bela krajina

CI 3ROS-jug: Po pojasnilih DARS-a gradnja 3. osi skozi Belo krajino še zelo 'v megli'

15.5.2023 | 11:00

Etično in odgovorno bi bilo, da bi predstavniki občine in države skupaj z zainteresirano javnostjo poiskali ustreznejše rešitve, ki ne bi prizadele (toliko) ljudi, pravijo v CI. Na sliki simulacija sporne izvedbe hitre ceste tretje razvojne osi s potekom nad Šmarješko cesto v Novem mestu. (vir: CI 3ROS-jug)

Etično in odgovorno bi bilo, da bi predstavniki občine in države skupaj z zainteresirano javnostjo poiskali ustreznejše rešitve, ki ne bi prizadele (toliko) ljudi, pravijo v CI. Na sliki simulacija sporne izvedbe hitre ceste tretje razvojne osi s potekom nad Šmarješko cesto v Novem mestu. (vir: CI 3ROS-jug)

''V CI 3ROS-jug se čutimo dolžni dati pojasnilo v zvezi z odzivom DARS,'' so zapisali v omenjeni Civilni iniciativi potem, ko smo na portalu objavili odziv Družbe za avtoceste RS na njihov prvotni zapis o gradnji 3. razvojne osi skozi Belo krajino.

Tako kot DARS-ovo tudi zadnje sporočilo za javnost CI 3ROS-jug objavljamo v celoti:

''Pojasnjujemo, da smo v pismu predstavili dejstva o tem,  kdaj so se začeli pripravljati dokumenti, ki so podlaga za postopke za gradnjo. Za javnost in tiste prebivalce, ki nestrpno čakajo na začetek gradnje 3. osi, je namreč nebistveno, kdaj je kdo komu predal projekt v investitorstvo. Kot že povedano, je pomembno zgolj to, kdaj so bile sprejete podlage, ki omogočajo pripravo dokumentacije za gradbeno dovoljenje. To pa je bilo za predor skozi Gorjance v letu 2012 in leta 2017 za gradnjo 3.osi od Malin do MMP Metlika. Zakaj so bile izvedene ključne aktivnosti za pridobitev teh gradbenih dovoljenj šele po letu 2021, tudi za nas ostaja neznanka. Tudi ne vemo, kdo je kriv za to, da se je predvidena mestna obvoznica, katere soinvestitorja bi morala biti novomeška občina in država in ji tudi nikoli nihče ni nasprotoval, 'čez noč' spremenila v sporno hitro tranzitno plačljivo cesto, ki jo zdaj financira in gradi DARS. Tako kot mi vse akterje že leta pozivamo, da razveljavijo državni prostorski načrt za spornih 2,5 km, pa smo vedno neuslišani, tudi nas ne bodo dosegli nobeni pozivi, da naj dopustimo, da nam ta cesta uniči bivalno okolje, domove, zdravje, življenje. Etično in odgovorno bi bilo, da bi predstavniki občine in države skupaj z zainteresirano javnostjo poiskali ustreznejše rešitve, ki ne bi prizadele (toliko) ljudi, pa za to ni bilo posluha. Opozarjamo še, da je prikaz stanja za 1. in 2. etapo 3.os-jug na spletni strani DARS na dan 14. 5. 2023 zavajajoč. DARS-ov 'semafor' prikazuje, da je gradbeno dovoljenje za ti dve etapi že pridobljeno, čeprav je DARS tudi sam pojasnil, da gradbeno dovoljenje za ti dve etapi še pridobiva. Prejšnje gradbeno dovoljenje je bilo namreč odpravljeno, kar pomeni, kot da ga nikoli ni bilo.

V zvezi s 3. in 4. etapo od Revoza, s predorom skozi Gorjance do Malin, za katero, pravi DARS, da je vložil vlogo za gradbeno dovoljenje že februarja 2023, pa pojasnjujemo, da smo glede tega iz uradnih objav državnega portala eUprava in Ministrstva za naravne vire in prostor, pridobili povsem drugačne podatke. Namreč na navedenih portalih še danes ni objavljene vloge za izdajo tega gradbenega dovoljenja. Vloga bi morala biti v skladu z določili 68. člena Gradbenega zakona objavljena v sistemu eGraditev in na državnem portalu e-uprava. Kaj je torej razlog, da od februarja 2023, ko naj bi bila po trditvah DARS-a, vložena vloga za izdajo gradbenega dovoljenja, še ni javne objave? Tudi iz podatkov »semaforja« na spletni strani DARS (https://www.dars.si/Infrastrukturni_projekti/Tretja_razvojna_os) ne izhaja, da bi bila projektna dokumentacija (PGD) za ti dve etapi že izdelana. Razbrati je, da je v izdelavi. Prav tako ni moč razbrati, da je bila vložena vloga za izdajo gradbenega dovolejnja (navedeno je, da se aktivnosti še niso pričele). Ne glede na ta dejstva pa DARS-u predlagamo, da uvede novo prakso in interes sodelovanja z (zainteresirano) javnostjo pokaže na način, da vedno, ko bo katerakoli vloga DARS-a za izdajo gradbenega dovoljenja objavljena na portalu e-uprava, to javnosti nemudoma sporoči preko različnih medijev. Uvedbo takšnega ravnanja sicer DARS-u ne nalaga noben predpis, vendar bi pa ravno takšna praksa preprečila gradnje okoljsko ali kakorkoli drugače za javnost nesprejemljivih projektov, saj po preteku 30 dni od objave vloge, sodelovanje javnosti ni več mogoče oziroma javnost ponavadi za takšne projekte izve, ko nima več možnosti vplivanja nanje.

Po pojasnilih DARS-a torej lahko zaključimo le, da od leta 2012 še za nobeno etapo nima gradbenega dovoljenja oziroma, da je gradnja 3. osi skozi Belo krajino še zelo 'v megli'.

Mateja Jaklič, predstavnica CI 3ROS-jug''

‹ nazaj

Komentarji (7)

15.5.2023 5 (6) (1)OceniJožko 
Gospoda iz CI 3 ROS-jug, ali bi se že enkrat izjasnili in to konkretno, kje točno želite imeti ta priključek in izvedbo hitre ceste, ki bi bil "ustreznejši in ne bi prizadel toliko ljudi" ? Da naj bi bil pri Lešnici, ni moja ideja, da se razumemo, ampak mnenje vsaj nekaj prebivalcel tega dela Nm. Je pa sklepati iz reakcij, da bodo težave vsepovsod, kamor ga boste poskusili prestaviti. In mrcvarjenje projekta, se bo nadaljevalo v stilu: lahko kjerkoli, samo ne po mojem gruntu.
15.5.2023 5 (5) (0)OceniIvan Janez 
To so tipična mafijska posla, razni politiki in birokrat pa so se poskrili v strahu pred mafijo ali v skrbi za lastne interese.
15.5.2023 5 (5) (0)Ocenineevedni 
Kako lahko neka oseba-skupina opravičuje svoje odločitve o zaviranju gradnje?! To,da naj DARS najde druge rešitve ni NIČ!!!-svoj prelog naj izpostavijo-1predlog,2.pred.,3.pred.,...,!Sicer pa obstoječi predlog ni so delali NEKI LAIKI !-prav gotovo NE!,...vprašal bi se,kje se vozi gospa v službo in oratno,da ne Moti nikogar?! Nevejetno kje je zakonodaja!?
16.5.2023 4 (4) (0)Ocenimiha 
Dejte malo pogledat zemljevid ali google maps, kaj je na drugi strani Krke. V bistvu druga trasa te vzhodne obvoznice drugje sploh ni izvedljiva. Bodisi ker so na drugi strani druga naselja, bodisi ker je na drugi strani hrib. Pa tudi če bi se potem odločili za to opcijo bi naleteli na Petelinjek ali Smolenjo vas in kam potem, naprej proti Beli krajini? Skratka tu ne moreš lokacijsko govorit o predlogu 1, 2 in 3. Je opcija samo da ali ne. Alternativa kak vkop v Mačkovcu...
16.5.2023 3 (4) (1)OceniJožko 
Takole ! ... Tale zapis zgoraj je birokratska megla. Mnogo podatkov in nobene konkretne rešitve. Zemljevid morajo pogledat gospoda iz CI 3 ROS-jug ki bi že zdavnaj morala predlagat drugo konkretno rešitev (ki je kot vidimo, NI !!). Ali pa prenehat zavirat izvedbo. Nimamo mi komentatorčki nič s tem ! Ali res nimamo nikogar od odgovornih za izvedbo, ki bi bil sposobnen, postaviti jih pred dejstvo, da prenehajo z mešanjem birokratske megle ali pa je v ozadju kaj drugega za katerega interes ta iniciativa dela ?! Kje so časi, ko je "naš Jure" pocahnal na zemljevidu ozemlje IMVja in se je porušilo kar nekaj hiš, zravnalo par hribčkov in dolinc, zaprlo cesto itd. Ni bilo nobenih iniciativ in podobnih mešalcev megle, ki bi s sklicevanjem na mogoče in nemogoče akte, postopke, zavirali izgradnjo tega kompleksa. In danes lahko gledamo to kar imenujemo Revoz. Danes pa ni nobenega "desca", ki bi spravil v red to "gospodo", ki ovira izvedbo nujno potrebne ceste. Ojejj !!
16.5.2023OceniIvan Janez 
To, kar imenujemo Revoz, je z urbanističnega vidika katastrofa za mesto. Značilna dediščina komunizma!
16.5.2023OceniJožko 
Juretu je bilo predlagano, da se IMV preseli v bližino Češče vasi kjer bi se tovarna lahko nemoteno razvijala. Poleg je proga in ne bi blo treba delat viadukta in še marsikatere nevšečnosti. Vse bi bilo lažje in fabrike ne bi blo sredi mesta in ne take gneče z nekaj deset tovornjaki z avtomobili. Želežniške postaje v Revozu z devetimi tiri in viadukt, se že dolgo ne uporablja. Strinjam se s tvojo ugotovitvijo vendar Jure je imel "Moč in zveze v BG" in ga ni bilo za ustaviti. Kar si je zamislil, to je naredil vse do pred osamosvojitve. Potem je bilo drugače ...

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava