Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
torek, 7. maj 2024
10:00 Tekmovanje paraplegikov in tetraplegikov v šahu - 29. memorial Jožeta Radeja in 4. kolo lige ZPS Gradex, Šegova 119 Novo mesto
13:00 Strokovno srečanje - demenca, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
17:00 Predstava dijakinj 3. letnika predšolske vzgoje "Kvočka in Kokut", Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
17:00 Predavanje - dr. h. c. Marjan Pipenbaher: Inženir - graditelj - arhitekt, FINI Novo mesto
19:00 Zaprtje razstave - Natalia Borčić: Viški tuneli, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
VečBela krajina
torek, 7. maj 2024
16:30 Bralni klub, Krajevna knjižnica Semič
18:00 Zdravilne gobe - predavanje, KC Semič
sreda, 8. maj 2024
13:00 Bralno srečanje, DSO Črnomelj
17:00 Ura pravljic in ustvarjalna delavnica, Ljudska knjižnica Metlika
19:00 Akcija Tik-tak, GD Suhor
VečPosavje
torek, 7. maj 2024
19:00 Literarni večer (Srečko Kosovel), Posavski muzej Brežice
sreda, 8. maj 2024
17:00 Boris Hajdinjak - Reštanj in Reštanjski (predavanje), vaška soba Reštanj
četrtek, 9. maj 2024
19:00 Večer klasične glasbe (pianist Sam Rotman iz ZDA), Posavski muzej Brežice
petek, 10. maj 2024
19:30 Predmaturitetni recital Antona Ajstra, Viteška dvorana Brežice
20:30 Noč utrdb - javno vodstvo in koncert, grad Brestanica
Več8.11.2014 | 16:00 | I. Vidmar
Novo mesto - Boris Beja živi v vili v Vrtači. Stanovanje si deli s študentko akademije za glasbo, ki v dnevnem prostoru vadi violino in vztrajno v neskončnost ponavlja iste kompozicije, kar hočeš nočeš vpliva na njegov kreativni proces v kuhinji.
Boris Beja je akademski kipar, diplomant grafike na Naravoslovnotehnični fakulteti in dobitnik študentske Prešernove nagrade, je tudi kritik in kurator, sinoči pa je v novomeški galeriji Simulaker odprl razstavo oziroma prostorsko predstavitev, ki jo je poimenoval Between the Lines. Z njo na simbolni ravni opisuje okolje, v katerem ustvarja. "Glasbena in likovna umetnost se razlikujeta v neki bistveni stvari. Glasba je abstraktna, ko jo poslušaš, je ne moreš odmisliti, ker jo slišiš, za razliko od slike, ki je, če je tema ali če pogledaš stran, ne vidiš, lahko si jo le še zamisliš," pojasnjuje Beja, ki je prostorsko predstavitev postavil v treh delih.
Podlaga so tloris vile v Vrtači in slušalke, prek katerih obiskovalec sliši sostanovalkino violino. V drugem delu številna notna črtovja zapolnjujejo šrafure kot vzorec, ki se ga ne da igrati, tretji del pa so notni zapisi skladb za violino, ki se jih prav tako ne da zaigrati, saj note visijo na papirju brez notnega črtovja.Brati je treba med vrsticami. Vrstic ni.
"Avtor, ki je v svojem opusu večkrat v središče postavil delo, pri čemer je izhajal predvsem iz krize gradbeniške panoge, s to razstavo prevprašuje pogled na delo in delovni čas, ob tem pa ostaja zvest konceptualnim izhodiščem - delovanja z zaznavanjem. Pri tem se vzorci izhodiščne mikrolokacije ateljeja in notnega črtovja, na podlagi valovanja zvoka, prevajajo v valovanje prostorskih sprememb na papirju in prostoru ter se preslikavajo v širši plan, kjer status samozaposlenega umetnika v obstoječem umetniškem sistemu še vedno pogojujejo mehanizmi mišljenja in delovanja," je o Beji in njgovi prostorski postavitvi v Simulakru zapisala kustosinja Marina Katelenić.
Galerija (7)
Slika 1: Boris Beja (Foto: I. Vidmar)
1/7: 20141107_14564
2/7: 20141107_14565
3/7: 20141107_14567
4/7: 20141107_14568
5/7: 20141107_14570
6/7: 20141107_14571
7/7: 20141107_14576
Povezane objave
Ocene komentarjev