelo prizadeta z gradnjo 3ROS-jug in kot predsednik Združenja mestnih občin Slovenije, po zgledu ostalih županov, od Dars d.d. zahtevali posredovanje Študije prometa? Če niste, zakaj ne? Če ste, kdaj jo boste predstavili javnosti?

2.Zakaj se kot občina, ki bo, če bo do gradnje prišlo, z gradnjo in uporabo ceste neposredno prizadeta z okoljskega, prostorskega, ekonomskega vidika, niste vključili v postopek izdaje okoljevarstvenega soglasja?

3.Zakaj se zavzemate za rešitev, ki predvideva gradbeni poseg v obstoječi priključek AC NM-vzhod, zaradi česar bi bila 4 leta prizadeta tako prebivalstvo kot gospodarstvo Novega mesta?

4.Zakaj se ne zavzemate za rešitev, ki je bila potrjena s Sklepom Vlade RS v letu 2009, ki je še danes veljaven in ki predvideva gradnjo mestne obvoznice na vzhodu Novega mesta brez poseganja v obstoječ priključek AC NM-vzhod?

5.Ali ste na Dars d.d. že prenesli vaša zemljišča oziroma jih prodali za potrebe gradnje in če ne, zakaj ne? V javnosti se namreč pojavljajo izjave politikov in odločevalcev, da nekaj prebivalcev zavira izdajo dovoljenj in s tem gradnjo, ko pa vemo, da v resnici gradnjo v prvi vrsti zavirajo ravno nepridobljena lastninska pravica na zemljiščih za gradnjo in investitor sam s pomanjkljivo dokumentacijo, ki jo že dve leti dopolnjuje na Agenciji RS za okolje?

Za odgovore se vam vnaprej zahvaljujemo in vas lepo pozdravljamo."

B. B.

Komentarji (7)

19.6.2020–6   (2)   (8)   Ocenidaljinec23 
gospa se z vsemi sredstvi trudi onemogočit razvoj Novega mesta za nadaljnih 100 let...
19.6.2020 9   (9)   (0)   OceniTrue Truic 
Gospa pać legitimno in demokratično terja odgovore na svoja vprašanja. To prične kulturno in jasno....ne vem kaj je tu spornega ? NM "občinska Kabala" je v rassulu, zato ji je težko odgovarjati transparentno, brez možnosti manipuliranja. Tudi to je jasno..."duši" se vsak dan bolj v podobnih - predvsem pravnih vprašanjih...
19.6.2020 6   (7)   (1)   OceniPaf Dedi 
gospod/gospa daljinec23, najprej se pozanimajte, kaj bi pomenila gradnja za Novo mesto. Vam bom na hitro razložil: - prometni kolaps v času gradnje (predvidena so 4 leta gradnje). Poglejte samo zdajšnjo zaporo Šmarješke ceste, kakšni zastoji se pojavljajo, da potrebuješ 45 minut z avtobusom iz centra do Mačkovca, pa to ni s tem, kar se predvideva NIČ. Potem bo zaprta tudi zgornja cesta mimo Qlandie in AC priključek NM vzhod... - Že tako preobremenjeno okolje na območju celotnega Novega mesta bo potem s takšno tranzitno cesto obremenjeno čez vse dopustne meje. Preberite si Poročilo o vplivih na okolje, kjer ugotavljajo, da bodo vsi vplivi (zelo) veliki, z nekimi kvazi ukrepi pa bodo "nebistveni"... Papir prenese vse napisano, briga jih, kako bo to vplivalo na okoliške prebivalce. - Ta cesta, ki jo politiki in vpleteni zelo zavajujoče označujejo za "obvoznico", ki naj bi razbremenila mestni promet to niti slučajno ni. To bo (plačljiva) avtocesta, po kateri bo potekal tranzit iz Balkana proti severu Evrope. Nihče od prebivalcev mesta je ne bo uporabljal za dostop iz enega na drugi konec mesta, razen tistih, ki že sedaj uporabljajo avtocesto za dostop do bližnjih in daljnih krajev kjer delajo. - edina pozitivna lastnost gradnje bi bila povezanost z Belo krajino, vendar to spet ni prioriteta pristojnih, saj se zaenkrat načrtuje samo krak do Revoza. Povezava Bele krajine ni predvidena v kratkoročnih planih. Pa tudi, če je to edina dobra lastnost, bi bila lahko speljana drugače, z veliko manjšimi negativnimi posledicami za prebivalstvo. Za več informacij pa si poglejte na spletno stran civilne iniciative, kjer je vse veliko bolj podrobno opisano, vključno s kronologijo dogajanja.
19.6.2020 1   (3)   (2)   Ocenimiha 
Ma sej vse lepo in prav, samo zakaj so to naredili tik pred zdajci? Saj so imeli za ta vprašanja 10 let časa... Ta projekt bo zarad tega propadel, v NM imamo pa prometni kolaps. Pa mimogrede, tudi drugim so delali te ceste čez parcele in soseske, pa ni bilo nikjer takega rompopoma. Niso tole nič kaj preveč državotvorna dejanja, če se mene vpraša.
20.6.2020–1   (2)   (3)   Ocenidaljinec23 
@Paf dedi nekaj je treba pač žrtvovat v prid razvoja, gospa Jaklič pa minira projekt za naslednjih 100 let, minira belokranjce, minira razvoj že tako slabo razvitega mesta, zaradi nekaj več prometa, ki ga roko na srce tretja razvojna os rešuje, ja 4 leta bo treba potrpet, bo pa potem boljše dvakrat ni za rečt, da za civilno iniciativo stoji kdo iz qlandije ali celo krke...demokracija res ni za dolenjce!
21.6.2020 2   (2)   (0)   OceniBiciklist2 
Najboljš da se žrtvuje kakšno občinsko ovco. Kaj bo novo mesto s to obvoznico-avtocesto, ko ta sploh nima predvidene kolesarske poti. Koristila bo samo tistim, ki dnevno migrirajo v ljubljano pa tistim revozovskim tovrnjakom in to je to. Miniranje projekta pa se dogaja že od samega začetka, ko je dragi župan na mesta imenoval nestrokoven kader, ki očitno niti enega projekta ne znajo izpeljati pravilno. Revež še eno brv ni uspel postavit, pa je bilo nebroj natečajev, razpisov, stiskov rok, ljubavnih pisem in slikanja pri podpisih pogodb. Pa iz tega vse skupaj ne bo nič, denarja ni, mesto pa je že propadlo. Vse kar ostane je še hvaljenje s projekti ki so jih naredili drugi, sedaj pa tudi tega ne more več - ker je zmanjkalo. Revoz bo rekel hvala in nasvidenje, lokalni s.p. jevci ki so odvisni od njega pa bodo viseli po drevesih. Lepa je prihodnost tega mesta Goga, pa nič kaj manj zanimivo in noro kakor v pripovedkah. Plačani sljinavci pa skrbno spremljajo dogajanje.
21.6.2020 1   (1)   (0)   Ocenimiha 
Mimogrede, zakaj bi moral biti vzhodni priključek zaprt 4 leta? Meni je tole nepojemljivo, po mojem je to buča? Samo da spomnim hitra cesta od Ljubljane do Zagreba je bila narejena prej kot v enem letu, zakaj je tu potrebno zadevo zapreti za 4 leta? No morda pa vseeno se to lahko zgodi če so delali tisti rondo za šmihelskim mostom skoraj 3 leta.... Ampak še enkrat to ni normalno, to je delo za kak mesec ali dva... Morda je najbolje, da se za to delo izbere Kitajce, oni bodo to že znali uredit, tako kot treba.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava