Preboj Radna vas: Gradbeni inšpektor zapira novo cesto

19.1.2023 | 11:00

Takole so Aleš Zaviršek iz podjetja Rekon, nekdanji župan Občine Mokronog - Trebelno Anton Maver in predsednik nekdanjega sveta KS Trebelno Anton Cvetan po slavnostnem prerezu traku ob odprtju preboja Radna vas zmagovito dvignili roke v zrak. (Foto: R. N., arhiv DL)

Preden zapelješ po preboju Radna vas, table opozarjajo, da je tam še vedno gradbišče. (Foto: R. N.)

Obstoječo cesto mimo preboja so zaradi posedanja terena zaprli za promet. (Foto: R. N.)

Radna vas - Občina Mokronog - Trebelno prejela odločbo gradbenega inšpektorja, da morajo nemudoma zapreti pred kratkim odprti odsek ceste skozi preboj Radna vas – V projekt, ki naj bi se sam financiral, je občina v letih gradnje vložila skoraj 450.000 evrov – Stara cesta je nevarna

Konec oktobra je po dolgih letih čakanja vendarle stekel promet po približno pol kilometra dolgi novi lokalni cesti skozi tako imenovani preboj Radna vas. A Občina Mokronog - Trebelno je pred tednom dni prejela odločbo gradbenega inšpektorja, da mora odsek nemudoma zapreti, saj je bila cesta predana v uporabo brez pridobljenega uporabnega dovoljenja.

O tem je občinski svet na zadnji seji seznanil novi župan mag. Franc Glušič. Po njegovih besedah se gradbeni inšpektor sklicuje na gradbeni zakon, saj na preboju Radna vas dela še niso končana; trajala naj bi do konca naslednjega leta. Ko so cesto slovesno predali namenu, je bil vzpostavljen začasen prometni režim. »Gradbeni inšpektor zahteva takojšnje zaprtje ceste; če tega ne bomo sami naredili, bo to naredil on na naše stroške. Pa še kakšna kazen nas lahko ob tem doleti,« je povedal Glušič.

Kdaj bodo zaprli odsek, še ne vedo natančno, poročamo v današnjem novem, tiskanem Dolenjskem listu. O tem bodo obvestili občane in seveda tudi uredili obvoz. Skozi preboj Radna vas pelje tudi šolski avtobus, tako da morajo urediti kar nekaj stvari.

Ampak zakaj se je sploh zapletlo, če pa so pri izdaji elaborata o začasnem prometnem režimu skozi preboj Radna vas sodelovale različne institucije, tudi policija, in so se s tem strinjale? So cesto zaradi lokalnih volitev odprli prehitro?

Kakšna je sicer zgodovina tega projekta, ki se je začel že v letu 2008, kakšna vprašanja so se porajala zaradi stroškov, in zakaj so okoljevarsteniki že pred časom vložili kazenske ovadbe zoper odgovorne?

Odgovore na ta in podobna vprašanja smo torej poiskali v tiskanem Dolenjcu. Če ga niste prejeli v poštni nabiralnik, ga najdete pri prodajalcih časopisa.

Rok Nose

Komentarji (2)

12d nazajOceniJožko 
Skoraj tri mesece je rabil inšpektor za izdajo odločbe, ki NE temelji na določilih ustreznega zakona. Tri mesece se je vozilo po tej cesti, ki je bistveno ustreznejša-varnejša od stare ceste, ki je nevarna za promet. Vse institucije na katere so se obrnili za soglasje, niso izrazile nasprotovanja odprtju. Inšpektor torej s to odločbo verjetno sili na ponovno uvedbo prometa po neustrezni in nevarni cesti. Ne posluži se recimo možnosti, da na tej novi cesti recimo zmanjša hitrost, postavi opozorilne table. Dela, ki niso opravljena, niso dela potrebna na cestišču ampak izven tega. Zapreti in konec debate. Ejejej :-) Pa taka gala predstava pri odprtju pred tremi meseci ...
11d nazaj—   (1)   (1)   Oceniokoljska.pisarna@rovo.si 
12 LET *KRADLI KOT SRAKE* Interesantno se nam zdi, da se vsi odgovorni katere smo v ROVO kazensko ovadili zaradi odlaganja gradbenih odpadkov in nezakonite gradnje ceste v Radni vasi, se ti sedaj vlečejo ven glede sporne gradnje, iz greznice v kateri so 12 let uživali v preprodaji pri trgovanju z peskom. Še najbolj alarmantno je, da sta omenjena gradbeni in rudarski inšpektor na naše prijave vedno gledala stran z njihovimi bednimi poročili, kljub našem 7 letnem opozarjanju, da se tu ne gradi nobena cesta ampak, da je to početje neskladna gradnja z gradbenim dovoljenjem, ki grobo posega v zaščiteno vodovarstveno območje pitne vode za Mirno Peč, katerega posledice so katastrofalne zaradi njihove požrešnosti pri pridobivanju mineralnih surovin na črno, saj so ti vrli »gradbinci« preveč izkopali za 20 m pregloboko in okoli 80 m preširoko traso ceste pri kateri lahko po Pravilniku o projektiranju cest (Uradni list RS, št. 26/06) po TSC 06.200 : 2003 višina asfalta odstopa le -+ 3m (v primeru Radna vas je to – 20 m) in brežina trase le +- 10 cm (v primeru Radna vas je to – 80 m) skratka v danem primeru Radna vas naj bi *muca popapala* kar milijon 400.000 m3 mineralne surovine in neznana oseba odložila za okoli 700.000 m3 gradbenih odpadkov na kateri naj bi izvajalec Rekon v nadaljevanju še naprej posegal z izkopi mineralne surovine. (brez dovoljenj, koordinat odvzema in rudarskega načrta) Na podlagi PZI projekta gradbenega dovoljenja št. 351-55/2007-16 in dne 19.12.2007 pri izgradnji ceste “Prestavitev lokalne ceste Poljane –Trebelno” ceste Preboj Radna vas je izvajalec družba Rekon ob končanju ceste oz. odprtju pozabil dokončati dela (???) ter položiti 868 m betonskih robnikov, 365 m drenaže,165 m cestne kanalizacije, zgraditi 868 m kamnitih kanalov, postaviti 15 kom betonskih jaškov in zgraditi nekaj čez 600 m gozdne poti zaradi dostopa do gozdov v primeru vzdrževanje in nujne gasilske poti v primeru požara. Čudna so pota gospodova a ne!!!

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava