Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
petek, 26. april 2024
09:00 Prireditev ob dnevu Zemlje, Glavni trg Novo mesto
16:00 Odprtje sezone v Flyparku, pri Hotelu Dolenj'c Novo mesto
18:00 Art kino: Ingeborg Bachmann: Potovanje v puščavo, KCJT Novo mesto
19:00 Proslava ob dnevu upora proti okupatorju in odprtje razstave, KKC Dolenjske Toplice
20:00 Slam poezija x ''Tri minute'', Knjigarna in kavarna Goga Novo mesto
VečBela krajina
petek, 26. april 2024
18:00 Rojstnodnevni koncert partizanskega pevskega zbora in slovesnost ob dnevu upora proti okupatorju, KC Semič
19:00 Redni mesečni posvet z mladino, MC Metlika
20:00 Državna proslava ob dnevu upora proti okupatorju, Športna dvorana Osnovne šole Mirana Jarca Črnomelj
20:00 Whip Session, MX Park Stranska vas pri Semiču
sobota, 27. april 2024
08:00 Čistilna akcija, zbor pred GD Gradac
VečPosavje
petek, 26. april 2024
17:00 Osrednja občinska prireditev ob dnevu upora proti okupatorju in odprtje razstave likovnih del 34. otroškega likovnega extempora, OŠ Kostanjevica na Krki
sobota, 27. april 2024
10:00 Borčevska proslava, pri Domu krajanov Sromlje
nedelja, 28. april 2024
10:00 Osrednja občinska slovesnost v počastitev zgodovinskih dogodkov Malkovec 2024, pri Vinskem dvoru Deu Malkovec
ponedeljek, 29. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
torek, 30. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
Več28.12.2022 | 10:00 | M. K.
Javni mestni potniški promet v Novem mestu je v raziskavi Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave dobil zelo slabo oceno, znašel se je v precepu med željami in racionalnostjo, največje zagate pa blažita Rudi in Leon - boste lahko prebrali v jutrišnji novi tiskani številki Dolenjskega lista.
Več o omenjeni raziskavi, ki je poleg Novega mesta z našega območja zajela tudi razmere v Brežicah in Krškem, pa v nadaljevanju.
Avtobusi na veliki večini povezav v 15 analiziranih slovenskih mestih vozijo preredko glede na potrebe uporabnikov, je pokazala raziskava Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave. Najbolj pogoste avtobusne linije so v Ljubljani, zadovoljive pa so še ureditve v Mariboru, Piranu in Kopru, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije.
Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave s sedežem v Ljubljani je raziskavo opravil v začetku decembra v 15 slovenskih mestih, ki imajo vsaj eno linijo mestnega prometa. To so Ljubljana, Maribor, Piran, Koper, Celje, Brežice, Kranj, Velenje, Ptuj, Novo mesto, Nova Gorica, Murska Sobota, Škofja Loka, Krško in Postojna.
Raziskava sodi v okvir javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo inštitutu sofinancira ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Najbolj pogoste linije so pričakovano na voljo v Ljubljani. To so linije Ljubljanskega potniškega prometa 1, 5, 6, 14 in 20, razmeroma dobro storitev pa po ocenah inštituta ponuja še osem linij: 2, 3, 7, 8, 9, 11, 22 in 27.
Sledi Maribor, kjer so najbolj pogoste Marpromove linije 1, 2, 6 in 21. V celotni Sloveniji ostanejo samo še štiri mestne linije, ki čez dan vozijo v povprečju na 20 minut ali manj: koprska linija 2, škofjeloška t. i. shuttle linija, piranska linija 1 in mestni prevoz s parkirišča do Tartinijevega trga.
Piran sicer nima veliko linij mestnega prometa, zato dve dovolj pogosti po navedbah inštituta dvigneta tudi povprečno oceno za celotno mesto. "Z izjemo Kopra je mestni prevoz v vseh drugih mestih nezadovoljiv, kar še zlasti velja za Velenje, Ptuj, Novo mesto, Novo Gorico in Mursko Soboto," so poudarili.
V Murski Soboti po njihovih navedbah ni niti ene linije mestnega prometa, ki bi vozila na manj kot eno uro, "kar je s stališča alternative avtomobilu nesprejemljivo". Poleg tega mestni avtobus po 18. uri sploh ne vozi, kar se na nekaterih linijah dogaja tudi v nekaj drugih mestih.
V Kranju in Novem mestu po dveh linijah mestni avtobus ne vozi v dopoldanskem času. "Za uporabnika to pomeni, da bo na primer ostal brez prevoza po jutranjem zdravniškem pregledu, zato se ne smemo čuditi, če se bo pred zdravstveni dom pripeljal z avtomobilom. S stališča mesta pa se je verjetno pametno vprašati, ali je linija zasnovana tako, da zajame čim večji delež prebivalstva v določenem delu ali pa gre v resnici zgolj za šolski oziroma delavski avtobus," so ocenili.
Na splošno opažajo, da je slovenski javni prevoz neprijazen do novih uporabnikov, saj je zelo zapleten. "Linije ne vozijo v enakomernih časovnih intervalih, imajo zapletene obratovalne režime in trase. Namesto, da bi načrtovanje potovanja opravili v nekaj klikih in pot opravili brezskrbno, morajo uporabniki napraviti pravo malo raziskavo in se zanesti na pomoč osebja, da lahko sploh prispejo na cilj," so še zapisali.
Kako ugotovitve komentirajo v Novem mestu, pa torej v jutrišnjem Dolenjcu!
Slika 1: Foto: arhiv; MONM
Slika 2: Večina mestnih avtobusov vozi preredko; novomeški prevoz v zagati
Povezane objave
Ocene komentarjev