kronika

Inšpektor za plovbo: Spusta skozi gradbišče ne bi smeli dovoliti

4.7.2008 | 17:00 | STA

Še ne povsem dokončana HE Blanca. (Foto: P. Perc)

Še ne povsem dokončana HE Blanca. (Foto: P. Perc)

Blanca - Prizorišče tragične nesreče dveh kanujev na reki Savi pri Blanci, v kateri bilo udeleženih 14 oseb, doslej pa se je rešila le ena, pet ponesrečencev pa še pogrešajo, so si danes ogledali tudi inšpektor za plovbo po celinskih vodah Danilo Sabadin in direktor uprave za pomorstvo Bruno Potokar.

Sabadin meni, da spusta s čolni skozi gradbišče, hidroelektrarna je še v gradnji, ne bi smeli dovoliti.

Na vsakem gradbišču je tako, da je vstop na območje gradbišča dovoljen le osebam, ki so tam zaposlene, je dejal Sabadin. O odgovornosti še ne bi mogel govoriti, bi pa moral tisti, ki je dobil koncesijo za izvajanje del, poskrbeti, da dela na gradbišču potekajo nemoteno in da nepooblaščeni na območje, kjer se izvajajo gradbena dela, nimajo vstopa, je še dodal.

Iz dveh kanujev, ki jih je imel priložnost videti, so vidne hude poškodbe, najverjetneje od padca z višine, kar bi bilo mogoče sklepati na podlagi tega, da sta se čolna zapeljala čez prelivna polja, od enega kanuja je ostala le polovica.

Kanuji in kajaki so plovila, ki se v skladu z evropsko direktivo ne nadzirajo, je še dejal, in posameznikom je prepuščeno, kako se to uredi.

Sabadin meni, da so omenjeni kanuji primerni kvečjemo za mirne vode. Sicer pa je glede odgovornosti jasno, da se je vsak od udeležencev spusta moral zavedati, v kaj se spušča, je še prepričan. Kot je še dejal, se s takšnimi primeri tako hudih nesreč na rekah in jezerih v Sloveniji še ni srečal.

Sodelavec ministrstva za promet Žarko Pregelj, ki si je tudi ogledal prizorišče nesreče, opozarja, da zakonodaja, ki jo imamo za plovbo po celinskih vodah, ne obravnava takšnih primerov. Občina Sevnica je bila organizator tega spusta in je kot taka tudi odgovorna, je še dejal.

Prav z nekaterimi udeleženci spusta iz občine Sevnica so se denimo več let usklajevali o bodočem režimu plovbe na novih akumulacijskih jezerih, pri čemer so proučili veliko scenarijev. Zato je še toliko bolj presenečen, da se je zgodila takšna tragedija in da so se udeleženci spusta odločili za skok čez prelivna polja, saj je šlo za ljudi, ki so se spoznali na to, za kakšnem objekt gre.

Spust čez prelivna polja je primerljiv plovbi po divji reki. "Plovba čez prelivna polja je prepovedana, takrat ko so prelivna polja odprta je treba plovbo po reki prepovedati, je še dejal.

Plovba s športnimi čolni, namenjenimi za rekreacijo in prosti čas, ni regulirana z zakonodajo v tem smislu, da bi predpisovala obvezno registracijo, je dejal Pregelj. Po njegovem mnenju bo treba predpisati tudi za uporabo teh plovil določeno varnostno opremo.

Direktor uprave za pomorstvo Bruno Potokar je dejal, da je prvi vtis takšen, da je morda bil človeški faktor ključen pri nesreči. Takšne situacije je po njegovem mnenju sicer ni mogoče predvideti. Nemogoče je predvideti, da bi se nekdo odpravil na takšen spust na območju gradbišč, je še dejal.

Zato bi bilo treba skrbno analizirati ta tragični dogodek in morda razmisliti tudi o strožjih ukrepih, da se takšne dogodke skuša preprečiti. Nobena sprememba zakonodaja ne bo dovolj, če ne zraste odgovornost posameznikov, je še dejal.

‹ nazaj

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava