gospodarstvo

Dana lani z dobičkom in petodstotno rastjo prodaje

3.3.2015 | 15:40 | STA, M. M.

Direktor Dane Marko Hren (Foto: J. S., arhiv DL)

Direktor Dane Marko Hren (Foto: J. S., arhiv DL)

Mirna - Mirnska Dana je lani prodala za nekaj manj kot 13 milijonov evrov pijač in s tem za skoraj pet odstotkov presegla predlansko prodajo. Medtem ko je predlani ustvarila le skromen dobiček, pa je lani zabeležila 350.000 evrov čistega dobička. Njen lanski dobiček pred obrestmi, davki, depreciacijo in amortizacijo (EBITDA) je znašal 1,65 milijona evrov.

Direktor Dane Marko Hren je povedal, da so svoje lanske prodajne načrte presegli za 0,2 odstotka, hkrati pa so za približno tri odstotke okrepili svoj izvoz, ki zdaj dosega 26,3-odstotni delež prodaje. Nekaj prodajne rasti so dosegli tudi na domačem trgu.

Navedeno rast je pripisal ugodnemu gibanju cen surovin, povečani proizvodnji in nižanju različnih stroškov. V Dani so po desetih letih lani vnovič zaposlovali. Zaposlili so štiri ljudi, letos pa nameravajo zaposliti še tri. Sicer imajo zdaj nekaj več kot 90 zaposlenih, je dodal.

V Dani so začeli lani 2,5 milijona evrov vredno naložbo v novo linijo za polnjenje sokov in nektarjev v večslojno kartonsko embalažo, ki jo bodo letos končali, in v posodobitve proizvodnje svojih polizdelkov. Sicer so te dni začeli z njenim poskusnim obratovanjem. Prve nove izdelke s te linije pa bodo aprila poslali na trg.

V družbi letos načrtujejo približno triodstotno rast in nekaj manj kot 14,4 milijona evrov prodaje ter dobiček na približni ravni lanskega. Prve večje učinke nove naložbe pričakujejo šele prihodnje leto.

Jeseni načrtujejo posodobitev in povečanje svojih proizvodnih zmogljivosti za izdelavo polizdelkov, za kar bodo namenili približno pol milijona evrov. Del te naložbe bi radi pokrili z evropskimi razpisnimi sredstvi, je dejal direktor.

Sicer je Dana 73 odstotkov svojih izdelkov prodala na domačem trgu, razliko pa na Hrvaškem in Slovaškem ter v Italiji, Rusiji, na Kitajskem in v ZDA. S svojimi polizdelki oz. sirupi je tudi vse bolj zastopana na Hrvaškem, v BiH, Srbiji in Makedoniji ter na Kosovem. Glede na družbino petletno strategijo bi radi delež svojega izvoza povečali na 30 odstotkov.

Na področju prodaje negaziranih voda je Dana v Sloveniji lani dosegla približno 16-odstotni delež in za približno dva odstotka presegla predlanskega, je še povedal Hren.

Dana je lani začela izdelovati nekaj novih pijač, med njenimi novostmi so negazirana brezalkoholna pijača Dana Fruty, prenovljena blagovna znamka sadnih sirupov in Danini sirupi, izdelani brez dodatka sladkorja oz. s stoodstotnim deležem sadja.

‹ nazaj

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava