mladi dopisnik

Živimo zdravo z naravo - bršljinski devetošolci na naravoslovnem dnevu

24.10.2014 | 12:30 | Pia Kelvišar, Ana Šubic, Brina Klobčaver, OŠ Bršljin

Živimo zdravo z naravo  - bršljinski devetošolci na naravoslovnem dnevu
Živimo zdravo z naravo  - bršljinski devetošolci na naravoslovnem dnevu
Živimo zdravo z naravo  - bršljinski devetošolci na naravoslovnem dnevu
Živimo zdravo z naravo  - bršljinski devetošolci na naravoslovnem dnevu

Novo mesto - Kdor ne dela, naj ne je. Delo krepi človeka. Vsi poznamo veliko pregovorov o delu. Pregovori govorijo o tem, kako pomembno je delati. Delo da občutek lastne vrednosti, z njim pomagamo družbi in koristno preživljamo čas. Današnji naravoslovni dan je bil organiziran z naslednjimi cilji: naučiti učence opravljati nekaj del, biti na svežem zraku, se učiti sodelovanja z naravo in se zraven imeti lepo. Učenci so dela opravljali v šestih skupinah.

Prva skupina se je posvečala obrezovanju šolskega grmičevja. In veste, da odrezanih vejic sploh ne vržejo stran? S samokolnico jih odpeljejo do naslednje skupine. Ta se ukvarja z urejanjem visokih gred. Izkazalo se je, da so visoke grede zelo koristne iz več razlogov: ker spodaj naložimo razkrajajoče organske odpadke (vejice, listje in pokošeno travo), je visoka greda bolj topla, saj se med razpadanjem različnih vejic in listja sprošča energija. Prav tako je na visoki gredi precej manj plevela, saj se plevel tja težje razširi. Ker imamo visoko gredo, Bršljinčani porabimo vse organske odpadke v koristne namene. Vse to nam je prijazno razložila učiteljica kemije in naravoslovja, Majda Dobravc. Na gredi bodo gojili zelenjavo, zelišča in sivko. Šolska greda pa potrebuje še nekaj: humus. Tega so nam priskrbeli v naslednji skupini. Povedali so nam, da zrel humus vozijo na gredo, ter ga polnijo z novimi odpadki, da se bodo razgradili tudi ti.

V matematični skupini so se odločili natančno prikazati odnose med merskimi enotami. S tlakovci so obložili en ar, v njem pa prikazali še kvadratni meter. Tam je tudi kompostnik, ki meri en kubični meter. Postavili so še šest klopc, ki bodo učencem služile za lažje učenje v naravi. Merske enote so vžgali tudi na lesene tablice.

Ena skupina je pripravljala poseben bršljinski čaj, ki vsebuje sestavine s šolske visoke grede. Zadnja skupina pa je pripravljala jabolčni kis in jogurtovo pecivo kot okrepčilo vsem devetošolcem ob koncu napornega dne.

Ob zaključku naravoslovnega dneva lahko povemo, da so se cilji in pričakovanja uresničili. Mentorji in učitelji so bili tekom dneva zelo zadovoljni. Tudi učenci so bili zadovoljni z opravljenim delom, saj so se zraven tudi zabavali.

‹ nazaj

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava