Do septembra prihodnje leto težko pričakovana brv Irča vas

12.7.2021 | 14:15

Idejno rešitev so izbrali na javnem natečaju leta 2017. Pohodno površino  bodo namestili na jeklenice, brv pa bo Krko premostila v enem zamahu,  brez posegov v rečno strugo. (Vizualizacija: Pipenbaher inženirji)

Idejno rešitev so izbrali na javnem natečaju leta 2017. Pohodno površino bodo namestili na jeklenice, brv pa bo Krko premostila v enem zamahu, brez posegov v rečno strugo. (Vizualizacija: Pipenbaher inženirji)

Novomeški župan Gregor Macedoni in predsednik uprave novomeškega CGP Martin Gosenca sta danes podpisala pogodbo za gradnjo brvi Irča vas. (Foto: M. Ž.)

Novomeški župan Gregor Macedoni in predsednik uprave novomeškega CGP Martin Gosenca sta danes podpisala pogodbo za gradnjo brvi Irča vas. (Foto: M. Ž.)

Novo mesto - Novomeški župan Gregor Macedoni in predsednik uprave izbranega izvajalca novomeškega CGP Martin Gosenca sta danes v Hiši Fink podpisala pogodbo za gradnjo težko pričakovane in dolgo napovedovane brvi Irča vas. Kot je znano, se je vse skupaj zavleklo zaradi lastniških razmerij na levem bregu, sredi junija pa je občina s sodbo upravnega sodišča dobila že trinajsto formalno potrditev njihovih postopkov in s tem možnost za začetek gradnje. Brv za pešce in kolesarje, ki bo dolga 120 metrov in široka 3,5 metra, bo umeščena na okljuku reke Krke.

Kot je ob podpisu dejal župan, gre za tehnično in arhitekturno ambiciozen projekt. Na arhitekturnem natečaju je bila izbrana rešitev mednarodno uveljavljenega snovalca mostov Marjana Pipenbaherja, ki je projektiral tudi bodočo brv in nov most v Ločni v sklopu tretje razvojen osi pa tudi brv Loka-Kandija. Tako bodo z minimalnim posegom v naravo povezali bregova reke Krke oz. dva pomembna mestna predela - na enem bregu eno največjih stanovanjskih sosesk na Drski, na drugi strani pa razvijajoče se bršljinsko zaledje s Češčo vasjo in Podbreznikom, kjer se nahaja tudi Olimpijski center Novo mesto. S tem bo dolenjska prestolnica dobila tudi razširila sprehajalnih oz. rekreativnih poti, ki bodo peljale ob reki Krki čez brv v Portoval, mestni gozd, ki je priljubljena rekreacijska točka Novomeščanov.

Uporabili bodo tehnologijo prednapete lahke kovinske konstrukcije, ki bo na obeh bregovih sidrana v betonske stebre, ti pa v kamnito podlogo same zemljino. Brv se bo vila visoko nad Krko, v kateri ne bo nobenih posegov, je pojasnil Gosenca in pridal, da bo lepa referenca tako za njihovo podjetje kot za samo občino. Vrednost izvajalske pogodbe je nekaj več kot 2,1 milijona evrov (z DDV), od tega bosta Evropski kohezijski sklad in država prispevala nekaj manj kot 880.000 evrov. Uvedba v delo sledi v teh dneh, previden zaključek pa je v septembru prihodnje leto.

Poleg omenjene brvi bodo po besedah Macedonija v nadaljevanju uredili tudi varno kolesarsko povezavo od denimo gostilne Čefidelj na bršljinski strani do osnovne šole Drska. Tudi za ta projekt ima novomeška občina že pridobljen evropski denar.

M. Ž.

Zvočni zapisi

Novomeški župan Gregor Macedoni o gradnji rečne brvi in kolesarske steze v Irči vasi

Komentarji (7)

12.7.2021–1   (1)   (2)   Ocenimiha 
To. Komaj čakam. To bo ena redkih uporabnih zadev zadnje čase. Škoda da se niso prej tega lotili.
12.7.2021 3   (4)   (1)   OceniIvan 
Težko pričakovan je most preko katerega bodo šla tudi vozila in ne brv za pešce, ki jim je vseeno kako dolgo hodijo, če se že sprehajajo!
12.7.2021Ocenimiha 
Tudi most seveda, samo tistega ne bomo videli. Brv mi je v redu zarad bicikla, saj imam neprometne kolovoze in ceste do Straže (seveda je vse to označeno kot kolesarska steza z rdečimi tablicami).
13.7.2021–2   (2)   (4)   Ocenidaljinec23 
@Ivan predstavnik podgurcev, kar ni dizel je v smeti
22.7.2021 1   (1)   (0)   OceniIvan 
Ja "Daljinček", drži! Gremo se nekakšen razvoj, skrbimo za zeleno in čisto okolje, a po mestu in teh nekaj ubogih mostovih se nam vsakodnevno furajo težki tovornjaki v enormnih količinah! Ne razumem bedakov, ki tečejo in se sprehajajo ob teh mestnih cestah, kjer je vse zasmrajeno in hrupno, namesto, da bi rekli županu, naj pospešeno gradi obvoznice in spravi to iz mesta! On pa gradi pofu... bazene in brvi! Kot da ni vseeno ali greš do Straže preko Prečne ali Srebrnič, če si že s kolesom ali se sprehajaš!
22.7.2021 1   (1)   (0)   OceniIvan 
Bazeni v Dolenjskih Toplicah in Šmarjeških Toplicah pa prazni, ko smo že pri trapastih bazenih! Zakup bazenov za občane v toplicah za dva dni v tednu in obdobje nekaj let verjetno ne bi dosegel 10% cene izgradnje bazena v Češči vasi! Koliko na mesec že stane samo prekleto napihovanje balona v Češči vasi?
22.7.2021Ocenimiha 
no kakorkoli že, z biciklom do Straže po cesti mimo Srebrnič ne svetujem, ker je postala zelo nevarna. Se pa strinjam s obvoznicami in morda še kako cesto. Recimo promet po Šmihelu, Regerči vasi in Jedinščici je katastrofa. Pa tudi na splošno samo z obvoznico se tako prometno stanje ki je trenutno v mestu ne bo rešilo. Trenutno samo dva mosta čez Krko za mesto z okoli 25 tisoč ljudi, pa še ene 10 tisoč iz zaledja ni dovolj. Zaradi tega je celoten promet v mestu skoncentriran na nekaj točk. Najbrž res drži tisto, če sam kraj vsebuje zaselke vasi, je tut sam kraj to....

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava