kronika

Kolesarji med najbolj ogroženimi udeleženci v prometu

5.8.2015 | 19:00 | STA

Foto: arhiv DL

Foto: arhiv DL

Število kolesarjev raste iz leta v leto, vzporedno s tem se povečuje tudi število primerov, ko so kolesarji udeleženi v prometnih nesrečah. Do konca julija letos je na slovenskih cestah umrlo že 13 kolesarjev, lani v enakem obdobju pa šest, navajajo na agenciji za varnost prometa. Kolesarji so ob pešcih najbolj ogrožena skupina v prometu.

Ugotovitve tujih študij kažejo, da je v povprečju pot s kolesom dolga med tri in pet kilometrov. Najpogosteje kolo uporabljajo mladi in starejši, navajajo na agenciji za varnost prometa.

Ob tem poudarjajo, da so kolesarji v cestnem prometu manj varni kot drugi udeleženci. "Predvsem so slabše vidni, njihova vidnost pa je obratno sorazmerna s hitrostjo vožnje: hitrejši so, slabše so opazni," pojasnjujejo na agenciji.

Pri kolesarjih, ki so umrli v prometnih nesrečah, prevladujejo predvsem poškodbe glave. V prometne nesreče so najpogosteje udeleženi starejši kolesarji, še posebej starejši od 65 let. Ob tem na agenciji za varnost prometa kolesarje opominjajo, da je nošenje kolesarske čelade obvezno le za otroke, mlajše od 14 let, a bi bilo priporočljivo, če bi jih nosili vsi kolesarji.

Na agenciji za varnost prometa poudarjajo pomembnost tega, da pravila, ki veljajo za kolesarje, poznajo tudi drugi udeleženci v prometu. Ob tem navajajo, da je več kot 30 odstotkov kolesarjev v prometnih nesrečah umrlo zaradi neupoštevanja pravil o prednosti.

Voznik motornega vozila, ki zavija desno, mora na primer dati prednost kolesarjem, ki vozijo ob njem v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi in vozijo naravnost ali zavijajo desno. To ne velja le v primeru, ko voznik motornega vozila zavija po z znakom označeni prednostni cesti. V tem primeru mora biti odvzeta prednost kolesarja posebej označena, pojasnjujejo na agenciji.

Kolesarji lahko vozijo po označenih kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem do 50 kubičnih centimetrov prostornine, izjemoma tudi pešci, pojasnjujejo na agenciji. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. "Pri tem morajo biti pozorni, da vozijo čim bližje desnemu robu vozišča, ne smejo pa zavzeti več kot en meter od roba vozišča," še dodajajo.

Luka Gabršček in Ljubljanske kolesarske mreže pa pravi, da kolesarje najbolj ogroža ravno neurejena kolesarska infrastruktura, na primer pomanjkanje kolesarskih stez, neustrezno izvedene kolesarske steze z raznimi pentljami, ki povzročajo zmedo in voznike zavajajo, da bo kolesar zavil. Za kolesarje je nevarno tudi odpiranje vrat parkiranih avtomobilov, mimo katerih se vozijo, je še dodal za STA.

Ob tem Gabršček ocenjuje, da bi se varnost kolesarjev v mestu lahko izboljšala z ustrezno infrastrukturo - na primer z ustrezno izvedenimi kolesarskimi stezami, izven naselij pa z urejanjem kolesarskih poti, umaknjenih od cest. Kot pravi, se v zadnjem času sicer na področju gradnje kolesarske infrastrukture veliko dogaja, a ta ni vedno najbolj primerna.

V Ljubljanski kolesarski mreži opozarjajo tudi na neustrezno obravnavo kolesarjev v naši družbi. "Kolesarji so še vedno obravnavani kot drugorazredni udeleženci v prometu," meni. Ko se gradi cestno infrastrukturo, se po njegovih besedah najprej naredi dovolj široko cesto z veliko voznimi pasovi, dolgimi zavijalnimi radiji in še čim, da bi se olajšalo in pospešilo vožnjo avtomobilov, za kolesarje pa se ponavadi uredi to, kar ostane. Kadar ni prostora za kolesarsko stezo, se kolesarja preprosto pusti na cesti ali pa se kolesarjenje celo prepove, pravi Gabršček.

Agencija za varnost prometa poudarja tudi pomen uporabe varnostne razdalje med kolesarji. Najmanjša varnostna razdalja med kolesarji je enaka dolžinam treh koles, pojasnjujejo.

‹ nazaj

Komentarji (6)

6.8.2015Ocenikar.ena 
Kolesarji so tudi najbolj arogantna vrsta udeležencev v prometu. Kolesarskih stez ne uporabljajo, pa čeprav so. Uporabljajo jo kakšne stare mame, pa otroci, kakor hitro pa kolesar obleče kolesarsko majico in hlače, pa očitno postane sramotno, da bi vozil po kolesarski stezi. Ko jih kolesari več skupaj vozijo vzporedno po dva ali več, da ne moreš mimo, ko vozijo po vaških poteh navzdol, drvijo z vso možno brzino po sredini ceste. Potem je pa vedno kriv voznik avta, ko se komu kaj zgodi!!!
6.8.2015 2 (2) (0)OceniEn kolesar 
Sem pogost kolesar, ki pa ve, čemu služijo kolesarske steze. Se pa strinjam s predhodnikom. Pogosto po kolesarski stezi prehitevam prepotentneže, ki vozijo po cesti. Seveda obvezno z vsaj jurja dragim biciklom in z vsaj Adrijinim dresom. Sem se že s parimi pogovarjal o tem (tudi nekaj mojih kolegov je med njimi). Kot bi govoril steni. Tako neumnih izgovorov, zakaj da je težko voziti po kolesarskih stezah, po razriti in razpokani cesti pa ne, pa še ne. Na koncu se vse zminimizira na čisto bazični egoizem. Ljudje imajo v življenju primankljaje, ki jih potem kompenzirajo z jeb.a.njem preostalih udeležencev v prometu. Pa ne samo na kolesu, taki to počno tudi v avtomobilih. Opazil sem, da vsi našteti kolegi recimo "ne znajo" uporabiti žmigavca na avtu, da so izjemno nastrojeni zoper starejše voznike, da se na rit prilimajo vsakemu ki vozi manj kot bi sami itd. Po moje gre pri vsem tem za zdravje psihe in nič drugega.
6.8.2015OceniPeter 
Že dolgo se vozim s kolesom in opažam da je situacija čedalje slabša. Res je da je veliko čudnih kolesarjev na cesti. Po vsejverjetnosti so tudi enaki za volanom. Vendar kaki bebci so šele vozniki za volanom? Ne mine vožnja da me kdo ne bi hotel ubiti s temi njihovimi škatlami. Zadnjič sem šel na Gorjance, kjer jasno nimajo kolesarke steze. Glede na to da so morali reveži v avtomobilih nekaj sekund voziti za mano, ker me niso mogli prehiteti v ovinkih mi je neki voznik nemškega vozila (po vsej verjenotsi je bil not "čef..." - sej veste kaj) sputil vodo za brisanje stekel.Tolk o idiotizmih. Po mojem mnenju bi morali v naši državi vpeljati obvezen IQ test pred vozniškim izpitom, ker je očitno da vsak ni primeren za vožnjo avtomobila. Kar se pa kolesarkih stez tiče pa tako. Je že v redu da jih imamo in jih večinoma uporabljamo. So pa določene, ki niso primerne so kolesarje še več so nevarne. Recimo kolesarska steza proti Srebrničam. Ne vem kako so dobili sploh uporabno dovolenje za tisto stezo, če so ga sploh? A je to stezo sploh kdo stestiral s kolesom?
6.8.2015Ocenisteze 
Proti velodromu in nazaj, so kolesarsko stezo, fantje v dresih, začeli uporabljati. Pohvalno. Mogoče se pa premika na bolje. Varneje za ene in druge. Srebrniška steza pa ima opozorilo. Saj bilo je.
6.8.2015Ocenifff 
@kar ena: Ko jih kolesari več skupaj vozijo vzporedno po dva ali več, da ne moreš mimo, A MIMO TRAKTORJA PA GRE? ČE BI BIL SAMO EDEN TUDI GRE, ČEPRAV GRE AVTO NASPROTI? @En kolesar, jurja pa res ni cena za kolo. S tvojo psiho vse u redu, ko se s takimi brezvezarijami ukvarjaš? Saj bo vročina minila...
6.8.2015Oceniasfef 
Upam da bo res minila. Boš potem še enkrat napisal tako, da te bomo razumeli. OK? Ajaaaa, ti si eden od kolesarjev ki se mu sanja ne, kaj so to prometni predpisi. Pa te je sedaj popadla sveta jeza in si v navalu besa kar nekaj bluzil. Nekje sem bral, da v takih primerih strokovnjaki že znajo pomagat. Saj bo bolje, nooooo.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava