Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
petek, 10. maj 2024
09:00 Po poti zgovorne tišine: pohod prostovoljcev Rdečega križa Novo mesto Pleterje
16:00 Razstava udeležencev programa predšolska vzgoja Enote za izobraževanje odraslih Šolskega centra Novo mesto
18:00 Predstava igralcev kolektiva Odprta scena "Zadnja večerja", Knjižnica Mirana Jarca - ODPADE Novo mesto
19:00 Pomladni šopek: Območna revija odraslih pevskih zasedb, avla CIK Trebnje
20:00 Veliki knjigarniški kviz, Knjigarna Goga Novo mesto
VečBela krajina
petek, 10. maj 2024
20:00 Koncert Big banda Črnomelj, ŠD OŠ Mirana Jarca Črnomelj
sobota, 11. maj 2024
19:00 Ustvarjanje z glino, MC Metlika
19:00 KUD Godba na pihala Semič z Leonom Lasićem: Oliver, KC Semič
nedelja, 12. maj 2024
08:30 28. Mednarodni pohod po najjužnejši slovenski pešpoti, zbor v šotorišču Srednji Radenci
18:00 KUD Godba na pihala Semič z Leonom Lasićem: Oliver (ponovitev koncerta), KC Semič
VečPosavje
petek, 10. maj 2024
19:30 Predmaturitetni recital Antona Ajstra, Viteška dvorana Brežice
20:00 Predstavitev nove knjige prof. Boštjana M. Turka - Jetniki svobode, Gostilna Tratnik Raka
20:30 Noč utrdb - javno vodstvo (ODPADE) in koncert, grad Brestanica
sobota, 11. maj 2024
09:00 - 12:00 Pohod po poti dr. Slavka Sušina, vaški kozolec Pišece
09:00 Festival prostovoljstva, Tržnica Videm Krško
Več4.7.2008 | 17:00 | STA
Blanca - Prizorišče tragične nesreče dveh kanujev na reki Savi pri Blanci, v kateri bilo udeleženih 14 oseb, doslej pa se je rešila le ena, pet ponesrečencev pa še pogrešajo, so si danes ogledali tudi inšpektor za plovbo po celinskih vodah Danilo Sabadin in direktor uprave za pomorstvo Bruno Potokar.
Sabadin meni, da spusta s čolni skozi gradbišče, hidroelektrarna je še v gradnji, ne bi smeli dovoliti.
Na vsakem gradbišču je tako, da je vstop na območje gradbišča dovoljen le osebam, ki so tam zaposlene, je dejal Sabadin. O odgovornosti še ne bi mogel govoriti, bi pa moral tisti, ki je dobil koncesijo za izvajanje del, poskrbeti, da dela na gradbišču potekajo nemoteno in da nepooblaščeni na območje, kjer se izvajajo gradbena dela, nimajo vstopa, je še dodal.
Iz dveh kanujev, ki jih je imel priložnost videti, so vidne hude poškodbe, najverjetneje od padca z višine, kar bi bilo mogoče sklepati na podlagi tega, da sta se čolna zapeljala čez prelivna polja, od enega kanuja je ostala le polovica.
Kanuji in kajaki so plovila, ki se v skladu z evropsko direktivo ne nadzirajo, je še dejal, in posameznikom je prepuščeno, kako se to uredi.
Sabadin meni, da so omenjeni kanuji primerni kvečjemo za mirne vode. Sicer pa je glede odgovornosti jasno, da se je vsak od udeležencev spusta moral zavedati, v kaj se spušča, je še prepričan. Kot je še dejal, se s takšnimi primeri tako hudih nesreč na rekah in jezerih v Sloveniji še ni srečal.
Sodelavec ministrstva za promet Žarko Pregelj, ki si je tudi ogledal prizorišče nesreče, opozarja, da zakonodaja, ki jo imamo za plovbo po celinskih vodah, ne obravnava takšnih primerov. Občina Sevnica je bila organizator tega spusta in je kot taka tudi odgovorna, je še dejal.
Prav z nekaterimi udeleženci spusta iz občine Sevnica so se denimo več let usklajevali o bodočem režimu plovbe na novih akumulacijskih jezerih, pri čemer so proučili veliko scenarijev. Zato je še toliko bolj presenečen, da se je zgodila takšna tragedija in da so se udeleženci spusta odločili za skok čez prelivna polja, saj je šlo za ljudi, ki so se spoznali na to, za kakšnem objekt gre.
Spust čez prelivna polja je primerljiv plovbi po divji reki. "Plovba čez prelivna polja je prepovedana, takrat ko so prelivna polja odprta je treba plovbo po reki prepovedati, je še dejal.
Plovba s športnimi čolni, namenjenimi za rekreacijo in prosti čas, ni regulirana z zakonodajo v tem smislu, da bi predpisovala obvezno registracijo, je dejal Pregelj. Po njegovem mnenju bo treba predpisati tudi za uporabo teh plovil določeno varnostno opremo.
Direktor uprave za pomorstvo Bruno Potokar je dejal, da je prvi vtis takšen, da je morda bil človeški faktor ključen pri nesreči. Takšne situacije je po njegovem mnenju sicer ni mogoče predvideti. Nemogoče je predvideti, da bi se nekdo odpravil na takšen spust na območju gradbišč, je še dejal.
Zato bi bilo treba skrbno analizirati ta tragični dogodek in morda razmisliti tudi o strožjih ukrepih, da se takšne dogodke skuša preprečiti. Nobena sprememba zakonodaja ne bo dovolj, če ne zraste odgovornost posameznikov, je še dejal.
Slika 1: Še ne povsem dokončana HE Blanca. (Foto: P. Perc)
Povezane objave
Ocene komentarjev