dolenjska

Tretja razvojna os bo še počakala, vložena je tožba

6.12.2021 | 20:30 | I. Vidmar

Simulacija sporne izvedbe hitre ceste tretje razvojne osi s potekom nad Šmarješko cesto (vir: CI 3ROS-jug)

Simulacija sporne izvedbe hitre ceste tretje razvojne osi s potekom nad Šmarješko cesto (vir: CI 3ROS-jug)

Novo mesto - Odkar je 21. oktobra Dars dobil gradbeno dovoljenje za prvi odsek hitre ceste na južnem delu tretje razvojne osi od avtocestnega odcepa Novo mesto vzhod do Osredka oziroma tovarne Revoz, je v zraku viselo vprašanje, ali bo na izdano dovoljenje Civilna iniciativa 3ROS-jug, ki nasprotuje načrtovani varianti poteka ceste, vložila tožbo, kar bi zamaknilo začetek gradnje, ki naj bi se, če bi gradbeno dovoljenje ta mesec postalo pravnomočno, začela predvidoma ob koncu zime. Zdaj tega vprašanja ni več, saj je Civilna iniciativa 3ROS-jug danes vložila tožbo na izdano gradbeno dovoljenje, ki tako še nekaj časa ne bo pravnomočno, ali pa morda sploh ne bo.

Kot so nam sporočili iz Civilne iniciative 3ROS-jug, so danes na Upravno sodišče vložili tožbo zoper gradbeno dovoljenje za gradnjo južnega dela 3. razvojne osi (1. in 2. etapa), ker je Ministrstvo za okolje in prostor družbi Dars dovolilo gradnjo štiripasovne daljinske tranzitne ceste skozi ulice in naselja Novega mesta in ne mimo Novega mesta, kot je to, kot navajajo: »pogosto zavajajoče predstavljeno javnosti in medijem celo s strani novomeškega župana.«

Dars je že izvedel postopek javnega naročila za izbiro izvajalca gradbenih del po omejenem postopku, po katerem se je v prvi fazi preverjalo sposobnost ponudnikov za ta odsek, odločitev pa je pravnomočna. V kolikor ne bi bilo vložene tožbe, bi Dars v naslednjih dneh že lahko začel drugo fazo postopka javnega naročanja, v kateri bi bili ponudniki, ki jim je bila priznana sposobnost, pozvani k predložitvi ponudb. V kolikor bi bilo gradbeno dovoljenje pravnomočno, kar pa se zaradi vložene tožbe ne bo zgodilo, bi gradnja štiripasovne hitre ceste lahko stekla najpozneje v začetku pomladi prihodnje leto, predvideni čas gradnje omenjenega odseka pa je bil 48 mesecev. Najvišja dopustna vrednost gradbenih del je 102,5 milijona evrov.

Pravnomočnost gradbenega dovoljenja je zdaj odmaknjena v nedoločeno prihodnost. Ne glede na izid sodnih postopkov v zvezi z gradbenim dovoljenjem za prvi odsek hitre ceste na južnem delu tretje razvojne osi od avtocestnega odcepa Novo mesto vzhod do Osredka pa lahko investitorji nadaljujejo z načrtovanjem in morebitno gradnjo nadaljevanja južnega dela tretje razvojne osi od Osredka s predorom pod Gorjanci do mednarodnega mejnega prehoda Metlika, kjer zaenkrat ni pričakovati podobnih zapletov, bi pa ta cesta močno olajšala življenje ljudi ob Kolpi in delovanje belokranjskega gospodarstva, ki ga slabe prometne povezave z osrednjo Slovenijo zelo omejujejo.

‹ nazaj

Komentarji (14)

