gospodarstvo

Čakajoči delavci za odstop Alberta Pavliča

11.1.2010 | 12:00 | STA

Foto: T. J. G.

Foto: T. J. G.

Foto: T. J. G.

Foto: T. J. G.

Ljubljana - Iniciativni odbor čakajočih delavcev na Slovenskih železnicah poziva k odstopu delavskega direktorja Alberta Pavliča (doma je iz Šentjerneja)  in predsednika sveta delavcev Silva Berdajsa. Po mnenju odbora sta tako Pavlič kot Berdajs pomembno vplivala na oblikovanje seznama zaposlenih, ki so napoteni na čakanje na delo.

Slovenske železnice bodo v okviru letošnjih varčevalnih ukrepov v prvi fazi na čakanje napotile 1075 zaposlenih; obvestila o čakanju so jim v družbi vročali v četrtek in petek. To pa še ni dokončna številka, saj jih bodo v drugi fazi na čakanje lahko napotili do 2000.

Že prejšnji teden so se v javnosti pojavili očitki, da je Berdajs osebno pripravljal sezname zaposlenih, ki bodo napoteni na čakanje, kar pa je sam zavrnil. Iniciativni odbor je danes v izjavi za javnost znova zatrdil, da je Berdajs seznam napotenih na čakanje naredil sam, "s pomočjo svoji zaveznikov".

Največjo odgovornost za nastale razmere na Slovenskih železnicah velja po ocenah iniciativnega odbora poleg Berdajsu pripisati tudi delavskemu direktorju Pavliču.

"V zadnjih štirih letih smo na Slovenskih železnicah zaposlili približno 2000 ljudi, še pred mesecem smo nekaterim, ki so bili zaposleni za določen čas, izdajali odločbe za nedoločen čas. Pavlič in Berdajs sta zaposlovala ljudi po svojem interesu in po svojih vezah," navajajo v iniciativnem odboru.

Ob tem v odboru Berdajsu in Pavliču očitajo, da nihče od novo zaposlenih ne gre na čakanje, temveč so na čakanje napoteni zaposleni z več kot 20 leti delovne dobe. Na njihova delovna mesta pa prihajajo drugi ljudje, ki bodo enako delo opravljali za višjo plačo.

Odstranila nasprotnike

"Berdajs in Pavlič sta se sedaj na Slovenskih železnicah očistila svojih nasprotnikov. Na delovnih mestih ostajajo ljudje brez izobrazbe, ki pa so zvesti privrženci Pavliča in Berdajsa," navajajo. Iniciativni odbor čakajočih delavcev je, če bo to potrebno, pripravljen tudi demonstrirati pred Berdajsevo in Pavličevo pisarno.

Berdajs je že po petkovem obisku premiera Boruta Pahorja na Slovenskih železnicah zavrnil navedbe, da naj bi prav on pripravljal sezname zaposlenih, ki bodo napoteni na čakanje. Seznami so po njegovih besedah sestavljeni na podlagi ugotovitev posameznih vodstvenih delavcev glede produktivnosti zaposlenih in obsega dela. Berdajs sicer ne izključuje možnosti, da se je kdo uvrstitvi na seznam izognil na podlagi načela "blizu oči - blizu srca".

Vodstvo družbe sicer napoveduje, da bodo v drugi fazi napotitve zaposlenih na čakanje morebitne nepravilnosti ali krivice preverili in ustrezno ukrepali. Kot omenjeno, je napotitev na čakanje na delo eden izmed letošnjih varčevalnih ukrepov na Slovenskih železnicah. Med možnimi ukrepi je tudi znižanje plač, o čemer bodo socialni partnerji pogovore nadaljevali ta teden.

Že danes pa se bo sestal tudi usmerjevalni odbor za sanacijo Slovenskih železnic, ki ga vodi minister za promet Patrick Vlačič. Poleg Vlačiča so člani odbora še generalni direktor železnic Goran Brankovič, delavski direktor Albert Pavlič, prvi nadzornik Andrej Godec, dva predstavnika delavcev in predstavnik ministrstva za finance. Delavce bo v odboru zastopal Berdajs in še en predstavnik sindikatov.

‹ nazaj

Komentarji (9)

11.1.2010OceniMarko 
Končno čistka po Slovenskih železnicah. Kako da so nekateri nedotakljivi. Kako da za hojo med vagoni dobiš 1000€ neto, pa čepav je tukaj vte tudi dodatek na nvarnost. Pa še in še.....
13.1.2010OceniLux71 
Eh, nič od Pavliča....
13.1.2010Ocenitine 
Čistko bi bilo potrebno narediti tudi med raznimi svetovalci, zaposlenimi na položajih za katere nimajo ustrezne izobrazbe, pa za boljše vzdušje gotovo ne bi škodilo zamenjati tudi oba zgoraj omenjena nedotakljiva.
13.1.2010Ocenigoran 
Tale Pavlić je na leto samo bruto plače dobil 90.000 evrov. Za ta denar bi lahko izplačali plače 90 delavcem (cca 700 evrov = 1000 evrov). Če ne bi take plače izplačeval tem ljudem, ne bi bilo treba kreditirat železnic.
14.1.2010Oceniskery 
Polovico ljudi na železnici bi moral že pred leti dat na cesto (ne na čakanje)!!! Ne more met ena prodajalka kart 1000e plače!!! Podjetje ustvarja ogromno izgubo pa nikome ništa, delavci hočejo met velike plače in pika. To je možno samo pri nas ker država financira železnice. Do kdaj??????????
14.1.2010Oceniborc 
pa kdo sta ta dva kočevska medveda, pavlič in berdajs, da jih ne more nihče odrezat. bo treba janšo vprašat, kaj sta mu dala požrt, pa tudi pahorja, ki ju sedaj brani.
14.1.2010Ocenialenka 
Mimogrede, kaj kdo ve koliko sindikatov je na železnici? 40, 50, ... ???? ali so vodilni pri sindikatih profesionalno zaposleni in delajo samo to?
14.1.2010Ocenirealist 
Najprej je potrebno odstranit LAŽNIVEGA LOPOVA Pavliča Kdaj že se je javno govorilo ,da je pokradel sindikalni DENAR.Ta LOPOV samo muti in krade. Kaj sploh železnice rabijo delavskega direktorja? Saj je to leglo pokvarjene bande,katera samo pobira naš denar.
14.1.2010Ocenirealist 
Najprej je potrebno odstranit LAŽNIVEGA LOPOVA Pavliča Kdaj že se je javno govorilo ,da je pokradel sindikalni DENAR.Ta LOPOV samo muti in krade. Kaj sploh železnice rabijo delavskega direktorja? Saj je to leglo pokvarjene bande,katera samo pobira naš denar.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava