Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
nedelja, 28. april 2024
13:00 Košarka - Krka : Helios, ŠD Leona Štuklja Novo mesto
ponedeljek, 29. april 2024
17:00 Odprtje razstave "Whispers of Binary Dreams", Pumpnca Novo mesto
sreda, 1. maj 2024
06:00 Pohod na Javorovico, zbor pri GD Gorenje Vrhpolje pri Šentjerneju
08:30 Prvomajski pohod, Železniška postaja Straža
11:00 41. prvomajsko srečanje, pri Koči Plaz Debenec
VečBela krajina
nedelja, 28. april 2024
08:00 Pohod po Sejemski pešpoti, zbor pohodnikov Vinica
15:00 Sprehod okoli Metlike, zbor na igrišču za OŠ Metlika
ponedeljek, 29. april 2024
10:00 Počitniške aktivnosti, MC Metlika
torek, 30. april 2024
10:00 Počitniške aktivnosti, MC Metlika
20:00 Kresovanje Smuk
VečPosavje
nedelja, 28. april 2024
10:00 Osrednja občinska slovesnost v počastitev zgodovinskih dogodkov Malkovec 2024, pri Vinskem dvoru Deu Malkovec
ponedeljek, 29. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
torek, 30. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
sreda, 1. maj 2024
11:00 Prvomajsko srečanje Lisca
četrtek, 2. maj 2024
10:00 33. Gorski tek na Lisco, start na igrišču Orehovo
Več15.7.2015 | 15:15 | STA/B. B.
Kočevska proga je bila leta 2013 stara 120 let in takrat so Slovenske železnice v Grosupljem, od koder je fotografija, pripravile osrednjo jubilejno slovesnost. Vozil je tudi posebni vlak, a le med Grosupljim in Ribnico. Obnova kočevske proge se je sicer začela leta 2008. (Foto: J. A., arhiv DL)
Kočevje - Prenove zadnjega, približno 12-kilometrskega dela kočevske železniške proge med Ribnico in Kočevjem, se bodo lotili prihodnje leto, v celoti pa naj bi jo usposobili do leta 2017, je ob današnjem delovnem obisku v Kočevju povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Prenova omenjenega dela naj bi državo stala približno 40 milijonov evrov.
Minister Gašperšič je na novinarski konferenci v Kočevju pojasnil, da naj bi denar za omenjeno naložbo zagotovil državni proračun. Z njim bodo nadaljevali prenovo približno 50-kilometrske kočevske železnice od Grosupljega do Kočevja, in to mesto po letu 1970, odkar je tam vozil zadnji vlak, vnovič železniško povezali z Ljubljano.
V prenovo celotne kočevske železnice so doslej vložili približno 60 milijonov evrov, celoten projekt pa bo stal približno 100 milijonov evrov. Sicer pa bo ta z železniškim potniškim in s tovrstnim tovornim prometom pomembno razbremenila zdajšnje prometne tokove na Kočevskem, je opozoril.
Ker je na Kočevskem približno 3000 ljudi zaposlenih drugje, je minister poudaril predvsem njeno vlogo pri dnevnih potovanjih v osrednjo Slovenijo in Ljubljano. S kočevskim potniškim vlakom naj bi tako delno razbremenili tudi cesto iz Škofljice v Ljubljano, ljubljanska avtomobilska parkirišča ter okolje, je dodal in hkrati zatrdil, da bodo omenjeni projekt obravnavali prednostno.
Glede problematike reševanja prometnih zagat na cesti Škofljica-Ljubljana je napovedal, da naj bi cestni priključek Šmarje - Sap začeli graditi že v jeseni, na ministrstvu pa so se že tudi dogovorili glede ukrepa štirih prometnih pasov na Dolenjski cesti do Lavrice in zanje naročili projekte. Omenjene pasove naj bi vzpostavili že v jeseni ali najkasneje do začetka novega leta, je še povedal Gašperšič.
Po besedah kočevskega župana Vladimirja Prebiliča so ministra danes seznanili tudi s problematiko tamkajšnji državnih cest in urejanja krožišč, predstavili so mu projekt kočevske kogeneracije in energetske sanacije, govorili pa so tudi o programu Pokolpje, v okvir katerega med drugim sodi tudi prenova kočevske železnice.
O tem je državna sekretarka ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo Margareta Guček Zakošek, ki se je ravno tako udeležila obiska v Kočevju, dejala, da na ministrstvu razmišljajo o njegovem podaljšanju do leta 2018. Za ta program naj bi namenili dodatnih približno 10 milijonov evrov, s čimer bi pomoč Pokolpju dosegla približno enak znesek kot program pomoči Pomurju, je še povedala državna sekretarka.
Slika 1: Kočevska proga je bila leta 2013 stara 120 let in takrat so Slovenske železnice v Grosupljem, od koder je fotografija, pripravile osrednjo jubilejno slovesnost. Vozil je tudi posebni vlak, a le med Grosupljim in Ribnico. Obnova kočevske proge se je sicer začela leta 2008. (Foto: J. A., arhiv DL)
Povezane objave
Ocene komentarjev