6.12.2021 3 (5) (2)Ocenimiha 
ha ha ha ha... sem se že ustrašil, da bom tole doživel :) jou jou ha ha ha
7.12.2021 4 (12) (8)OceniBigBoss 
Katastrofa. Kako lahko majhna skupina ljudi ovira razvoj celotnega mesta.
7.12.2021–3 (16) (19)OceniMarkus 
Čestitke prebivalcem Novega mesta, ki se borijo za svoje zdravo življenjsko in so proti umeščanju avtoceste skozi njihove ulice! Marsikdo ne ve, da so bile s strani strokovnjakov predlagane številne različice te ceste ob robu Novega mesta (tudi s strani stroke) in ne skozi mesto, ki pa jih je investitor žal zavrnil. Če bi bila država in takrat bolj pripravljena prisluhniti ljudem, ne pa samo izsiljevati in vsiljevati svojo različico, danes teh težav ne bi imeli.
7.12.2021 5 (12) (7)Ocenimiha 
To ne bo avtocesta, kvečjemu hitra cesta. Pa morda še to ne. Dvomim da bo dovoljena hitrost na tej cesti 110km/h. Še posebej bo hitrost omejena na tem odseku ker gre za priključek. Kot drugo "skozi mesto"?? Tisti del je meni periferija, tako kot Ratež. Če bi se vsi "borili" za svoje ulice, se ti ne bi mogel niti z biciklom voziti po tej vele vasi....
7.12.2021 5 (11) (6)Ocenimihecc1 
Nujno rabimo spremembo zakonodaje, da se konča teror vaških kekcev.
8.12.2021–1 (5) (6)Oceniokoljska.pisarna@rovo.si 
V ROVO se ne strinjamo, da je v predmetni zadevi na Upravno sodišče vložena tožba zoper gradbeno dovoljenje za gradnjo južnega dela 3. razvojne osi (1. in 2. etapa), samo zaradi tega, ker je Ministrstvo za okolje in prostor družbi Dars dovolilo gradnjo štiripasovne daljinske tranzitne ceste skozi ulice in naselja Novega mesta. Strinjamo pa se, da je zdaj pravnomočnost gradbenega dovoljenja odmaknjena v nedoločeno prihodnost. Zakaj? Zato, ker nas v MOP v času osnutka pridobivanja GD in kasneje pri ustni obravnavi enako kot v primeru Mokrice, niso jemali resno oz. vse naše pripombe so brezpredmetno zavrnili kjer je vlada RS tudi na osnovi tega projekta dobila bumerang EK iz Bruslja in sicer zavrnitev nepovratnih sredstev 3 milijard evrov iz naslova ne uresničevanja zelene politike. Namreč naša naloga nevladne okoljevarstvene organizacije, da obveščamo vsako vlado in opozarjamo, da na področju ravnanja z odpadki in obveščamo pristojne inštitucije, da te ne delujejo v skladu z okoljsko zakonodajo ampak le v skladu z vladnimi navodili. V omenjenem primeru smo na osnovi projektne dokumentacije ugotovili, da se bodo eklatantno uničevali obstoječi ponori ogljika, brez predhodnih ustreznih navodil ali mnenj v gradbenem dovoljenju o zmanjševanju ogljičnega odtisa. Saj številne ocene, kazalci in podatki EEA o tleh, zemljiščih, ekosistemih, kmetijstvu, gozdarstvu, zeleni infrastrukturi in drugih temah so prav tako tesno povezani s podnebnimi spremembami. O MONM in tamkajšnjim svetnikom pa samo toliko, da ne živimo več v bivši državi kjer so bili za okolje podobno škodljivi projekti v OPN-jih v občinskih svetih sprejeti z veliko večino za, pa ne mislimo samo predmetno 3. raz. Os tu so še Krka parkirišča, odlagališče Prepih itd. Skratka naredijo vse, da so bolj všečni v javnosti in kapitalu. Očitno je bil g. župan v tem primeru preveč samozavesten s svojim komunikacijskim šumom do lokalne skupnosti in velikim egom ali po tihem soglašanjem do vladnih odločitev v škodo narave bivanja na tem območju. O.P., Mojca !
8.12.2021 4 (10) (6)Ocenimiha 
Aha tako je potem to. Malo ste užaljeni ker vas ne jemljemo preveč resno, al kako?? No ja, Ljudje si želimo te ceste in to tam kjer je načrtovana in to včeraj. Mesto je prenasičeno z tranzitnim in tovornim prometom. Razmislite malo v tej smeri.
8.12.2021 1 (11) (10)OceniMarkus 
Ne gre se za nikakršno užaljenost. Gre za za demokratično pravico, da državljani so-odločajo v kakšen okolju želijo živeti, namesto tega, da jim te odločitve vsiljujejo drugi. // Večina ljudi si te ceste želi, vendar NE na trasi kjer je načrtovana. Večina ne ve, da je bilo v predlogu več tras in da so celo uradni recenzenti projekta zavrnili zdaj sprejeto traso, z mnenjem, da preveč posega v samo mesto. // Res je mesto prenasičeno s tranzitom in tovornim prometom- vendar bo nova hitra cesta to stanje še poslabšala, saj bo v mesto pripeljala dodatni tranzitni promet. // Dokumentacija namreč predvideva, da se bo cesta navezovala na mednarodne transportne koridorje. Če lahko tu dodam besede Franci Bratkoviča iz Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele Krajine, ki je dejal, da bo 3. os v veliki meri(!) tudi tranzitna cesta. // In da to dodatno potrjuje tudi okoljsko poročilo, ki navaja da bo samo na odseku nove hitre ceste "AC – Cikava" število težkih tovornih vozil do leta 2035 naraslo preko 25.000/dan. // Ali si to res želimo znotraj meja našega mesta, če je možnost to izvesti izven njih?
9.12.2021 4 (4) (0)OceniJožko 
Kar bo s to cesto, takoj po odprtju prinesel tranzit, si ne moremo predstavljati. Ali pač, samo treba se je malček ustaviti in premisliti in takoj bo ugotovljeno, da bi blo že včeraj pričeti z načrtovanjem še ene take vzporedne ceste, prepozno. Kolona od Nm do Metlike. Tranzitu ne moreš preprečiti iskanje bližnjic. Hudo bo.
14.12.2021 6 (7) (1)OceniDamDam 
Cesto rabimo. Vendar MIMO mesta. A je vodstvo Nm res tako kratkovidno, da ne razmislja k nadaljnjem razvoju. Kje v SLO gre AC skozi mesto? Se v MB so jo preusmerili in zgradili novo? Zakaj je Ljubljani vedno skoda denarja za Dolenjsko? Ta cesta ni bapredek ampak poslabsanje razmer za ze tako in tako prevec onesnazeno Novo mesto.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava