dolenjska

Jakovljevićeva tudi članica ni več

16.7.2016 | 08:20

Zaradi kršenja procedure in nestrinjanja z odločitvijo komisije je z mesta predsednice že na sami seji odstopila Nina Jakovljević. (Foto: arhiv; M. M.)

Zaradi kršenja procedure in nestrinjanja z odločitvijo komisije je z mesta predsednice že na sami seji odstopila Nina Jakovljević. (Foto: arhiv; M. M.)

Novo mesto - Poročali smo, da je na seji novomeških občinskih svetnikov, na kateri so ti potrdili združevanje Agencije za šport in KC Janeza Trdine, z mesta predsednice Komisije za statut in poslovnik odstopila Nina Jakovljević (Solidarnost), dan po seji je kot član te komisije odstopil Borut Škerlj (SMC), nakar je sledilo še sporočilo Jakovljevićeve, da tudi sama iz komisija izstopa tudi kot članica. Njeno včerajšnje sporočilo objavljamo v celoti:

''Z odločitvijo, ki jo je Komisija za statut in poslovnik sprejela med prekinitvijo včerajšnje seje Občinskega sveta in sem ji sama nasprotovala, je po moji oceni prišlo do zlorabe pooblastil, ki so bila zaupana posameznim članom komisije. Večina članov je namreč sprejela odločitev, po kateri 94. člen Poslovnika občinskega sveta interpretira na način, da predlagatelj odloka v drugem branju občinskemu svetu ni dolžan posredovati vsebinske obrazložitev predloga akta v minimalnem roku 15 dni pred sejo, temveč lahko to stori kadarkoli do seje ali celo na sami seji.

Po moji oceni je odločitev škandalozna, prav tako pa je v nasprotju s poslovnikom, dolgoletno prakso in interpretacijo te določbe pri dosedanjem delovanju občinskega sveta. Še bolj zaskrbljujoče je, da se je komisija dan poprej, na seji dne 13. 7. 2016 v povsem enaki zasedbi do tega vprašanja povsem drugače opredelila. Sklepam, da so se člani, ki so svoj glas spremenili, uklonili naknadnemu političnemu diktatu in s tem dejanjem razvrednotili delo komisije.

Komisija je sicer v tem mandatu vse doslej delovala kot strokovno delovno telo, med drugim je bila pripravljavec in predlagatelj novega Statuta, ki ga je občinski svet potrdil brez večjih vsebinskih pripomb in se je izkazala kot zelo kvaliteten deležnik v postopku priprave in odločanja o gradivih.

Pri svoji prvi odločitvi dne 13. 7. 2016 se je komisija oprla na poslovniške določbe, ki so po mojem videnju ne dopuščajo dvoma in dvojne interpretacije ter jasno določajo obveznost predlagatelja, da je potrebno vsaj 15 dni pred sejo občinskega sveta objaviti tudi vsebinsko obrazložitev, ki je sestavni del odloka, ta pa v drugem branju zajema tudi stališča, predloge in sklepe iz prve obravnave oziroma utemeljeno zavrnitev teh s strani predlagatelja. Dodatno poslovnik nalaga predlagatelju, da v poslovniških rokih v drugi obravnavi obrazloži spremembe besedila predlaganega odloka in vzroke zanje. Namen teh določb je, da se lahko svetniki kvalitetno in pravočasno seznanimo z materiali, ki bodo podlaga naše odločitve.

Z včerajšnjo odločitvijo Komisije, ki je sledila argumentaciji vodstva občinske uprave, je tako po mojem videnju nastala nepopravljiva škoda demokratičnemu postopku odločanja, saj je ta sporna odločitev odprla vrata možnosti, da bomo svetniki odgovore na svoja vprašanja in stališča iz prve obravnave prejeli šele na sami seji oziroma le kak dan pred sejo občinskega sveta na sejah delovnih teles, kar je nesprejemljivo. S tem je postavljena pod vprašaj kvaliteta odločanja o tako pripravljenih gradivih in kvaliteta dela ne samo občinske uprave, temveč tudi celotnega občinskega sveta.

Prav tako ocenjujem, da je vodstvo občinske uprave pokazalo nerazumevanje osnovnih razmerij razdelitve pristojnosti, saj je kljub odločitvi komisije, ki je organ, v pristojnosti katerega je interpretacija poslovniških določb, že po sprejetju odločitve komisije, na seji občinskega sveta vztrajalo na drugačni interpretaciji. Sugestijam politike pa so nekateri člani komisije očitno podlegli in naknadno glasovali drugače, v prid prve.

Zaključujem, da v tej postavitvi komisija ni več sposobna meritornih strokovnih odločitev. Z njeno včerajšnjo odločitvijo je namreč njena strokovna integriteta močno spodkopana. Zame je zato delovanje v delovnem telesu, ki bi moralo biti varuh zakonitosti, izkazalo pa se je zgolj kot političen instrument, nesprejemljivo. Za tovrstnimi odločitvami seveda ne morem stati in iz sestave komisije zato nepreklicno odstopam.

Poudarjam še, da gre z vidika demokratičnega procesa odločanja za velikanski korak nazaj, ki si ga naša občina z ambicijami, kakršne ima, ne bi smela privoščiti in v slovenskem prostoru predstavlja tudi temno izjemo, ki je druge občine v postopku sprejemanja občinskih aktov ne poznajo.

Zgolj upam lahko, da bo moj odstop dovolj jasen signal občinski upravi, da se je priprave gradiv predlogov aktov potrebno lotiti precej bolj strokovno, izčrpno in v skladu z določbami poslovnika, torej pravočasno.

Relevantne člene poslovnika pripenjam spodaj.

S spoštovanjem,

Nina Jakovljević

2. Postopek za sprejem odloka

89. člen

Predlog odloka mora vsebovati naslov odloka, besedilo členov in obrazložitev.

Obrazložitev obsega razloge za sprejetje odloka, oceno stanja, cilje in načela odloka ter oceno finančnih in drugih posledic, ki jih bo imelo sprejetje odloka. Glede na vsebino odloka mora biti obrazložitvi priloženo tudi grafično ali kartografsko gradivo.

Predlog odloka s področja urejanja prostora v prvi obravnavi ima naziv dopolnjeni osnutek, v drugi obravnavi pa usklajen predlog.

Če je predlagatelj odloka delovno telo ali član občinskega sveta, pošlje predlog odloka županu ali podžupanu oziroma članu občinskega sveta, ki je pooblaščen za vodenje sej občinskega sveta (v nadaljnjem besedilu: predsedujoči) s predlogom za uvrstitev na dnevni red seje občinskega sveta.

90. člen

Predlagatelj določi svojega predstavnika, ki bo sodeloval na obravnavah predloga odloka na sejah občinskega sveta.

Župan lahko sodeluje na vseh obravnavah predloga odloka na sejah občinskega sveta tudi kadar on ni predlagatelj.

91. člen

Predlog odloka se pošlje članom občinskega sveta najmanj 15 dni pred dnem, določenim za sejo občinskega sveta, na kateri bo obravnavan.

Občinski svet razpravlja o predlogu odloka na dveh obravnavah.

92. člen

Predlagani odlok se posreduje pristojnemu delovnemu telesu občinskega sveta.

Delovna telesa na podlagi razprav v zvezi s predlaganim odlokom, ki je na dnevnem redu seje občinskega sveta, lahko posredujejo občinskemu svetu poročilo, v katerega vključijo tudi svoja stališča, mnenja, pripombe, predloge oziroma amandmaje.

Če vsebuje predlagani odlok določbe, ki zahtevajo finančna sredstva iz proračuna, obravnava tak predlog odloka tudi odbor za davčno politiko, proračun in finance.

93. člen

V prvi obravnavi predloga odloka se razpravlja o razlogih, ki zahtevajo sprejem odloka, o ciljih in načelih, temeljnih rešitvah predloga odloka ter o vsebini posameznih členov in finančnih učinkih na proračun.

Po končani obravnavi občinski svet z večino opredeljenih glasov navzočih članov sprejme stališča in predloge o odloku.

Če občinski svet meni, da odlok ni potreben, ga s sklepom zavrne.

94. člen

Pred začetkom druge obravnave mora predlagatelj pripraviti novo besedilo predloga odloka, ki upošteva stališča, predloge in sklepe iz prve obravnave oziroma jih utemeljeno zavrne.

Predlagatelj v drugi obravnavi obrazloži spremembe besedila predlaganega odloka in vzroke zanje.''

‹ nazaj

Komentarji (10)

16.7.2016 5 (5) (0)OceniGAS- Kobe 
Iz seje OS: "V GAS-Gospodarsko aktivni stranki smo veseli, da je župan naše amandmaje vzel za svoje in jih predlaga v potrditev OS. Tudi v GAS-Gospodarski aktivni stranki opozarjamo na kršitev 94. Člena poslovnika v povezavi z 29. in 95. Členom Poslovnika OS MONM. Pri sami stvari ne gre za to ali je nekdo nekaj strani odgovora Občinske uprave na številne predloge in pobude uspel prebrati ali ne. Pri več kot 700 straneh gradiva za to sejo gotovo ni bil problem prebrati še 2 strani več. Gre se za sam postopek, ki mora biti takšen, da omogoča čim boljše rešitve. In obstoječi poslovnik OS predvideva, da mora biti pri odločanju o odlokih gradivo v pismeni obliki objavljeno na internetu na razpolago 15 dni pred sejo. Na ta »končni« predlog pa imajo potem svetnica ali svetnik možnost podati amandmaje najkasneje 7 dni pred sejo. Torej je ključno vprašanje kako lahko svetnik poda amandma na nekaj česar še sploh ni? Kako lahko poda svetnik amandma, če še sploh nima odgovora ali se je predlog iz prve obravnave upošteval ali ne in zakaj ne? Pred drugim branjem bi uprava morala v skladu z 94. členom poslovnika pripraviti novo besedilo predloga odloka, ki upošteva stališča, predloge in sklepe iz prve obravnave oziroma jih utemeljeno zavrne. V konkretnem primeru je očitno, da uprava ni želela pripraviti odgovorov in tudi če se odločanje preloži za 3 mesece ne bo drugače. V skladu s 5. odstavkom 29. Člena poslovnika ima župan pravico, da izjemoma na sejo uvrsti tudi obravnavo gradiva, ki je bilo poslano pozneje. Vendar mora nujnost predloga utemeljiti, Občinski svet pa mora z večino navzočih članov to potrditi. Torej predlagam, da se postopa na takšen način, saj smo tukaj zato da odločamo. Svetniki ste odločitev v prvem branju že sprejeli tudi preložitev odločanja za 3 mesece stvari verjetno ne bo spremenilo. Želim pa pred nadaljnjim odločanjem jasen odgovor župana in direktorice občinske uprave, da so vse navedbe in pomisleki svetnika Škerla glede kršitev zakonodaje v primeru te uredbe neutemeljene. In da bosta sprejela politično odgovornost, v primeru, da se bo to izkazalo za neresnično. Nekorektno bi bilo namreč na svetnike prelagati odgovornost glede zakonske usklajenosti predlogov.
16.7.2016 1 (1) (0)Ocenidržavljan 
Človek po vsem zapisanem ne ve ali bi se smejal ali jezil. Je pa že bilo zapisano v teh komentarjih, da je delovanje politike v MO Nm že leta in leta, posebnega tipa: si za dogovor ali pa nisi. In tu imamo še en tak primer. Župan je elektrotehnik, gospa direktorica pa veterinarka. G. Škerlj je povsem meritoren da poda mnenje o pravnih zadevah kot v tem primeru, ki bi se moralo upoštevati in prekiniti šlamparijo. To je nedvomno. Ni pa fer do občanov in volilne baze, da se pred takimi problemi, ki bodo v bodoče na ta način le ekskalirali, odstopa in pričakuje, da se bodo zadeve v bodoče reševale bolje. Ne, na tak način se ne bodo. Gospa in gospod in gospod Kobe, potrebni bodo pač odločnejši prijemi ne pa neko odstopanje.
16.7.2016 5 (5) (0)OceniURBAN 
Bravo Nina! Tudi ti si NAČELEN in pokončen človek. Kdaj bodo še ostali uvideli, da ni pametno sedeti na TITANIKU, povlekel vas bo s seboj na dno oceana težkih neumnosti. Kobe, Borut, Nina...ljudje s kančkom razuma in pokončno držo ,uvidevajo pravi čas ves nesmisel in absurd takšnega neodgovornega in samopašnega postopanja , ki prinaša velik zastoj ter stagnacijo v napredku mesta. To kar se sedaj dogaja ni podobno ničemur in mislim da takšnih očitnih nesmislov ni v nobeni občini v državi Na tak način ne more biti premika in NAPREDKA mesta, ki si ga vsi občani tako želimo.. S takim vzdušjem, delitvami, šikaniranji, očitni nepravilnosti - NIKOLI.! Zadnji čas je da še preostali sedeči v MS zbudite uvidite vso absurdnost svojih postopkov" kohezivnega sodelovanja " ter posledic, ki jih vaša neodgovorna dejanja prinašajo mestu. in občanom. Pred vami je vsa odgovornost do volilcev, ki so vas postavili na funkcije katere NAJ bi opravljali v skladu s pravilniki in v dobrobit naroda. Globoko v sebi vsak od vas ve DA NI TAKO. in da s tem goljufate svoje volilno telo.!
16.7.2016 2 (2) (0)OceniURBAN 
Državljan se strinjam. Radikalni rez bo naredil red. In tudi bo tako. Tudi, če se sedaj vključimo v to radikalizacijo stanja imamo tako debel ARHIV neumnosti, da niti 100 odvetnikov ne opere te nesnage.
16.7.2016 2 (2) (0)Oceniobčan 
Jaz bi bi pa čestital Gregorju Macedoniju v tem , da bo zapisan v zgodovino Nm kot človek ,kateremu je s svojim obnašanjem uspelo razdelil mesto in občane in povzročil največ zdrah in nepravilnosti za časa obnašanja županske funkcije. Čestitke!Bravo....ponos NM!
16.7.2016Ocenikorl 
kube useki po mizi taku da bo grmelu in pel svojo zgodbo du konca taku kut dec. ne se naprej pa nazaj mncat ku si se na prvh volitvah! zatu si zgubu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! če boš bul odločn bomo skup nardil reda mejstu in podeželje bo zadihalu in lahku se bomo naprej pumaknli. To nesnago je treba počistit pod prvu!
16.7.2016OceniObčan resen 
In za kaj so vas dragi občinski svetniki občani izvolili? Za to da se boste pregovarjali in pregovarjali in pogovarjali pa še pregovarjali o oslovih sencah. Štela bodo dejanja. In ko berem cele litanije na koncu ne vem kaj ste hoteli povedati na začetku. Pa še sami s sabo se po forumu pogovarjate in pregovarjate. DL pa itak objavi vse kot velenovico. Ni čudno da smo vsi ovce, vi na oblasti in mi spodaj.
16.7.2016Oceniobčan 
Obcan resen, ne skrb bo tud v naturi dejanje, niso to prazna natolcevanja.. Cakaj da dozori trenutek...vse ob pravem casu. Politika je modrost , umetnost delovanja razmišljanja, strategije in še mnogo drugega...:) in ob enem Ku....kot pravijo.:) Vendar ti zajamčim, da bomo te zdajšnje škodljivce čez prag pometli. 100%! Ne smemo prehitevat dogodkov. Vse in vsakomur po zaslugi . Lp.
16.7.2016Ocenimešanje megle 
Prepiri in besedičenje o oslovi senci. Koliko besed za prazen nič. Pa pravijo, da je kriza. Seveda je kriza, ko se ljudje posvečajo tako obrobnim zadevam. Naj pustijo tiste, ki bi radi delali in za mesto nekaj naredili, da delajo. Sami pa naj se združujejo v društvih in ob kavicah in naj ure in ure in ure besedičijo in premlevajo. Od tega sicer ne bo nobene koristi. Oz. bo, tiste, ki bi radi delali, bodo pustili pri miru.
16.7.2016 2 (2) (0)Oceniobčan 
Tako je, saj tisti ki bi radi delali , oziroma so že delali zelo uspešno, tega ne morejo več, ker jih tisti ki NIČ ne delajo in le ves čas meglo mešajo , v tem ovirajo. Res je se strinjam, eno samo mešanje megle vladajoče "ORGANIZACIJE ", narejenega pa v 2 letih NIČ konkretnega.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava