bela krajina

Civilna iniciativa 3ROS-jug: Nismo ovira za gradnjo v Beli krajini, država zainteresirana le za HC do Revoza

6.5.2023 | 11:45

Na tretjo os jug države težko čaka. (Fotografija je arhivska, z enega od srečanj na to temo; arhiv DL)

Na tretjo os jug države težko čaka. (Fotografija je arhivska, z enega od srečanj na to temo; arhiv DL)

V Civilni iniciativi 3ROS-jug v sporočilu za javnost, s katerim naslavljajo predvsem Belokranjce, ponovno poudarjajo, da ni ovir za gradnjo 3. razvojne osi v Beli krajini in da ne držijo trditve odločevalcev, da so za zastoj krivi zapleti v Novem mestu. ''Če boste verjeli temu, potem verjamete tudi, da v Beli krajini ne more biti zgrajen noben vodovod, dokler ne bo ta zgrajen v Novem mestu,'' opozarjajo v CI, kjer menijo, da je država zainteresirana zgolj za gradnjo hitre ceste do Revoza, za predor pod Gorjanci pa pravega interesa ni. V Ci pa medtem sami med drugim predlagajo, da ''bi se moral najprej začeti graditi predor skozi Gorjance in naj se sredstva, namenjena za gradnjo 3. osi v Novem mestu, preusmerijo na 3. os za Belo krajino.''

Dopis Civilne iniciative objavljamo v celoti:

''Belokranjci, zbudite se! Vse vlade vas vlečejo za nos, ker dejansko NI OVIR ZA GRADNJO 3OSi V BELI KRAJINI!

Odločevalci že desetletje govorijo, da ni mogoče zgraditi 3. razvojne osi do Bele krajine zaradi zapletov v Novem mestu. To pa je velika laž!

Gradnja avtoceste oz. hitre ceste – 3osi (HC) se lahko začne na podlagi pravnomočnega gradbenega dovoljenja. Gradbeno dovoljenje pa se izdaja na podlagi državnega prostorskega načrta, ki ga sprejme Vlada RS.

Vlada RS je leta 2012 sprejela državni prostorski načrt za gradnjo 3osi od Novega mesta do Malin (Uredba o državnem prostorskem načrtu za državno cesto od avtoceste A2 Ljubljana–Obrežje pri Novem mestu do priključka MalineDPN NM). Ni pa sprejela prostorskega načrta od Malin do mejnega prehoda Metlika. Zakaj? Verjetno zato, ker je bila zainteresirana zgolj za gradnjo HC do Revoza.

Gradbeno dovoljenje, ki je bilo leta 2022 odpravljeno, je bilo namreč izdano na podlagi DPN NM, pa še to zgolj za gradnjo 5,5 km HC, t.j. od obstoječega priključka AC NM-vzhod do Revoza (1. in 2. etapa). Za etapi (3 in 4) od Revoza do Malin pa še niti projektna dokumentacija ni izdelana. Torej od leta 2012 še ni bilo interesa za gradnjo predora skozi Gorjance.

Belokranjci pa imate od leta 2017 svoj državni prostorski načrt (Uredba o državnem prostorskem načrtu za državno cesto od priključka Maline do mednarodnega mejnega prehoda Metlika in priključka Črnomelj jugDPN Bela krajina). Zakaj šele od leta 2017, tudi mi ne vemo. Že pred leti smo se sestali z župani Metlike, Črnomlja in Semiča v Metliki, da jih seznanimo, da bodo zaradi zgoljufane trase HC v Novem mestu problemi, zato naj pritisnejo na odgovorne v Ljubljani za čimprejšnjo pripravo dokumentacije za gradnjo 3osi z začetkom v Beli krajini.

Od leta 2017 torej Belokranjci imate svoj DPN Bela krajina in s tem podlago za odkupe zemljišč, parcelacije, izdelavo projektne dokumentacije in s tem podlage za vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja. To, da ni mogoče začeti z gradnjo 3osi v Beli krajini, dokler ne bo zgrajen del HC v Novem mestu, je nesramna laž. Zavajanje. In ustvarjanje pritiska na našo civilno iniciativo. Če boste verjeli temu, potem verjamete tudi, da v Beli krajini ne more biti zgrajen noben vodovod, dokler ne bo ta zgrajen v Novem mestu. Dejstvo je, da če bi bila država resna (beri: zainteresirana), bi se postopki za gradnjo 3osi v Beli krajini lahko začeli že zdavnaj, oziroma vsaj leta 2017, ko je bil sprejet vaš DPN Bela krajina. Novo mesto je namreč z Osrednjo Slovenijo povezano, vi pa ne. Kdo torej bolj rabi cesto? To dopovedujemo odločevalcem že vsa leta. Večkrat smo že predlagali, da:

- bi se moral najprej začeti graditi predor skozi Gorjance,
- naj se sredstva, namenjena za gradnjo 3osi v Novem mestu, preusmerijo na 3os za Belo krajino,
- naj v Novem mestu začno z gradnjo predvidene mestne obvozne ceste (ki bo najprej reševala novomeški promet), sočasno pa
 - se s strokovnimi podlagami in v sodelovanju z javnostjo poišče najustreznejša varianta poteka dela 3osi (ki bo reševala ves evropski tranzit), ki zdaj poteka skozi NM in je sporen.

Dragi Belokranjci! Ne želimo se opravičevati, ker se že 12 let borimo:

- za ohranitev še dokaj zdravega življenjskega okolja in s tem za dostojno življenje v naših domovih in domovih naših zanamcev,
- za razvoj Novega mesta, ki bi ga predvidena HC na lokaciji, ki so nam jo nezakonito vsilili, zavrla in
- za boljšo prometno ureditev Novega mesta, saj HC s potekom skozi urbano naselje Novega mesta brez priključkov na lokalne ceste ne bi rešila zastojev novomeškega prometa.

Želimo vam vse dobro in da vztrajate na čimprejšnjih aktivnostih za gradnjo 3osi na vašem območju, ker imate za to vse pogoje!

Srečno!

Civilna iniciativa 3ROS-jug''

‹ nazaj

Komentarji (5)

6.5.2023 9 (10) (1)Ocenimiha 
O tem sem jaz pisal že pred leti, Če imajo novomeščani tak smisel za humor začnite s to osjo v BK, vzporedno se lahko gradi tudi tisti tunel in se naredi ta os dokler se jo lahko pa magari je to samo do Težke vode. Pač se bo vse nabilo pri Težki vodi pa vse do NM.... Jst imam tudi nek čuden občutek da ni nekega resnega interesa za 3. razvojno os sploh... Je pa tu še ena zanimiva reč in sicer drugi tir. Kdaj se je začelo govoriti o drugem tiru in kdaj o 3. razvojni osi? Kakor se spomnim se je prej planirala 3. razvojna os kot ta tir. Pri vsem tem je tudi zanimivo da gre pri tiru bolj kot ne za prevoz tovora in to v veliki večini čez državo, torej tuj tovor. Tretja razvojna os pa naj bi povezovala različne pokrajine in je namenjena v velki meri tudi ljudem. Torej ima tuj tovor prednost pred državljani? Zelo zanimiv je tudi srednji del te 3. osi. O njem ni videt nobenih pravih zametkov, pa gre za povezavo Dolenske s Štajersko, za povezavo med regijama, ki štejeta skupaj krepko preko pol miljona ljudi, da ne omenim, da resne povezave do Štajerske sploh nimamo... Tak način potovanja v tiste konce, preko Posavja in čez Laško ali čez Planino pri Sevnici je prav neverjeten za Švico 2, morda so bile take povezave še sprejemljive v 70-ih letih prejšnjega stoletja ... zdaj pa. Pogosto grem tja kar mimo Ljubljane.
7.5.2023 14 (17) (3)OceniMarian 
Tudi dolenjci se naj zbudijo... To kar počneta država (in namišljena iniciativa, ki je zavedla še par naivnih ozkoglednih duš), da z roko v roki načrtno igrajo "zastoj". Nekaj posameznikov pa je zelo dobro plačanih za to 😉 1. Po omenjeni trasi je še iz časa SFRJ predvidena hitra cesta. 2. Sedaj, ko se kolone valijo čez mesto, ni težav.. ampak če se promet prestavi iz mesta na obvoznico in bo en delček šel (100m) mimo par hiš... potem bo pa uničeno mesto?!?! 3. Želim si da obvoznica čim prej odstrani promet iz mesta. Ne pa, da neznosen tranzitni promet ogroža življenja in zdravje ljudi v mestu, kjer so ceste namenjene lokalnemu prometu, gneča pa je neznosna..
12.5.2023 8 (9) (1)Ocenilegat 
Vi,Civilna inciativa 3ROS -Jug ste že vrsto let ovira, da ne gradijo obvoznice,promet v NM se pa duši po lokalnih malih plastičnih rondojih.
12.5.2023 7 (8) (1)Ocenimisho 
Te civilne iniciative so se totalno izrodile. Kje bo šla pot se je vedelo še v času, ko je Mačkovec bil mala vasica v predmestju NM.
14.5.2023–1 (4) (5)OceniIvan Janez 
Vse pohvale, Civilna iniciativa 3ROS-jug!

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava