Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
ponedeljek, 29. april 2024
17:00 Odprtje razstave "Whispers of Binary Dreams", Pumpnca Novo mesto
torek, 30. april 2024
20:00 Kresovanje v Regrči vasi, Sv. Rok Regrča vas
sreda, 1. maj 2024
06:00 Pohod na Javorovico, zbor pri GD Gorenje Vrhpolje pri Šentjerneju
06:00 Tradicionalna prvomajska budnica z Mestno godbo Novo mesto in mažoretami, Glavni trg Novo mesto
08:30 Prvomajski pohod, Železniška postaja Straža
VečBela krajina
ponedeljek, 29. april 2024
10:00 Počitniške aktivnosti, MC Metlika
torek, 30. april 2024
10:00 Počitniške aktivnosti, MC Metlika
20:00 Kresovanje Smuk
sreda, 1. maj 2024
07:30 Pohod na Krašnji Vrh, zbor na Pungartu Metlika
10:00 Praznovanje 1. maja Krašnji Vrh
VečPosavje
torek, 30. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
sreda, 1. maj 2024
11:00 Prvomajsko srečanje Lisca
četrtek, 2. maj 2024
10:00 33. Gorski tek na Lisco, start na igrišču Orehovo
sobota, 4. maj 2024
15:00 Spidvej: Kvalifikacijska dirka za evropsko prvenstvo, Stadion Matije Gubca Krško
19:00 Recital: Jan Volčanšek, Viteška dvorana Brežice
Več7.4.2024 | 16:00 | STA; M. K.
Novo mesto - Direktor kolesarskega kluba Adria Mobil Bogdan Fink je po množičnem padcu na dirki po Baskiji povedal, da poklicni kolesarji z vse boljšo pripravo in naprednejšo tehnologijo na dirkah dosegajo vse višje hitrosti. A to samo po sebi še ni razlog za več padcev. Veliko teh se po njegovih besedah zgodi zaradi vse bolj napadalnega sloga dirkanja.
Danski kolesarski zvezdnik Jonas Vingegaard (na sliki) si je ob padcu v četrti etapi dirke po Baskiji zlomil več reber in ključnico, poškodovana ima tudi pljuča. Ob Dancu sta padla in odstopila tudi preostala glavna favorita za skupno zmago, Slovenec Primož Roglič in Belgijec Remco Evenepoel. (Foto: zajem zaslonske slike)
Množični padec, ki je zaznamoval četrtkovo četrto etapo dirke po Baskiji, še naprej odmeva v kolesarski karavani in tudi v širši športni srenji. Veliko je govora o vse večjih hitrostih kolesarjev. Da so dirke vse hitrejše, je potrdil tudi prvi mož dirke po Sloveniji.
"To se vidi tudi na nižjih ravneh tekmovanja, saj je na letošnji dirki za veliko nagrado Adrie Mobil povprečna hitrost zmagovalca bila 45 km/h, kar je 2,5 km/h več kot prej," je dejal Fink. "Dejstvo je, da so svetovne ekipe močno okrepile svoje proračune, imajo strokovnjake za aerodinamiko, za gume, verige. Nekateri imajo za sabo tudi proizvajalce koles in vse to pomeni, da so tekme čedalje hitrejše," je dejal.
Čeprav je hitrost vse večji faktor pri varnosti kolesarjev, je v svoji oceni padca, ki je na dirki po Baskiji k odstopu med drugim prisilil tri glavne favorite, Primoža Rogliča, Remca Evenepoela in Jonasa Vingeegarda, Fink vzrok pripisal predvsem vse bolj napadalnemu slogu dirkanja.
"Fizična pripravljenost kolesarjev je vse boljša. Kolesarji so sposobni izrednih naporov, njihova možnost 'pressinga' na dirkah, ko so kolesarji na maksimalnih obratih, je zdaj veliko večja kot v preteklosti. Če so kolesarji nekoč tega izvajali eno uro, je to zdaj štiri ali pet ur 'pressinga', pri takih fizičnih obremenitvah pa hitro pade koncentracija," je ponazoril.
Pomembno vlogo pri veliko množičnih padcih ima tudi borba za pozicije. Po mnenju Finka to velja tudi v Baskiji. "Zakaj se je ravno na tem mestu zgodil padec vodilnih? Zato, ker se je ravno na tem spustu odvijala borba za pozicijo vodilnih ekip, ki jih je v nadaljevanju čakal odločilni klanec etape. Zaradi tega so bili tekmovalci izredno hitri, mogoče tudi malo nervozni in v takih situacijah pride do padcev."
Vse večjo hitrost kolesarjev je po padcu v Baskiji izpostavil tudi direktor enodnevne klasike Pariz - Roubaix Thierry Gouvenou in zahteval ukrepe. A pri tem se Fink sprašuje, kaj bi se glede na ves napredek v kolesarstvu lahko naredilo, da bi umetno upočasnili kolesarje in ob tem ohranili čar cestnega kolesarstva. "Vprašanje, kako to izpeljati, saj se cestno kolesarstvo ne odvija na poligonu. Prav tako ni samo vožnja v hrib, pomemben del tekmovanja so spusti in zavoji," je orisal dilemo o tovrstnih ukrepih.
Pri tem je poudaril, da organizatorji vse več poudarka dajejo zagotavljanju varnih pogojev za kolesarje. "Seveda vsega ne moremo predvideti, vendar se prizadevamo, da uredimo vse potrebno, da imajo kolesarji ustrezne razmere in informacije glede razmer na cesti. Vsi tekmovalci, športni direktorji, vsi vnaprej dobijo podatke o trasi, predvsem o vstopih na ključne vzpone."
"Kot organizatorji si želimo, da so vsi zelo dobro obveščeni tudi o posebnostih trase. Vprašanje pa je, koliko si tekmovalci zapomnijo to med samo dirko, ko je njihov srčni utrip na 160, 180 ali celo 200 udarcev na minuto," je dodal.
Je pa tudi Fink izpostavil vpliv kolutnih zavor, ki kolesarjem omogočajo izjemno močno zaviranje na kratke razdalje. O tem se je po padcu v Baskiji razgovoril predsednik francoskega sindikata kolesarjev Pascal Chanteur, ki je kolutne zavore označil za glavno težavo pri varnosti kolesarjev zaradi brutalnosti zavornih sil, ki ga omogočajo.
Fink vse to vidi v luči novodobnega, veliko bolj napadalnega sloga cestnega kolesarstva. Zaradi tega mednarodna kolesarska zveza Uci išče rešitve, kako izboljšati varnost kolesarjev, med katerimi tehta tudi nove ukrepe za zajezitev preveč agresivnih manevrov v borbi za pozicijo, je dodal.
Slika 1: Danski kolesarski zvezdnik Jonas Vingegaard (na sliki) si je ob padcu v četrti etapi dirke po Baskiji zlomil več reber in ključnico, poškodovana ima tudi pljuča. Ob Dancu sta padla in odstopila tudi preostala glavna favorita za skupno zmago, Slovenec Primož Roglič in Belgijec Remco Evenepoel. (Foto: zajem zaslonske slike)
Slika 2: Bogdan Fink (Foto: arhiv DL; R. N.)
Povezane objave
Ocene komentarjev