dolenjska

V Šmarjeti jasni: 3. razvojne osi ne želijo!

21.10.2016 | 09:15 | Besedilo in foto: L. Markelj

Med številnimi občani v dvorani v Šmarjeti je bil tudi Brane Krevs, ki je tudi v imenu Term Šmarješke Toplice 3. razvojni osi izrekel "ne".

Med številnimi občani v dvorani v Šmarjeti je bil tudi Brane Krevs, ki je tudi v imenu Term Šmarješke Toplice 3. razvojni osi izrekel "ne".

Gostje iz Ljubljane.

Gostje iz Ljubljane.

Stane Bajuk, višji svetovalec za komunalo, urejanje prostora  in varstvo okolja, je predstavil stališče Občine Šmarješke Toplice.

Stane Bajuk, višji svetovalec za komunalo, urejanje prostora in varstvo okolja, je predstavil stališče Občine Šmarješke Toplice.

Šmarjeta - Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) je konec septembra na spletnih straneh objavilo dopolnitev študije variant s predlogom najustreznejšega poteka trase ceste med AC A1 Maribor-Ljubljana in AC A2 Ljubljana-Obrežje pri Novem mestu, ki jo poznamo pod imenom 3. razvojna os, tokrat v njenem osrednjem delu, to je od Celja proti Novemu mestu.

Ministrstvo za okolje in prostor ter Ministrstvo za infrastrukturo v teh dneh v okviru javne razgrnitve pripravlja javne obravnave. Včeraj sta potekali v Metelkovem domu v Škocjanu ter v družbenem domu v Šmarjeti, ko so predstavniki ministrstev - Drago Bregar, Tomaž Willenpart in predstavnik Razvojnega centra Planiranje Celje, ki je izdelal študijo variant, ter še nekateri drugi podrobneje predstavili projekt ceste, ki poteka skozi dvajset občin - od umeščanja trase, dejavnikov, ki so na to vplivali, do izbire najugodnejše, ki pa še ni dokončna. Biti mora razvojna, a tudi družbeno sprejemljiva in prav te predstavitve projektov so namenjene pridobivanju pripomb in predlogov stroke ter laične javnosti. Podati jih bo mogoče vse do 4. novembra, nato pa jih bosta preučili in obravnavali obe omenjeni ministrstvi ter podali stališča do njih.

Medtem ko v Škocjanu skorajda ni bilo obiskovalcev, ki bi prisluhnili javni predstavitvi projekta, saj jih načrtovana cesta skoraj ne zadeva, je bilo čisto drugače v Šmarjeti. Prišlo je kakih sto občanov, ki so bili zelo glasni in jasni - 3. osi skozi njihovo občino si ne želijo, je ne potrebujejo, prinesla jim ne bo nobenih koristi oz. prednosti, pač pa več negativnih posledic.

Slišati je bilo, da bi ta cesta občino spet razdelila, ogrozila bi razvoj turizma, termalne vire, naravne in kulturne danosti, skratka vse prednosti, ki jih kot turistična občina imajo. Občani, ki so razpravljali, so bili vsi po vrsti deležni aplavzov, razlage gostov iz Ljubljane, ki so poudarjali, da ne gre za novo avtocesto, temveč navadna 2-pasovna cesta, jih niso zadovoljile. Naj cesto umestijo raje tja, kjer si jo želijo, so menili.

Negativno stališče do predlagane variante 3. razvojne osi skozi šmarješko občino, ki ni dosti drugačna od prejšnje - ima dva priključka v Zburah in Šmarjeških Toplicah ter bo dvopasovna in ne 4-pasovna (možnosti razširitve pa ostajajo) - ima tudi Občina Šmarješke Toplice. V njenem imenu je spregovoril Stane Bajuk iz občinske uprave, ki je povedal, da občina umeščanju 3. razvojne osi skozi njihovo območje nasprotuje ves čas, saj želi ohraniti svoje lepo naravno okolje, ki je predpogoj razvoja turizma. Uradno stališče bo občina podala kasneje, v skladu s stališči občinskega sveta.

V letu 2012 se je na območju Občine Šmarješke Toplice formirala civilna iniciativa proti umeščanju in izgradnji 3. razvojne osi skozi občino. Zbrali so 221 podpisov in kot pravi direktor občinske uprave Tomaž Ramovš, so o teh stališčih seznanili vse aktualne ministre, ki so bili pristojni za izvedbo tega projekta.

Več o burni razpravi v tiskani izdaji Dolenjskega lista.

‹ nazaj

Galerija (22)

OS_001
OS_002
OS_003
OS_004
OS_005
OS_006
OS_007
OS_008
OS_009
OS_010
OS_011
OS_012
OS_013
OS_014
OS_015
OS_016
OS_017
OS_018
OS_019
OS_020
OS_021
OS_022

Komentarji (15)

21.10.2016 2 (2) (0)OceniFrancl 
To cesto naj kar lepo zgradijo, nas sploh ne briga, kaj si oni želijo. Pri nas so tut cesto potegnil pa kaj potem, mi gledamo na to kot na skupno dobro in ne samo na *********** Izgradite to cesto in to čim prej.
21.10.2016 1 (1) (0)Ocenibelokranjc 
Pa naredite 3. os najprej iz Bele krajine do NM, tam kjer jo nujno potrebujemo. V Šmarjeti pa greste lahko nazaj na makedam če vas tako moti napredek in razvoj, ali se bijite, da bi kdo prišel k vam?
21.10.2016Ocenibumerang 
belokranjc težka bo. Smolenja vas , Slatnik in Mačkovec nasprotujejo začrtani trasi. To pa so naselja med predvidenim razcepom v Novem mestu. Med Mačkovcem in Smolenjo vasjo pa naj bi stal tudi most prek Krke.. Ljudsko voljo pa je treba spoštovat. Proti pa je več krajanov, kot pa je v Črnomlju pasjeljubcev. Ni hudič, da njihova volja ne bo upoštevana.Zdaj pa kar na delo. Z zidarskimi žlicami boste tunel skopali prej, preden bo v teh naseljih doseženo soglasje!
21.10.2016 3 (3) (0)Ocenišmarješka 
V Šmarjeti ne gremo na makedam. Imamo lokalno cesto in avtocesto. Kaj nam bo še hitra cesta?
21.10.2016Ocenibelokranjc 
bumerang 3. os najbolj nujno potrebuje Revoz in vso ostalo gospodarstvo v NM. Pelji se čez NM ob 14:30 pa boš videl. Tudi v Beli krajini bodo ljudje komplicirali za nekaj 100 m slabega gozda ali pašnika, ker mislijo, da morajo na račun ceste obogateti...gospodarski lobij ima prednost pred posamezniki v neki iniciativi in tako je prav, ker gospodarstvo hrani vso državo, tebe in mene.
21.10.2016Ocenibumerang 
belokranjc : Gužva ob 14:30 je za Novo mesto običajen pojav in nima prav nobene zveze s tretjo razvojno osjo. Revozovi izdelki pa so prometno bolj vezani na železnico in le v manjši meri na tovorni promet. Avto cesta Ljubljana- Zagreb zadovoljuje potrebam novomeškega gospodarstva. Bela krajina tretjo razvojno os najbolj potrebuje. Če se dokonča le do Novega mesta, bo novomeško gospodarstvo malo bolj povezano le s Štajersko, malo krajša bo pot do Madžarske in Avstrije. To pa je za Novo mesto in Dolenjsko čisto dovolj. Šmarjetčani bodo v tem primeru najbrž popustili. Ostanejo pa še Mačkovec, Slatnik , Smolenja vas in še cel kup podgorjanskih naselij. Velika ovira za Belo krajino ...Cesta , speljana le do Novega mesta Beli krajini ne prinese - NIČ! Je pa trasa od NM do Bele krajine zeloooo pomembna za razvoj kilavega belokranjskega gospodarstva!!
21.10.2016Ocenikorl 
mi Slovenci smo ena velka složna familija:) taku težku najdeš u svetu:)hahahahahahaahahaha
21.10.2016OceniSlavko 
Ti bumerang od kod si ti? Malo govoriš na pamet a ne? Iz Revoza se sploh ne spomnim, kdaj je nazadnje odpeljal vlak. V Revoz vsakodnevno vozi blizu 100 kamionov samo dele. Ti isti kamioni ponavadi tudi robo potem vozijo nazaj. Poleg tega se iz Revoza še vozijo narejeni avti. Tako da če sešteješ vse kamione jih je preko 100 v revoz in enaka števlka iz revoz-a. Če to ne vpliva na promet v mestu, potem bi lahko še kako cesto v Nm zaprli, ker je premalo prometa.
21.10.2016Ocenibumerang 
Slavko če je tako, pa organiziram CI, ki se bo puntala za preusmeritev revozovega prometa na železnico! Kot je bilo to nekoč!Ni hudič da ne rata! Bertolino je še živinca na SŽ! Sicer pa tistih dvesto kamionov za Revoz in še prav toliko za Krko obstoječe novomeško cestno omrežje komot prenese!!V povprečju je to le 16 tovornjakov v uri ...Nekako na slabe štiri minute po eden ... Zato pa je v Novem mestu več cest za tovornjake zaprtih :-))!
21.10.2016Ocenibumerang 
Aja, slavc, kolk tovornjakov pa dnevno pelje po tistem kolovozu v Belo krajino?? Trije-štirje??

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava